Toon posts:

Genept door Demon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook weer iets leuks ;)

Ik vraag Demon Internet aan 2-8M/1024 voor bij mij thuis.
Dezelfde avond besteld mijn schoonvader exact hetzelfde...

Ondertussen hebben we alles ontvangen en het draait...

Ik had eerst kwello Chello, 180 k/s down en 16 k/s up.
Alles geinstalleerd, 700 meter van de centrale vandaan maximaal haalbare download is bij mij 260 k/s. Ik begreep er niets van en besloot naar mijn schoonvader te rijden. Hij woont 1800 meter van de centrale vandaan.

Ik dezelfde file gepakt die ik wilde downloaden. (rh 9 iso van TU Delft).

Dikke 890 k/s

Ik uitzoeken, proberen testen, andere modems etc ect...

Niets leek te helpen. Tot ik erachter kwam dat ik op het supertrage BabyXL netwerk ben gegooid en hij op het BBNed netwerk.

Na een beetje onderzoek kwam ik hierachter:

BabyXL maximale snelheid down: 2048
BBNed maximale snelheid down: 8192

Wat denken jullie dat Demon zegt? Ja meneer, wij zeggen ook 2 tot 8 Mbit. Dat U op BabyXL zit kunnen wij niets aan doen. Het is jammer maar helaas.

Ik betaal dus net zoveel als mijn schoonvader, alleen bij hem komt alles met een dikke 800k binnen en bij mij met 200k als ik geluk heb ...

Erg slordig van demon.

http://operations.tiscali...actsheet%20ADSL-SDSL+.pdf

Niets aan te doen dus.

[ Voor 2% gewijzigd door Korakal op 30-10-2003 21:11 ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Uhm, het staat er toch ook? 2-8mbit. Je hebt toch gewoon domme pech dan? Demon houd zich exact aan de afspraak lijkt mij.

[ Voor 71% gewijzigd door DGTL_Magician op 30-10-2003 15:47 ]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 14:24
Aangezien het 2-8Mbit is, voldoen ze er wel aan. Het is alleen niet zo netjes van hun dat het op zo manier gaat.

HODL

Verwijderd

misschien kun je gezien de omstandigheden terug stappen op een 2048/1024 lijn...

ik dacht dat de lijn check er voor diende om te kunnen zien welke snelheid mogelijk is zodat je keuze wel haalbaar blijft. stond volgens mijn ook bij de postcode check. er staat iets in de trend van: we geven alleen het abbonoment aan wat voor u haalbaar is dus voor jou hadden ze toch moeten inzien dat jij het moet doen met een 2048 verbnding

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 18:21

Sm0k3r

cough...cough...

Ralphie schreef op 30 oktober 2003 @ 15:44:
Aangezien het 2-8Mbit is, voldoen ze er wel aan. Het is alleen niet zo netjes van hun dat het op zo manier gaat.
ehhh vreemd ik zit ook op babyxl en ik haal 840 met 1800 meter van centrale hmmmm
weet je zeker dat je geen 2Mbit heb besteld i.p.v. 2-8??

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nahja echt belachelijk!

Als er staat 2-8 Mbit dan ga je er toch vanuit dat het minimum ongeveer 2 Mbit is maar dat je in goede omstandigheden ook wel 5 of zelfs 8 Mbit kan halen??

Dadelijk krijg je een 33k - 500 Gigabit verbinding, maar je halt maar 33k :P. Uuhm nouja daar wordt je echt niet blij van.
Ik zou me echt genaaid voelen.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Verwijderd

WOW, dat is idd kut!

Ik hoor van mensen op babyXL, die ook lachen 800KB halen...Op welke snelheid trimmed je modem?

Anders demon ff bellen, en zeggen dat je anders naar het 2MBUT abo wil...Dit lijkt me niet de bedoeling van Demon...

Andre

Verwijderd

LOL? wat zeg je netjes aan de afspraken dat kun je net zo goed 1 abbo lager nemen dan heb je dezelfde upload en download dit noem ik echte oplichterij hij behaalt nu dezelfde snelheid als het abbo 2mbit-1mbit in plaats van 8-2. Demon moet dus gewoon normaal doen en hem eerst informeren op welk netwerk hij word gepleurd. Hier kan ik echt zo boos om worden en dan ook nog van die tweakers die zeggen ja ze houden zich toch leuk aan de afspraken. Nou niet helemaal tussen 2-8 moet je ook 8 mbit kunnen behalen. Dit zou vast wel kunnen maar omdat baby XL so cheapy is zal dit niet veel voorkomen en ben je dus inderdaad genept door deamon. Gewoon flink zeuren nu en anders overgaan op een abbo lager of gewoon hem nokken bij demon.

