Ik ben benieuwd hoe de verdeling is op een netwerk tussen 2 switches die verbonden zijn op 100MB fd.
voorbeeldje:
nu zijn die 2 leechers van elkaar aan het leechen met 100 mb beide richtingen op
ze hebben dus de volledige 100 MB terbeschikking.
maar nu komen de gamers er bij, die gebruiken zo'n 5 kB. gaat nu de snelheid van
die leechers naar beneden tot 99.5 MB of wordt het 99.75 MB en de snelheid van de gamers wordt 2.5 kB
want wanneer ipv die gamers er ook leechers zitten dan word het toch 50/50.
dus dan heeft iedere leecher 50 mb ter beschikking.
misschien nog een voorbeeldje...
zo als ik al hier boven zei zou de verdeling wanneer ze allemaal op 100 MB fd zitten 50/50 zijn, maar nu zitten er 2 10 MB fd clients bij die naar elkaar aan het overpompen zijn en die 100 MB fd'ers pompen ook naar elkaar over, hoeveel is nu de uiteindelijke snelheid van die clients
10 MB fd clients is die snelheid nu 10 MB, of minder
100 MB fd clients is die snelheid nu 90 MB of meer
ik hoop dat jullie het snappen
voorbeeldje:
code:
1
2
| Switch ------------------------- Switch
Gamer Leecher Gamer Leecher |
nu zijn die 2 leechers van elkaar aan het leechen met 100 mb beide richtingen op
ze hebben dus de volledige 100 MB terbeschikking.
maar nu komen de gamers er bij, die gebruiken zo'n 5 kB. gaat nu de snelheid van
die leechers naar beneden tot 99.5 MB of wordt het 99.75 MB en de snelheid van de gamers wordt 2.5 kB
want wanneer ipv die gamers er ook leechers zitten dan word het toch 50/50.
dus dan heeft iedere leecher 50 mb ter beschikking.
misschien nog een voorbeeldje...
code:
1
2
| switch ----------------- 100 MB fd ----------------- switch 10 MB fd 100 MB fd 10 MB fd 100 MB fd |
zo als ik al hier boven zei zou de verdeling wanneer ze allemaal op 100 MB fd zitten 50/50 zijn, maar nu zitten er 2 10 MB fd clients bij die naar elkaar aan het overpompen zijn en die 100 MB fd'ers pompen ook naar elkaar over, hoeveel is nu de uiteindelijke snelheid van die clients
10 MB fd clients is die snelheid nu 10 MB, of minder
100 MB fd clients is die snelheid nu 90 MB of meer
ik hoop dat jullie het snappen
www.debrasserie.nl