"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
dat zal niet gaan, je moet denk ik of verhuskosten betalen of je account opzeggen en een nieuw abbo nemen op je nieuwe adres (maar denk dat je dan 6 mnd ofzo geen lid mag zijn ivm voordeel tov andere gebruikers ed)
Verwijderd
Zou toch te gek zijn voor woorden dat je niet kan verhuizen vanwege chello.
Bel 020-7700700 en kies die optie voor bestaande produkten enzo dan internet tralala
Gloria Estefan enzo
en als je dan 45 minuten (met geluK) heb gewacht vraag je ff hoe dat zit.
Wat ik zo irri vind is dat het op mijn vaders naam staat ipv die van me eige.
Omdat de tv ook op me pappies naam staat.
Stel dat ik nou volgend jaar het huus uut ga?
Then what?
Bel 020-7700700 en kies die optie voor bestaande produkten enzo dan internet tralala
Gloria Estefan enzo
en als je dan 45 minuten (met geluK) heb gewacht vraag je ff hoe dat zit.
Then what?
ligt eraan waar je heen verhuist,
kabel is een shared medium en je zit met een aantal gebruikers (meestal een wijk) op dezelfde node-aansluiting als je binnen die wijk verhuist geen probleem, neem die kabelmodem mee en sluit hem zelf aan in je nieuwe huis.
ga je uit de wijk dan moet je opnieuw in het netwerk worden geregistreerd maar dan hoeft niemand langs te komen, kunnen ze direct via de telefoon doen (wel ff mac-adres doorgeven)
kabel is een shared medium en je zit met een aantal gebruikers (meestal een wijk) op dezelfde node-aansluiting als je binnen die wijk verhuist geen probleem, neem die kabelmodem mee en sluit hem zelf aan in je nieuwe huis.
ga je uit de wijk dan moet je opnieuw in het netwerk worden geregistreerd maar dan hoeft niemand langs te komen, kunnen ze direct via de telefoon doen (wel ff mac-adres doorgeven)
Ja doh, dat gaat niet werken natuurlijk.Op woensdag 06 december 2000 01:08 schreef GiLuX het volgende:
las net in een andere thread dat je chello modem verhuizen gewoon zo gaat (als je nieuwe huis chello op de kabel heeft):
pak je modem en pc op in je ouwe huis, ga naar nieuwe huis, sluit alles weer aan en het werkt...joepi!
verder wil je al helemaal geen verhuis kosten van 100 piek oid (monteur komt langs, wordt boos, friemelt een beetje, gaat weer weg,2 weken later een andere, friemelt een beetje,belt de helpdesk,wordt een uur in de wacht gezet,gaat over zijn nek van gloria estafan:r,haalt alles los en maakt alles weer vast en gaat weer)
maar je moet ze toch vertellen dat je verhuist bent.
wie heeft ervaring want ik ga echt niet een maand zonder internet en tweakotine zitten, alleen het idee al...aaaaargh
(ga over 2 dagen al verhuizen)
Ten eerste moet er al een technische aanpassing geschieden: Het plaatsen van een retourtab aan jouw aansluiting in jullie kabel-kastje in de straat om full-duplex verkeer mogelijk te maken!
He ik heb dit ook aan de hand en dacht laat ik UPC eens een mailtje sturen, en zowaar binnen een week reactie !!
onderstaand letterlijk geciteerd:
"Bij een verhuizing binnen dezelfde regio kunt u uw huidige modem en eventueel de huidige bekabeling meenemen en opnieuw aansluiten. Het is echter ook noodzakelijk om de nieuwe woning geschikt te maken voor chello, tenzij de vorige bewoner reeds gebruik maakte van chello. Hiervoor komt een van onze monteurs langs. Als u uw verhuizing een maand van te voren doorgeeft dan nemen wij vervolgens contact met u op voor een afspraak met een van onze monteurs.