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar dan had ik net zo goed bij Kwello kunnen blijven ... nu zit ik op een nog trager netwerk dan dat van UPC genaamd BabyXL.

Ik vind het niet netjes dat je met 2 aanmeldingen allebei op een ander netwerk zit. Ik kom niet boven de 260 omdat het max 2 Mbit is. Ik betaal bijna 150 gulden per maand en ik kan nu met 40 k sneller download dan kwello ...

Ik had toch tweakdsl moeten nemen, die zitten altijd op BBNED.

Ik weet wel laatste keer dat ik iets met demon doe :D

1 192.168.0.75
2 62.21.246.8
3 195.7.134.10
4 195.7.134.9
5 po1-0-0-asd8ro1.enertel.nl [195.7.154.29]
6 po11-1-0-asd7ro1.enertel.nl [195.7.144.2]
7 ams2-border-1.router.nl.demon.net [195.69.144.99]
8 ams3-core-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [213.222.31.204]
9 babyxl-demon-gw.router.nl.demon.net [213.222.31.226]
10 babyxl-rot-gw-1.router.nl.demon.net [212.238.194.254]
11 desmond.demon.nl [212.238.213.125]

1 192.168.0.75
2 62.21.246.8
3 195.7.134.10
4 ams2-border-1.router.nl.demon.net [195.69.144.99]
5 ams3-core-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [213.222.31.204]
6 bbned-demon-nrp-13.router.nl.demon.net [213.222.28.17]
7 masterpo.demon.nl [82.161.16.141]

Verwijderd

Ja ik vind het echt klote voor je man denk je 'nu gaan we internette' mooi niet dus ik zou dan niet meer willen internetten als ik weet hoe ik genept ben.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Als je in je orderstatus kijkt bij Demon, geven ze daar aan welke provider (BabyXL / BB) je krijgt. Als ik het me goed herinner gebeurt dit binnen 7 dagen (wat ook de termijn is waarop je je order nog kan annuleren)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Niet netjes dat je op een ander netwerk zit, dat is natuurlijk niet helemaal correct. Blijkbaar ben jij namelijk op een andere centrale aangesloten, waar mischien wel geen BBnd beschikbaar is :)

Er zijn afaik zowieso geen centrales met EN bbned EN een babyXL dslam.

Als je voor het 2-8mbit abbo betaald, moet je modem ook aangeven dat hij op 8 mbit is gelocked. Staat hij op 2 mbit, dan wordt je inderdaad genaait door Demon. Dan zou ik nog even contact met ze opnemen, en vermelden dat dit _niet_ te maken heeft met de eventuele stoorbronnen als afstand of slechte kwaliteit lijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 30-10-2003 16:04 ]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
is ut niet gewoon een fout en hebben ze je bijv. gewoon op 2 mbit/10245 aangesloten ipv 2-8/1024

en een vriend van me zat eerst ook via babyxl en die heeft overplaatsing aangevraagd en gekregen naar bbned

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Heb je thuis al alles na gekeken wat je aan kabel verbetering kan doen?
je modem bij je schoonvader getest?
(ff 1 waarde in je modem veranderen anders doet ie niets op het bbned netwerk)

Wat heb je uberhaupt gedaan om te kijken of het geen kabelfout/kapot modem/domme pech is?

en er staat in de voorwaarden enzo, dat 8/1 abbo gegarandeerd 2048/512 is...
en alles meer mazzel dat de lijn dat toe laat... dat is het risico dat je genomen hebt..

want ook op babyxl halen mensen veel hogere snelheden.
en 9 van de 10 keer lagere ping-tijden.

(ja ik had als ik kon kiezen toen voor het babyxl netwerk gekozen)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 19:15
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 15:42:
Na een beetje onderzoek kwam ik hierachter:

beetje voorbarige conclusie, lijkt me. er zijn, buiten de afstand naar de centrale, nog heel veel andere factoren die van invloed (kunnen) zijn op jouw maximale snelheid. lijnkwaliteit is niet 1 op 1 gekoppeld aan de afstand tot de centrale. misschien woon jij in een flat en is jouw isra-punt crap, of zijn de lijnen 30 jaar ouder dan in het huis van je vader. misschien heb je last van aardstralen, wie zal 't zeggen...

ik heb ooit (toen mijn babyxl-lijn werd aangesloten 2 jaar geleden) met de kpn-man meegekeken toen hij in de draadboom in mijn flat de 2 koperdraadjes voor mijn lijn moest zoeken. man, 't is een godswonder dat er met zoveel onge-isoleerd koper bij elkaar _uberhaupt_ nog bitjes binnenkomen. 1 draadboom voor in totaal zo'n 400 aansluitingen, dat zijn 800 draadjes...

de discussie babyxl/bbned heeft in demon.nl.support al vaker gewoed, en geen enkele demon-medewerker snapt wat iedereen tegen babyxl heeft. de kwaliteit is 't zelfde, zo niet beter. ze gebruiken gelijkwaardige apparatuur, en uiteindelijk gaan ze over hetzelfde koper.

je hebt pech dat je slechts 2Mbit haalt, dat geef ik direct toe. maar genept ben je niet, en de 'oorzaak' die jij vindt lijkt me wat kort door de bocht.
Erg slordig van demon.
nee, niks slordig. adsl op hoge snelheden is een loterij, en dicht bij een centrale zitten is niet zalig makend. en of er niks aan te doen is... ik zou 's wat vragen in demon.nl.support, als je meer wilt weten.

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan ik bij Demon vinden ... Volgens de handleiding stond het modem goed ingesteld voor Demon internet... misschien toch de config kabel nog es pakken ;)

DSL Express

Systeemnaam : desmond
Abonnement : DSL Express 8192
Modem : ZyXEL Prestige 650R-33 Ethernet

Datum actief : 15-10-2003
Betaal periode : Per Maand
Opstart kosten : EUR 0,00 Excl. BTW
Maand bedrag : EUR 54,62 Excl. BTW

Mocht het modem nou niet op 2048 staan dan ga ik ook maar een overplaatsing aanvragen naar BBNED :)

Thx voor jullie info!

P.S. bij status pagina staat:

De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren

Verwijderd

Ik dezelfde file gepakt die ik wilde downloaden. (rh 9 iso van TU Delft).
Weet je zeker dat de bottleneck bij jou zit en niet bij de aansluiting van de TU Delft. Dat TUDelft bijvoorbeeld dichter bij BBNed zit dan bij BabyXL

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:00 ]

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:15
Zoals al aangeven zijn er een tal van mogelijkheden die de snelheid nadelig kunnen beinvloeden.

Heb je bijvoorbeeld een router tussen je PC en je modem, dat zou namelijk ook wel eens de boosdoener kunnen zijn. Daarnaast is er met BabyXL, niets mis hoor je moet daar ook gewoon 8mbit kunnen halen als alles meezit. Naaierij van Demon is het in ieder geval niet. Zoek eerst eens uit op welke snelheid je modem werkt op de lijn, kun je meestal achterhalen door ff op je modem in te loggen met telnet of via een webinterface. Meet je snelheid ook eens op speedtest.nl ofzo.

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 09:39

philipnorth

Zeg maar Danny

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 16:10:

P.S. bij status pagina staat:

De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren
Dus lijn is officieel nog niet opgeleverd?
Dan mag je al helemaal niet zeuren :)

-Xbox Gamertag: Dbongers

Verwijderd

Topicstarter
Das een oude natuurlijk he ;)

Hij is opgeleverd.. ik heb in ieder geval wat meer info :)

Ik moest ook ff me ei kwijt, daarom kom ik hier :P

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Cutebritney schreef op 30 oktober 2003 @ 16:03:
Niet netjes dat je op een ander netwerk zit, dat is natuurlijk niet helemaal correct. Blijkbaar ben jij namelijk op een andere centrale aangesloten, waar mischien wel geen BBnd beschikbaar is :)

en nog iets :)
Hoezo zit hij bij een ander netwerk, Demon zegt toch gewoon op hun site dat er wordt aangesloten via bbned of babyxl

En volgens mij zijn er wel degelijk centrales waar zowel bbned als babyxl in vertegenwoordigd, al weet ik dit niet 100% zeker. Ik weet alleen niet wanneer ze voor de 1 of de ander kiezen. Een provider als Tiscali, Internlnet of Surfnet maakt dacht ik ook gebruik van bbned en niet van babyxl.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

mlevd schreef op 30 oktober 2003 @ 16:27:
[...]

