Toon posts:

McAfee update-pad aanpassen via vbscript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil op ruim 60 werkplekken tegelijk het pad waar McUpdate zoekt naar nieuwe DAT-files aanpassen. In de registry heb ik de key gevonden waar dit wordt geregeld, dus ik dacht....even simpel exporteren en aanpassen en dat gooi ik het in het bestaande VB logonscript en klaar is Kees.
Helaas lukt dit niet, een foutmelding popt up:

"Kan [\serverpad waar DAT-files staanregfile.reg] niet importeren: niet alle gegevens zijn naar het register geschreven. Sommige sleutels worden gebruikt door het systeem of door andere processen."

Toen bedacht ik opeens dat op al die 60 werkplekken de virusscanner zo staat ingesteld dat hij bij het aanloggen checkt of er nieuwe DAT-files zijn en een onzichtbare scan start. Dit verklaart natuurlijk waarom die sleutels 'gelocked' zijn. Als ik de .reg toevoeg als de PC eenmaal is opgestart, dan importeert hij hem wel.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Kan je er bijvoorbeeld voor zorgen dat een specifiek onderdeel in het script met een vertraging moet worden uitgevoerd ofzo.

Het gaat om McAfee Virusscan V4.5.1. Epolicy Orchestrator is helaas geen optie.

Alvast bedankt voor je reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 16:26 ]

Verwijderd

Ik weet niet of er iets als "vertraging" bij vbs-scripts...
Maar als het maar eenmalig is/hoeft kan je toch bij het afsluiten/afmelden
de key importeren via een batchfile:
code:
1
REGEDIT /S regfile.reg
.
Bij de volgende keer inloggen moet het goedgaan.

Maar ik weet zeker dat er andere oplossingen zijn.
Kijk maar wat het handigste voor je is.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het afluiten/afmelden een batch zou een hele goede optie zijn, maar hoe roep ik die batch dan aan? Moet ik dan iets van een logoff-script maken, of bestaat zoiets niet?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand weet hoe je een batch file moet laten starten bij het afmelden van je PC?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, gewoon instellen als Log Off-script in je GPO.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig!! Ik zie het inderdaad, ik wist niet dat dit kon.
Nog 1 dingetje, moet ik het dan als afsluiten script (computerconfiguratie) of het afmelden script (gebruikersconfiguratie) gebruiken. De batch die uitgevoerd moet worden is een toevoeging in de HKEY_Local_Machine in de registry.

Bedankt voor jullie hulp!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gebruikersconfiguratie moet voldoen voor wat jij wil.

Virussen? Scan ze hier!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 23:32
dit is niet direct een antwoord op je vraag

Maar welk pakket van mafee gebruik je?

Als je mcafee TVD (total virus defense) hebt (wat me logisch lijkt bij 60 gebruikers) kun je ook gebruik maken van E-policy orchestrator!

Vooral de 3.0 versie is echt een aanrader!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
TVD gebruiken wij inderdaad, versie 4.5.1
Epolicy Orch. zou ook de mooiste oplossing zijn, maar dat is iets te grootschalig voor dit moment. Ik zocht naar een snelle makkelijke oplossing.

Het is gelukt, hartstikke bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1