Toon posts:

Celeron 2.4 laptop doet 2 min over opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst hebben we een nieuwe laptop aangeschaft.

Intel 2.4 gigahertz celeron
256 mb ddr
32mb videogeheugen

Hij start snel op, maar vanaf wanneer windows opstart kan het 2min duren voor hij volledig opgestart is.. Ik heb zelf ook een pc, een 750mhz Amd duron met 256 sdram, en daar draait winxp pro als een trein.

Mijn vermoeden is dat de ram van de laptop wat laag ligt, iemand enig idee??

Greetz B

Verwijderd

heb je gekeken wat er allemaal op't achtergrond opstart onder je WinXP....
en heb je ook een clean install gedaan, kijken of ie dan ook nog langzaam opstart

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
hm, die ram hoeveelheid moet voldoende zijn, wat voor een laptop is het, specs zijn wel handig in dit soort gevallen. 2 minuten is lang, maar het ligt er helemaal aan wat je allemaal het geinstalleerd voor programma's, antivirus en memorymanagers kunnen de oorzaak zijn, of een gefragmenteerde harde schijf.

heb je windows al een keer opnieuw geinstalleerd (formatteren dus), is het probleem er dan ook?

zo ja, dan zou je met het tooltje 'bootvis' kunnen nagaan welke drivers of services zoveel tijd nodig hebben. zoek in google maar even op bootvis, is vast nog wel ergens te krijgen (microsoft heeft het van de site gehaald zie ik).

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je eerste post?

Start>Uitvoeren>MSCONFIG
Dan bij tabblad "opstarten" eens ALLES uitschakelen. Start ie nu sneller op? Zo ja dan stuk voor stuk weer inschakelen en kijken waar het probleem zit. Zoek ook eens uit wat hier precies allemaal staat, waarschijnlijk zijn er een aantal nutteloos.

Verdiep je ook eens in het nut van services, je kan er een hoop uitschakelen die je toch niet nodig hebt waardoor je systeem weer wat sneller wordt. Zie www.blackviper.com
offtopic:
beetje te laat...

[ Voor 26% gewijzigd door Mike Jarod op 30-10-2003 12:24 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem