Laptop toets blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:50
Hey people,
Nadat er een glas water door me laptop gespoeld was blijft m`n y toets hangen.
Ik heb eerst de laptop uit elkaar gehaald en enkele dagen laten drogen met een grote fan er op.
Nu is het rare dat mijn y toets blijft hangen, heb hem er al afgehaald en dat hielp niet. Vervolgens het toetsenboard uit gezet in de bios en er een keybboard aangehangen via ps2 poort. Maar de toets blijft hangen, zelfs als ik het keyboard van de laptop er af haal!!!. het zit dus ergens anders....
iemand suggesties? zag al 2 andere topics over rotte dell toetsenboarden maar het ligt dus duidelijk niet aan m`n toetsenboard maar aan iets anders.
wat kan dit zijn?
Waar word dit geregeld?
(onthoud dat het om een glas water gaat en niet cola ofzo...)
thanks voor de help, want zo kan ik hem weg gooien.....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een vuiltje op een van de contactjes.
Er zit genoeg troep in water om dat te veroorzaken (zeker als je hem aan het staan, kan het ook nog kortsluiting zijn).
kijk eens naar de flatcables die op je keyboard zitten.

• Asprine
de flatcable liep ik ook al na, maar als ik die er uit haal blijven er yyyy.... op me scherm verscheinen....
het is vreemd, want als er zoals ji zegt ergens cortsluiting is waarom dan juist die y? en niet nog veel meer letters.

• Asprine
klein kickje... anders kan ik hem weg gooien

Verwijderd

Probeer eens een stukje papier onder het toetsje door te halen zo heb ik eens een toetsje gerepareerd. Maar daarvan was het veertje verkeerd geschoten.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het kan zijn dat er gewoon wat water je notebook ingedoken is. Als je niet direct wat oxidate kan zien, dan zal je hem open moeten maken.

Oxidatie bij soldeerpunten ziet er wat grijzig uit. Met een houten tandenstoker kan je dat wel veilig wegkrabben en dan even de stofzuiger met een zachte mond eroverheen halen.

De oxidatie kan terugkomen, dan zal je het slechte stuk met wat nagellak of iets dergelijks moeten behandelen.

Technisch is het ook mogelijk dat je keyboardcontroller kapot is. Maar als dat het geval is, dan is er niets meer aan te doen want die zit echt helemaal vast.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1