lite-on LDW411S = DRW-1S41

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StijNoS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 12:54
Heb ik net een dvdbrander gekocht en wel de lite-on LDW411S, tenminste dat dacht ik. Schuif dat ding in mijn computer en zegt winxp dat het een DRW-1S41 is. Nou prima het zal wel. Ik wat mp3 dvd's gefikt, doen ze het niet in mijn dvdspeler :(.
Toen ben ik toch maar ff rond gaan neuzen of er een firmware update is voor die brander. Nu kom ik op de lite-on site helemaal nergens DRW-1S41 tegen, alleen maar LDW-411S.

Weet iemand hoe dit zit? Ben ik genaaid en heb ik gewoon een fake ding gekregen? of is dit een hele nieuwe versie die nog niet op de site staat??

??blabla??

Verwijderd

Als ik het goed heb, beschik jij over een bulk versie. En dus zal denk ik de firmware van de 411s gewoon werken. Maar pin me d'r niet op vast.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Wat staat er op de drive zelf?? Moet toch ergens een typenr op staan??
Oem of Retail?
Ik heb zelf de Retail en WinXP zegt gewoon 411

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

StijNoS schreef op 30 oktober 2003 @ 14:38:
..8<... Ik wat mp3 dvd's gefikt, doen ze het niet in mijn dvdspeler :(. ..8<..
Bedoel je daarmee dat de dvd's 't niet doen in je standalone DVD-speler?

Want dan ligt 't vaak meer aan de eisen die de standalone stelt aan de MP3-DVD (moeten ze in mappen gebrand worden) of aan 't medium en de booktypes daarvan.

Ik heb namelijk 't idee dat 't meer ligt aan de manier waarom je ze brand, dan aan de brander zelf.
Weet iemand hoe dit zit? Ben ik genaaid en heb ik gewoon een fake ding gekregen? of is dit een hele nieuwe versie die nog niet op de site staat??
Als je dus een andere versie hebt gekregen dan je om gevraagd hebt. (dus dat er expliciet vermeldt werd welke versie 't betrof, en je kreeg deze als zijnde de beloofde versie, dan mag je idd eisen dat je een ander exemplaar krijgt.

• StijNoS
Bedoel je daarmee dat de dvd's 't niet doen in je standalone DVD-speler?

Want dan ligt 't vaak meer aan de eisen die de standalone stelt aan de MP3-DVD (moeten ze in mappen gebrand worden) of aan 't medium en de booktypes daarvan.

Ik heb namelijk 't idee dat 't meer ligt aan de manier waarom je ze brand, dan aan de brander zelf.
In mijn standalone dvd doen ze het helemaal niet. In de computer brander/dvd doen de files in het begin het niet, en die aan het einde wel.. of juist andersom

??blabla??

• StijNoS
probeer nu die firmware update erover heen te gooien, maar dat pikt ie dus niet. zegt dat het alleen geschikt is voor een LDW-411S en dat ie die niet kan vinden..

??blabla??

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Wat staat er dan boven op de drive ?

OP die grote witte stikker waar ldw411s hoort te staan.

• StijNoS
daar staat ook drw-1S41

??blabla??

Verwijderd

http://216.239.59.104/sea...P+drw-1S41&hl=en&ie=UTF-8

Als ik het zo zie is het toch echt gewoon een bulk-versie.

• StijNoS
lijkt het wel op ja, toch vreemd dat ik er geeen update overheen kan gooien dan..

??blabla??

Verwijderd

StijNoS schreef op 31 oktober 2003 @ 09:59:
lijkt het wel op ja, toch vreemd dat ik er geeen update overheen kan gooien dan..
Probeer dan eens contact op te nemen met Lite-on ofzo, of met de winkel waar je hem vandaan hebt.

• StijNoS
Heb ik gedaan, en geruild voor een pioneer 106 en die brand alles perfect :). Tis alleen een beetje jammer dat ie cd's wat langzamer brand. Maar ik ben nu iig blij met met mijn aankoop, deze doet het tenminste goed.

??blabla??