De kosten voor een verhuizing van chello binnen dezelfde regio bedragen f100,- Als u uw huidige coax bekabeling voor chello wilt vervangen dan raden wij u af om dit zelf te doen. De door ons gebruikte coax-12 kabel is namelijk, in tegenstelling tot reguliere coax kabels, geheel afgeschermd wat noodzakelijk is voor een goed functioneren van chello. Overigens zijn de kosten voor een nieuwe coax kabel tot een lengte van 15 meter bij de verhuiskosten inbegrepen en legt onze monteur deze desgewenst voor u aan. Als u meer dan 15 meter coax nodig heeft dan is het raadzaam om in plaats van een langere coax kabel een langere UTP kabel te gebruiken (het modem laat u dan bijvoorbeeld in de meterkast staan). Dit dient dan een reguliere (bij voorkeur Cat-5) UTP kabel te zijn en niet een twisted-pair uitvoering. Een UTP kabel is namelijk minder gevoelig voor de lengte van de kabel (UTP maximaal 100 meter, coax +/- 25 meter) flexibeler, goedkoper en doorgaans goed verkrijgbaar bij computer en elektronica speciaalzaken. U
bent geenzins verplicht om onze netwerk kaart te gebruiken en kunt in principe elk type 10Mbit ethernet kaart gebruiken. U bent dan echter wel zelf verantwoordelijk voor het functioneren hiervan. In uw regio is het bovendien zo dat het hardware adres van uw netwerk kaart bij ons bekend moet zijn. Uw nieuwe hardware adres kunt u bij onze Custommer Service telefonisch doorgeven of eventueel via een e-mailtje naar dit adres elektronisch doorgeven. Uw hardware adres kunt u achterhalen door winipcfg.exe uit te voeren (let u er dan wel op dat het juiste netwerk device is geselecteerd en niet bijvoorbeeld de PPP adapter).
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland "
* freddifish is wel tevreden met zo'n antwoord
onderstaand letterlijk geciteerd:
"Bij een verhuizing binnen dezelfde regio kunt u uw huidige modem en eventueel de huidige bekabeling meenemen en opnieuw aansluiten. Het is echter ook noodzakelijk om de nieuwe woning geschikt te maken voor chello, tenzij de vorige bewoner reeds gebruik maakte van chello. Hiervoor komt een van onze monteurs langs. Als u uw verhuizing een maand van te voren doorgeeft dan nemen wij vervolgens contact met u op voor een afspraak met een van onze monteurs.
De kosten voor een verhuizing van chello binnen dezelfde regio bedragen f100,- Als u uw huidige coax bekabeling voor chello wilt vervangen dan raden wij u af om dit zelf te doen. De door ons gebruikte coax-12 kabel is namelijk, in tegenstelling tot reguliere coax kabels, geheel afgeschermd wat noodzakelijk is voor een goed functioneren van chello. Overigens zijn de kosten voor een nieuwe coax kabel tot een lengte van 15 meter bij de verhuiskosten inbegrepen en legt onze monteur deze desgewenst voor u aan. Als u meer dan 15 meter coax nodig heeft dan is het raadzaam om in plaats van een langere coax kabel een langere UTP kabel te gebruiken (het modem laat u dan bijvoorbeeld in de meterkast staan). Dit dient dan een reguliere (bij voorkeur Cat-5) UTP kabel te zijn en niet een twisted-pair uitvoering. Een UTP kabel is namelijk minder gevoelig voor de lengte van de kabel (UTP maximaal 100 meter, coax +/- 25 meter) flexibeler, goedkoper en doorgaans goed verkrijgbaar bij computer en elektronica speciaalzaken. U
bent geenzins verplicht om onze netwerk kaart te gebruiken en kunt in principe elk type 10Mbit ethernet kaart gebruiken. U bent dan echter wel zelf verantwoordelijk voor het functioneren hiervan. In uw regio is het bovendien zo dat het hardware adres van uw netwerk kaart bij ons bekend moet zijn. Uw nieuwe hardware adres kunt u bij onze Custommer Service telefonisch doorgeven of eventueel via een e-mailtje naar dit adres elektronisch doorgeven. Uw hardware adres kunt u achterhalen door winipcfg.exe uit te voeren (let u er dan wel op dat het juiste netwerk device is geselecteerd en niet bijvoorbeeld de PPP adapter).
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland "
* freddifish is wel tevreden met zo'n antwoord
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Als er op je nieuwe adres chello mogelijk is, betaal je alleen aansluitingskosten oid. Modem aansluiten kan je zelf doen, of een monteur laten komen.
inet -> ikke
Even een telefoontje met upc en het wordt geregeld. Kunnen ze zo overzetten
TV->oudersOp woensdag 06 december 2000 14:03 schreef War_4_L het volgende:
.........
Then what?
inet -> ikke
Even een telefoontje met upc en het wordt geregeld. Kunnen ze zo overzetten
ik heb er bij de installatie echt bovenop gestaan en het enige dat ze doen is een kabel splittertje tussen je modem en tv hangen, 15 minuuten wachten en dan online op een onderhouds pagina het macadres en user gegevens invullen.Ja doh, dat gaat niet werken natuurlijk.
Ten eerste moet er al een technische aanpassing geschieden: Het plaatsen van een
retourtab aan jouw aansluiting in jullie kabel-kastje in de straat om full-duplex verkeer
mogelijk te maken!
die vent die dat bij mij had geinstalled had ook nog eens zijn briefje met url van die onderhouds pagina inclusief wachtwoord laten liggen dus volgens mij kan ik nu iedereen van chello voorzien die een kabelmodem hheft liggen
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Pagina: 1