[DHTML] focus form field in Iframe

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik heb een html pagina, waarin ik een aantal I-frames toon, met daarin favoriete links etc. Het is gebaseerd op de active desktop van rb-338.
Nu heb ik in twee van de I-frames een input-field om mee te googlen. Nu wil ik kunnen tabben tussen de 2 input-fields.
Omdat het verschillende I-frames betreft werk ik niet met de tabindex, maar leek het me verstandiger om gebruik te maken van het onBlur-event.
HTML:
1
2
3
4
5
// code in Iframe met de naam: "webdev"
<form method="get" name="searchform" action="http://www.google.com/search" target="_blank">
   <input type="hidden" name="as_sitesearch" value="www.w3schools.com" />
   <input type="text" size="30" name="as_q" />
</form>

JavaScript:
1
2
3
4
// code in hoofdpagina om functie te testen
function test(){
document.frames['webdev'].document.forms['searchform'].elements['as_sitesearch'].focus();
}

Echter, als ik de functie aanroep, krijg ik de melding:

"Cant move the focus to the control because it is invisible, not enabled or of a type that does not accept the focus."

Omdat ik de I-frames een beetje doorzichtig heb gemaakt, d8 ik dat dat het probleem was, maar ook als ik het zonder het kenmerk Opacity doe, blijf ik de melding krijgen. Een focus op een invoer veld lijkt me altijd wel mogelijk, en met "enabled" lukte het me ook niet. Verder lijkt me de aanroep in de js-functie ook wel correct, omdat ik anders een andere foutmelding zou krijgen? 8)7

heb ook gegoogled naar deze foutmelding, kon helaas niets vinden.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
je roept vanuit een iframe document aan???

volgens mij is parent.document

of window.top.document

of zoiets :+

[ Voor 9% gewijzigd door faabman op 30-10-2003 16:01 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Euhm die input is hidden?! Je moet hem eerst unhiden ? of ik snap je vraag niet.. Beetje vreemd, focussen op een onzichtbaar textveld?

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
argggghhhhhhhhh :X
mijn god, ik zit weer te veel te moeilijk te denken. Schrok van de nieuwe foutmelding. Ik heb inderdaad gewoon de verkeerde veldnaam gebruikt.

*schaam*

[ Voor 80% gewijzigd door CaptBiele op 30-10-2003 16:20 ]