Een provider als Tiscali, Internlnet of Surfnet maakt dacht ik ook gebruik van bbned en niet van babyxl.
Tiscali is eigenaar van het voormalige BabyXL netwerkt dat nu Tiscali Wholesale heet ofzo...

[ Voor 1% gewijzigd door Duur! op 30-10-2003 16:45 . Reden: typo ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Je kan bij beide telco's ongeveer dezelfde snelheden behalen. Het verschil heeft waarschijnlijk meer te maken met de kwaliteit van de lijn tussen de centrale en jouw isra punt. De afstand heeft inderdaad invloed op de kwaliteit van de verbinding, maar het is _niet_ zo dat een kortere lijn _altijd_ sneller is. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er gewoon slechte kwaliteit koper ligt op de locatie waar je een lage snelheid krijgt.
Wat denken jullie dat Demon zegt? Ja meneer, wij zeggen ook 2 tot 8 Mbit. Dat U op BabyXL zit kunnen wij niets aan doen. Het is jammer maar helaas.
Het BaByXL-verhaal heeft hier dus niets mee te maken. Een quote van dslexpress.nl:

"De downloadsnelheid van het product Demon DSL Express 8192/1024 kan liggen tussen 2048 en 8192Kbps. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid."

Voor de duidelijkheid: het is niet zo dat Demon jou die 8 Mbit niet gunt. De boel is gewoon zo configureerd dat je die snelheid daadwerkelijk kan halen. Helaas blijkt je telefoonlijn niet van dusdanige kwaliteit, dat je er ook echt gebruik van kan maken.

Toen je bestelde, wist je dat de downloadsnelheid ergens tussen 2 en 8 Mbit zou liggen. Je hebt ervoor gekozen het 'risico' te nemen. Het pakt nu toevallig nadelig voor je uit.
Niets aan te doen dus.
Inderdaad. Niet door jou, maar ook niet door Demon, BaByXL of bbned.

• Oele_
Cutebritney schreef op 30 oktober 2003 @ 16:03:
Niet netjes dat je op een ander netwerk zit, dat is natuurlijk niet helemaal correct.
Ander netwerk dan wat? Op dslexpress.nl staat duidelijk dat het product zowel via bbned als via BaByXL geleverd wordt.
Blijkbaar ben jij namelijk op een andere centrale aangesloten, waar mischien wel geen BBnd beschikbaar is :)

Dat is niet waar. Er zijn maar een paar centrales waar wel babyxl en geen bbned beschikbaar is.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Oele_ schreef op 30 oktober 2003 @ 17:13:
[...]

Ander netwerk dan wat? Op dslexpress.nl staat duidelijk dat het product zowel via bbned als via BaByXL geleverd wordt.

[...]

Dat is niet waar. Er zijn maar een paar centrales waar wel babyxl en geen bbned beschikbaar is.
Op wat voor gronden wordt er eigenlijk bepaald via welke leverancier je wordt aangesloten, wordt dat door jullie bepaald of door die leveranciers.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 08:20

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

[b]
Inderdaad. Niet door jou, maar ook niet door Demon, BaByXL of bbned.
Tja... en dat vraag ik me dus wel af. In principe zou de provider aan moeten kunnen geven in welke omstandigheden (dus aan welke specificaties je zou moeten voldoen) om de volledige 8Mbit te halen. Als jij dan een meting kan laten uitvoeren welke daadwerkelijk aantoont dat jouw lijn in principe de 8Mbit moet kunnen halen, dan moeten ze dat ook kunnen leveren ofwel aangeven waarom ze dat niet kunnen (andere reden dan 'Te ver weg wonen'). Alleen moet je wel zelf dat onderzoek bekostigen denk ik, en een goede advocaat hebben.

Zou in elk geval wel interessant zijn om dit eens als proefballetje op te gooien de rechtspraak in.....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

DaRealRenzel schreef op 30 oktober 2003 @ 17:38:
[...]
Tja... en dat vraag ik me dus wel af. In principe zou de provider aan moeten kunnen geven in welke omstandigheden (dus aan welke specificaties je zou moeten voldoen) om de volledige 8Mbit te halen.
[...]
Zou in elk geval wel interessant zijn om dit eens als proefballetje op te gooien de rechtspraak in.....
Dat gegeven is bekent:
nieuwe onbeschadigde kabel, zonder lassen tot een paar meter lengte zonder grondwater invloed, dan kan met gemak op 3000m nog 8 down 1 up gehaald worden. Oftewel labaratorium omstandigheden.

