Toon posts:

Printer werkt niet op jetdirect.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het probleem is als volgt: Ik heb een printer (HP Deskjet 5652) aangesloten met een parallelle kabel op een HP Jet-direct, die drie poortjes heeft. Er zitten al twee printers op, twee laserjets. De omgeving waarin gewerkt wordt op de desktops is Windows 2000, en op de server Novell.
De printerwachtrijen zijn juist aangemaakt, en de printerdriver is lokaal juist geinstalleerd. Als ik nu echter wil gaan printen op deze printer, reageert deze totaal niet, en ik krijg hem ook helemaal niet aan de praat.
Ik heb al gewerkt met Novell Capture Printerport (je wijst bijv. LPT1 toe aan een netwerkprinter/wachtrij) maar dit biedt ook geen enkel soelaas.

Wie weet er een oplossing?

Groeten Arjen.

Verwijderd

Moet bi-directioneel printen misschien uitgezet worden, is deze printer wel geschikt om met jet-direct te werken, en zo ja is dan de HP jetdirect wel geschikt om met deze printer samen te werken.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
Als je de printer rechtstreeks op een pc aansluit (even om te testen of de printer wel werk)
probeer dan nog eens of je kunt printen als je de printer op één van de andere poorten aansluit, dan weet je waar het aan ligt. Als laatste kun je 1 van de laserjets op de deskjet poort aansluiten... dan weet je exact waar het probleem ligt. evt. ook even de printer kabel testen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 14:51:
Moet bi-directioneel printen misschien uitgezet worden, is deze printer wel geschikt om met jet-direct te werken, en zo ja is dan de HP jetdirect wel geschikt om met deze printer samen te werken.
Heb ik al geprobeerd, helpt niet. De printer is compatibele met de HP Jet-direct, dit staat op de site.

Verwijderd

Topicstarter
ge-flopt schreef op 30 oktober 2003 @ 14:52:
Als je de printer rechtstreeks op een pc aansluit (even om te testen of de printer wel werk)
probeer dan nog eens of je kunt printen als je de printer op één van de andere poorten aansluit, dan weet je waar het aan ligt. Als laatste kun je 1 van de laserjets op de deskjet poort aansluiten... dan weet je exact waar het probleem ligt. evt. ook even de printer kabel testen.
Rechtstreeks op de pc werkt de printer wel, de printerkabel is goed. Een laserjet op de wachtrij/poort van de dekjet werkt ook. Het probleem ligt dus dat de printer niet in een netwerk kan printen. Maar dit moet toch op te lossen zijn??

groeten Arjen.

Verwijderd

iets meer dan 2 weken geleden, maar mogelijk dat iemand er nog iets aan heeft.

In het programma jet-direct kun je op een gegeven moment aangeven wat voor communicatie er moet plaatsvinden tussen de printer en de jet-direct. Je hebt hier 3 keuzes o.a centronics. Probeer een van deze (zonodig alle) drie eens. Maar aangezien er al 2 andere printers op aan gesloten zijn verwacht ik dat dit geen soulaas zal bieden.

Een andere mogelijkheid wat je zou kunnen proberen is om in de printer settings op de novell server (nwadmin) bij : configuration -> printer type : other unknown aangeeft ipv parallel

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 21:34

Nessuno

io sono nessuno

ik heb dus bijna exact het zelfde probleem
als ik de printer installeer op de server als hoofd printer deze netjes deel
en dan vervolgens de printer toevoeg (op wat voor manier dan ook drivers apart drivers van af de server)en probeer te printen dan pakt hij de pagina op zet hem klaar en doet er verder niets mee
de printer hangt aan een xp pro machine (alles is legaal tis een bedrijf)en daar print hij ook als een raket op
maar op de rest dus niet

ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn
ik ben dus ook op zoek naar een oplossing

alvast bedankt

Na rose e cient spin

Verwijderd

is dat niet zo'n GDI printer.. die alleen rechtstreeks door windows gestuurd kan worden ?

probeer eens een andere printer aan die zelfde poort van je jetdirect..

edit:

had je getest |:(

mijn beste gok is dat het hier om een gdi printer handelt... probeer eens een pc in echte oude dos te booten en dan een dir > lpt1 om te kijken of er dan iets geprint wordt... ( uiteraard met deskjet aan de printerpoort )

Niet dan is het een GDI printer en kan die niet werken icm novell print queue's

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 21:54 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is die paralelle kable wel iee1284 compliant of is het er eentje "uit de ouwe doos"

Iperf

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welk type printer praten we over :?

Dezelfde als uit de topicstart

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1