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ook een drw-1s41 gekregen ipv 411s en ik kon m'n firmware ook niet updaten. Weet iemand hoe ik het kan oplossen?
Heb trouwens de winkel hierover gemaild en die zouden kijken hoe het precies mee zit. Vind wel jammer dat de winkel waar ik het heb gekocht in de pricewatch tussen de retailversie zet, terwijl het een OEM versie is, je voelt je je best wel genaaid zo.

Pana 5j

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 09:08
Ik heb het dus ook, en voel me ook genaait, alleen dan meer door lite-on.
Ik koop toch geen oem versie met de uitzondering van het updaten v/d firmware!?

Volgens mij is er nog steeds geen oplossing voor, de lijers!

[edit]

Toch maar ff een mailtje naar me computerboer gestuurd. Ik wacht nog even of liteon niet alsnog met een update komt voor de 1s41, zoniet dan change ik hem wel met een ander...

[ Voor 31% gewijzigd door MaZe op 07-11-2003 12:40 ]

Verwijderd

MaZe schreef op 07 november 2003 @ 12:22:
Ik heb het dus ook, en voel me ook genaait, alleen dan meer door lite-on.
Ik koop toch geen oem versie met de uitzondering van het updaten v/d firmware!?

Volgens mij is er nog steeds geen oplossing voor, de lijers!

[edit]

Toch maar ff een mailtje naar me computerboer gestuurd. Ik wacht nog even of liteon niet alsnog met een update komt voor de 1s41, zoniet dan change ik hem wel met een ander...
Hoezo voel je je genaaid door LiteOn? Je computerboer naait je door de OEM versie(niet bulk dus) te verkopen, iets waar LiteOn verder geen support op geeft.
Vergelijk het met de Sony DWU10A, hier geeft Sony ook geen support op.

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ff gemaild met me computerboer en ze hebben netjes de bulk-versies vervangen door de retail uitvoeringen. Ze zouden het zelf ook weer terug sturen naar hun leveranciers.

Pana 5j

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 20:14:
[...]

Hoezo voel je je genaaid door LiteOn? Je computerboer naait je door de OEM versie(niet bulk dus) te verkopen, iets waar LiteOn verder geen support op geeft.
Vergelijk het met de Sony DWU10A, hier geeft Sony ook geen support op.
oplossing van de identiteitscrisis is simpel, patch de LDW411S firmware update (Laatste versie is FS0B.exe) met flashfix en upgrade de DRW-1S41 naar een echte LDW411S, waar alle toekomstige firmware upgrades gewoon op werken zonder verdere patches ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08
Je kunt uiteraard ook de EPROM aanpassen, zodat hij herkend wordt als 411 ipv 1S41. Hoe je die naam kunt veranderen, staat wel in het grote lite-on 3xx1s topic :)

Verwijderd

Je hoeft niet de eeprom aan te passen. Je kunt ook met ltnflash direct de bin flashen. Er bestaat dan geen flash-protectie zoals met de exe van Lite-on.
In het Eeprom staan drive-specific calibratie parameters - het zou niet goed zijn deze met een aandere eeprom te verwijderen.

Sorry voor mijn Nederlands... ;)

Verwijderd

Heeft iemand al die flashfix geprobeerd met de laatste firmware (FS0F) op een DRW-1S41?
Zo ja, werkt het of gaat mn brander naar de maan?

Of moet ik de firmware gaan downloaden van de 4kus website (www.4kus.com.tw) en deze gaan gebruiken?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 16:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 16:51:
Heeft iemand al die flashfix geprobeerd met de laatste firmware (FS0F) op een DRW-1S41?
Zo ja, werkt het of gaat mn brander naar de maan?

Of moet ik de firmware gaan downloaden van de 4kus website (www.4kus.com.tw) en deze gaan gebruiken?
Gewoon flashen naar FS0F en je hebt een LDW411S. Daarna de 4kus firmware gebruiken kan ook.
Wil je dan terug naar FS0F, geen probleem. Kan allemaal. :)
Pagina: 1