het begon met mijn Plextor 24/10/40, ik heb daarmee altijd mooi op 24x kunnen branden, op een gegeven moment kon ik echt niet meer sneller dan 16x branden, k heb vanalles geprobeerd, ook mijn systeem compleet overnieuw geinstalleerd... nieuwe kabels, niets hielp... ik dacht dus dat mijn brander kapot zou zijn ofzo, maar ik was toch al van plan een DVD-brander te kopen dus liet het maar zo.
Nu heb ik de Plextor 708A al een tijdje... maar met deze brander heb ik dus hetzelfde, ik kan DVD+R maar op 4x branden, terwijl ik gewoon 8x aangeef.
ik heb al verschillende software gebruikt, maar het maakt niets uit.
Bij DVDDecrypter kun je de speed bijhouden, nou.. als ik hem op 8x zet dan begint ie op 6x tot aan de 20% en dan valt ie terug naar 2.4x en gaat mn buffer van mijn brander compleet flippen, en heb ik dus continu een buffer underrun, maar k merk nergens kwaliteitsverlies, gelukkig.
mn vader kocht een week daarna ook zo'n brander, en die heeft net een nieuwe pc, en daar kan ik mijn dvd+r's WEL op 8x branden zonder problemen...
En ook cd's kan ik niet op 40x branden, die gaan ook niet hoger dan 16x.
Mijn systeemspecs:
AMD Thunderbird 1400
512 RAM
Western Digital 120Gb 8MBcache
Windows XP Pro
Iemand die mij kan helpen...? zelf denk ik dat mijn moederbord kapot is, maar ik weet het niet zeker, en ik gebruik mijn pc helemala niet zwaar dus ik kan nog perfect overweg met deze, en vind het zonde om een nieuwe te moeten kopen, tja gedeeltelijk dan.
Alvast bedankt!!
Nu heb ik de Plextor 708A al een tijdje... maar met deze brander heb ik dus hetzelfde, ik kan DVD+R maar op 4x branden, terwijl ik gewoon 8x aangeef.
ik heb al verschillende software gebruikt, maar het maakt niets uit.
Bij DVDDecrypter kun je de speed bijhouden, nou.. als ik hem op 8x zet dan begint ie op 6x tot aan de 20% en dan valt ie terug naar 2.4x en gaat mn buffer van mijn brander compleet flippen, en heb ik dus continu een buffer underrun, maar k merk nergens kwaliteitsverlies, gelukkig.
mn vader kocht een week daarna ook zo'n brander, en die heeft net een nieuwe pc, en daar kan ik mijn dvd+r's WEL op 8x branden zonder problemen...
En ook cd's kan ik niet op 40x branden, die gaan ook niet hoger dan 16x.
Mijn systeemspecs:
AMD Thunderbird 1400
512 RAM
Western Digital 120Gb 8MBcache
Windows XP Pro
Iemand die mij kan helpen...? zelf denk ik dat mijn moederbord kapot is, maar ik weet het niet zeker, en ik gebruik mijn pc helemala niet zwaar dus ik kan nog perfect overweg met deze, en vind het zonde om een nieuwe te moeten kopen, tja gedeeltelijk dan.
Alvast bedankt!!