Toon posts:

snelheids probleem bij branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het begon met mijn Plextor 24/10/40, ik heb daarmee altijd mooi op 24x kunnen branden, op een gegeven moment kon ik echt niet meer sneller dan 16x branden, k heb vanalles geprobeerd, ook mijn systeem compleet overnieuw geinstalleerd... nieuwe kabels, niets hielp... ik dacht dus dat mijn brander kapot zou zijn ofzo, maar ik was toch al van plan een DVD-brander te kopen dus liet het maar zo.
Nu heb ik de Plextor 708A al een tijdje... maar met deze brander heb ik dus hetzelfde, ik kan DVD+R maar op 4x branden, terwijl ik gewoon 8x aangeef.
ik heb al verschillende software gebruikt, maar het maakt niets uit.
Bij DVDDecrypter kun je de speed bijhouden, nou.. als ik hem op 8x zet dan begint ie op 6x tot aan de 20% en dan valt ie terug naar 2.4x en gaat mn buffer van mijn brander compleet flippen, en heb ik dus continu een buffer underrun, maar k merk nergens kwaliteitsverlies, gelukkig.
mn vader kocht een week daarna ook zo'n brander, en die heeft net een nieuwe pc, en daar kan ik mijn dvd+r's WEL op 8x branden zonder problemen...
En ook cd's kan ik niet op 40x branden, die gaan ook niet hoger dan 16x.

Mijn systeemspecs:
AMD Thunderbird 1400
512 RAM
Western Digital 120Gb 8MBcache
Windows XP Pro

Iemand die mij kan helpen...? zelf denk ik dat mijn moederbord kapot is, maar ik weet het niet zeker, en ik gebruik mijn pc helemala niet zwaar dus ik kan nog perfect overweg met deze, en vind het zonde om een nieuwe te moeten kopen, tja gedeeltelijk dan.

Alvast bedankt!!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
DMA settings van je brander al bekeken? In XP bij de eigenschappen van je idecontroler waar je brander op staat... Die moet dus aanstaan, dan slingert de buffer niet zo heen en weer..

[edit]
Trouwens ook handig om te weten hoe je ide configuratie in elkaar zit.. welk device op welk ide kanaal..

[ Voor 49% gewijzigd door Krypt op 30-10-2003 12:34 ]

Pvouput live

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Het kan ook aan je hardeschijf liggen, heb je DMA wel aanstaan? En je moet er niet vanuit gaan dat je met je huidige systeem enorm snel kan branden.

Watvoor moederbord heb je trouwens? Heb je daar wel de juiste drivers voor geinstalleerd?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
DMA staat in windows XP automatisch aan...

Verder heb ik een MSI K7T Moederbord

k heb momenteel aleen mn brander en mn harde schijf aangesloten om fouten van andere devices te voorkomen

mn brander is aangesloten op mn Secondary Master
en mn Harddisk op mn RAID controller, maar mijn HD heb ik ook al eens op mn Primary Master gehad, en dat hielp niets, ook vanaf een andere HD branden maakt geen verschil

en ja ik heb alle drivers van alle hardware laatst geupdate, om er zeker van te zijn dat het daar niet aan kan liggen....

k snap er echt niets meer van... |:(

//EDIT.. ps.. ik mag er toch wel vanuit gaan dat ik DVD's op 8x kan branden... als ik een snelheidstest van nero doe, dan kan mn haddisk 47Mb/s aan...

verder hangt mijn pc ook helemaal niet tijdens dat buffer-gekloot van mn brander.. ik zou zo verder kunnen werken met iets als ik zou willen...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 13:03 ]

Verwijderd

Ik weet niet of het schijfje van je vader PRECIES de zelfde was, maar weet je wel echt heel erg zeker dat je media die 8x wel aankan?

Het overgrote deel van de nu verkrijgbare DVD+R's zijn nameljk niet op 8x beschrijfbaar.

Net als het verhaal van je Plextor CD writer die plotseling langzamer werd... lijkt mij dat je dan gewoon minder goede cd's gebruikt (of misschien is de kwaliteit met de tijd gewoon achteruit gegaan), je brander zal dan automatisch een lagere snelheid kiezen.

[edit:] he kut, ik moet beter lezen. Dat van je bufferunderrun kan ik hier niet mee verklaren..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 13:37 ]

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-03 22:08

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

probeer eens andere media, wil nogal eens helpen :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Ik heb het zelfde gehad met mijn BENQ brander. Die ging ook steeds met lagere speeds branden. Dit was na een half jaar van aankoopdatum. Met mijn brandertje terug naar de winkel blijkt dat de laser niet meer goed was.
Met je dvd brander kan het inderdaad zijn dat je lege dvd's die snelheid niet aankunnen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er zeker van dat het dezelfde dvd;s waren//

k heb een spindel van 100 Arita DVD+r's gekocht....

en ik heb ze willekeurig gepakt en gebrand... bij mn vader heb k er al 14 op 8x gebrand... bij mij al meer dan 70 op 4x en soms probeer ik nog op 8x maar lukt gewoon niet...

Het kan toch nog niet aan de brander liggen... ik krijg gewoon hetzelfde effect met mn brander als dat ik met mn oude brander had... tja ik kan eens proberen om mijn brander bij mn vader erin te zetten en dan te testen, maar het lijkt me sterk dat het aan mn brander ligt.... want hij brand al niet op 8x vanaf mn 1e dvd... en ik heb alleen nog maar Arita's gebruikt... binnen een paar dagen krijg ik weer anderen binnen...

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:56

SkyStreaker

Move on up!

Ik weet het niet hoor, maar ik had een soortgelijk vage zooi. Toen heb ik in de BIOS bij al mijn drives alles op AUTO gezet en op 32-bit. Probleem opgelost. Ik hoop dat dit bruikbaar is?

Het beste is trouwens 1 fikker op een kanaal (en als enigste!) en een masterdrive te gebruiken om vanaf te fikken.

(En busmastering in je BIOS aanzetten, wellicht :) als aanvulling op reply hier beneden deze)

[ Voor 40% gewijzigd door SkyStreaker op 30-10-2003 15:32 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
mischien is proberen chipset drivers te instaleren.
dan komen waarschijnlijk busmaster drivers erop.
dit zou een oplossing kunnen zijn.

Edit, niet goed gelezen :9

maar staan er ook busmaster drivers op al ??

[ Voor 23% gewijzigd door NakedOne_NL30 op 30-10-2003 15:29 ]

IdieAloth

Pagina: 1