Omdat ze de praktijk niet kunnen voorspellen garanderen ze alleen 2048 down en 512 up. echter alles wat je meer krijgt is meegenomen...
(betere naam was misschien 2048/512 uncapped)

Dus als jij naar de rechtbank gaat en je krijgt 2048/512 binnen... heb je geen poot om op te staan...

Dus als je gratis kunt updaten kun je beter 2048/1024 bestellen en kijken hoe hoog je uncapped upload komt... en als die aan de bovenkant zit er over nadenken dat percentueel genoeg is om 8/1 te nemen. nu zit de TS vast aan 8/1 tot over 12 maanden hij kan downgraden.

(oh ja er zijn dsl leveranciers die tot aan de oplevering een willekeurige snelheid leveren, en pas de definitieve snelheid bij oplevering vast zetten.)

Verwijderd

DutchTSE schreef op 30 oktober 2003 @ 16:03:en een vriend van me zat eerst ook via babyxl en die heeft overplaatsing aangevraagd en gekregen naar bbned
Als het probleem tussen de centrale en de huisaansluiting ligt heeft het natuurlijk geen zin om om te schakelen naar bbned. De hardware in de centrale is practisch hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 23:43 ]

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Dit is idd een knap lullig verhaal! Zit over een aantal weken ook bij Demon (en hoop op BBNED, waarom, geen idee, zal de goede naam wel zijn) en hoop dat ik zoiets niet krijg. Dan is de stap terug naar Chello niet zo snel gemaakt :|

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-05 10:19

Armada

-Wat wil je weten?-

Mag ik even vragen wat nou precies de heisa is rond een BabyXL aansluiting. Medewerker Niels Raijer geeft dit aan in news://demon.nl.support:
In article <3f62bbbc$0$203$e4fe514c@dreader3.news.xs4all.nl>, Adriaan wrote:

>Verder een wat nierenn**kerig vraagje: op dit moment heb ik 768/128
>metro van babyxl, maar eigenlijk is dit 832/160 (of iets in die
>richting). Ik neem aan dat de express lijnen van babyxl niet meer
>gecompenseerd zijn, of toch wel?

Ja, dat zijn ze wel, uiteraard met uitzondering van de snelste lijn
(want die valt niet meer te compenseren, omdat hij al de maximaal
haalbare snelheid heeft). Met een DSL Express via BaByXL haal je dus
altijd meer snelheid dan met een DSL Express via bbned. Dat en het
feit dat de oh-zo belangrijke pingtijden bij BaByXL aanzienlijk lager
zijn doen mij al tijden afvragen waarom iedereen toch zo graag bbned
wil hebben en liever geen BaByXL.
--
Niels Raijer
niels@databeest.net
en dit:
In article <3f7ed0a5$0$58707$e4fe514c@news.xs4all.nl>, Piet Smulders wrote:

>Damn, 1200 meter vanaf centrale Amsterdam Oost. Alles leverbaar
>(babyxl/versatel/kpn/bbned)
>Dat zal de kans dan wel vrij groot maken dat ik bij babyxl terecht kom. Dat
>is een tegenvaller, want naast de lagere prijzen is supernews ook wel een
>heel groot voordeel tov Cistron.

Ik begrijp helemaal niks van wat je hier zegt. Er is helemaal geen verschil
tussen verbindingen via bbned en BaByXL (behalve dan dat ze een compleet
andere netwerkarchitectuur gebruiken, waarbij _ik_ het netwerk van BaByXL
_persoonlijk_ veel mooier vind [1]). Je krijgt ook dezelfde modem. De
snelheid en prijs zijn hetzelfde. Het maakt echt helemaal niet uit of je via
bbned of via BaByXL wordt aangesloten.

[1] nadruk om aan te geven dat het hier dus een _persoonlijke mening_
betreft en geen officieel Demon-standpunt [2]
[2] niet dat je in deze groep ooit officiele Demon-standpunten zult
vinden [3]
[3] eigenlijk had ik dit er dus helemaal niet bij hoeven zetten
--
Niels Raijer
niels@databeest.net
Geheel op eigen titel natuurlijk!

Waar gaat het nu in hemelsnaam over? Met BBned had je echt geen hogere snelheid gehaald, als a) de lijn van dusdanig slechte kwaliteit is of b) er een fout is gemaakt waardoor je een 2 MBit abo hebt gekregen.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

DDX

vraag ik mij alleen af of je kan aangeven dat je liever bbned of babyxl wilt ?
(persoonlijke voorkeur bijvoorbeeld?)

of is het gewoon afwachten wat je krijgt bij demon ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nee je kan niet zelf kiezen.

En nee het maakt ook niets uit voor je snelheid. De BBned Cisco Dslam hangt gezellig boven of onder of naast de Cisco Dslam van BabyXL.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
Ik kan me je woede erg goed voorstellen hoor. Ik begrijp ook niet waarom Demon niet een 3-8 abo doet, want 3 mbit haal je bijna altijd, en mensen zoals jij die niet eens die 3 halen kunnen dan kostenloos overgaan naar 2mbit. Ik bedoel: wie gaat er nou een 2-8 mbit abo nemen als die 2,2 mbit blijkt te halen. Mij lijkt het niet zo netjes om zo een risico voor rekening van de klant te laten. Wettelijk kan je nu niks doen, en ik schat Demon ook niet zo in dat ze zeggen dat je (eventueel tegen betaling door hun gemaakte kosten) over kan stappen naar 2 mbit. Als ze dat wel deden heb je pas echt een klantvriendelijk bedrijf met service daar waar het er toe doet (en niet een of ander stom filter of "gratis" virusscanner als service).

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 31-10-2003 04:46 ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:05

Wokschotel

Op 6 wielen

Zou het niet zo kunnen zijn dat je per ongeluk een 2 mbit lijn hebt gekregen? Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Post eerst eens de snelheden die je modem kan halen (op welke snelheid trained ie, wat is je up/downstream nopise marigin enzovoort).

Verwijderd

Ik denk eerder dat je teleurgesteld bent.

Ik ging verhuizen en had thuis ook een bbned account in wageningen, met een ping van 21 ms naar amsterdam toe en een download van gemiddeld 750 kb/sec vond ik dat erg ok ten op zichte van mijn chello met com21 modem (gemiddeld 120 kb/sec en ping van 33ms). Dus ik was er aanzienlijk op vooruit gegaan.

Tot op een gegeven moment wij te horen kregen dat er een leuk huis was in arnhem. Dus wij gekeken en ja hoor verhuizen maar. Ik een lijnverhuizing aangevraagd, bleek dus niet mogelijk BBNed was daar nog niet actief, een paar dagen met de vraag gezeten van ja wat dan, ik wil voor mijn leven lang geen chello meer terug hebben op mijn thuisadres. En belde BBNed noc (we hebben vanuit mijn werk een STM-1 ATM op het BBNed netwerk dus dat was zo gedaan) en kreeg daar te horen dat ze zsm daar bitstream gaan leveren.

Iedereen tegen mij van joh dat moet je nemen dat is bagger slecht e.d. en ik eigenwijs als ik ben, besloot toch maar te gaan voor BitStream. Jeuh ik was 1 van de eerste met een bitstream account waar de provider alles op ATM niveau laat door komen van BBNed. Kreng dus niet werken en ik dacht van shit ze hebben gelijk, na veel uitzoeken bleek er dus wat fout te zitten in het netwerk van BBNed met de koppeling naar KPN toe.

Heb nu 2048/512 constante download van 224 kb/sec, ping van 9MS!!!! naar amsterdam en de response tijd (cpm) is enorm verbeterd.

Dus tja of mijn download nu minder hard gaat dat boeit me niet, in vele opzichten gewoon extreem strak veel beter. :) De overboeking ligt dan ook op 1:10, en het schijnt dus naar eigen mening dat het netwerk minder belast is, en ik heb zo een gevoel dat dat ook zo is met het netwerk van BabyXL.

Ik zou als ik jou was maar gewoon eens pings/connecties per minuut en gewoon de hele feel van de lijn maar eens aankijken misschien verbaas je je ten opzichte van je schoonvader nog.

• Oele_
mlevd schreef op 30 oktober 2003 @ 17:25:
[...]

Op wat voor gronden wordt er eigenlijk bepaald via welke leverancier je wordt aangesloten, wordt dat door jullie bepaald of door die leveranciers.
Dat wordt door ons systeem bepaald. Hier is door ons niet per individuele order invloed op uit te oefenen.
Pagina: 1