ACPI is wel geinstalled op me syteem. wat doet het eigenlijk?
Verwijderd
Ik heb dit ook met mijn HP Netserver LC2000. Bij mij zitten zelfs apparaten op IRQ 25. Ik dacht dat zelfs servers ook maar 16 IRQ's hadden(0 ... 15).is dit nou bullshit, of hebbe servers dan meer IRQ's???
mzzl
mzzl
Een server kan een dubbele bus hebben waardoor je het aantal irq's zou kunnen verdubbelen of met meerdere bussen nog verder kan uitbreiden. Dit soort borden hebben toch wel een grote hoeveelheid sloten vaak meer dan 10....
Zou het kunnen dat je een dualprocessor systeem hebt ? Zo ja dan zou het kunnen dat je meerdere irqs in beeld krijgt als de 0-15 die normaal zijn. Dit omdat de interrupt requests (irq's) verdeeld moeten worden over de 2 cpu's. Dus alleen als je geen dualprocessor systeem hebt is er een reden om je zorgen te maken
Het wordt eens tijd dat ze iets aan dat interupt gedoe doen. Oftewel meerdere interupts (32 of zo), of een interuptloos systeem.
Maar ja... Ze maken het een beetje lastig met die ASPI managers.. Want volgens mij snapt niemand er ene kont van
Maar ja... Ze maken het een beetje lastig met die ASPI managers.. Want volgens mij snapt niemand er ene kont van
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Regel jij dan ff dat ze van ALLE operating systems de kernel herschrijven en ook maar meteen ALLE software een nieuwe revisie geven. Dit is dus NIET aan te passen gewoon puur omdat je dan zo goed als alle software die ooit is geschreven dient te herschrijven. Denk niet dat bedrijven daar veel zin in hebbenOp woensdag 06 december 2000 11:23 schreef WarMaster het volgende:
Het wordt eens tijd dat ze iets aan dat interupt gedoe doen. Oftewel meerdere interupts (32 of zo), of een interuptloos systeem.
Verwijderd
Bij mij draait het zich inderdaad om een dual processor. Maar ik zag daarboven iets van servers met dubbelbus en heel veel pci sloten. Maar die van mij heeft maar 6 pci sloten, waarvan 4 gewone en 2 64bit uitvoeringen(geen idee wat je ermee kan). Maar dat dual processor verhaal klinkt wel erg logisch. Maar ik ben weer weg.Op woensdag 06 december 2000 10:49 schreef redfoxert het volgende:
Zou het kunnen dat je een dualprocessor systeem hebt ? Zo ja dan zou het kunnen dat je meerdere irqs in beeld krijgt als de 0-15 die normaal zijn. Dit omdat de interrupt requests (irq's) verdeeld moeten worden over de 2 cpu's. Dus alleen als je geen dualprocessor systeem hebt is er een reden om je zorgen te maken
Mzzl
Bats!!!!!
(er viel een pak van mijn hart)
Ik heb dus idd een dual proc systeem, een bp6je. Als ik het goed begrijp heb je als je dual proccessor hebt, ook dual irq (0-31). Dit omdat elke proc maar 15 irqŽs aan kan.
(er viel een pak van mijn hart)
Ik heb dus idd een dual proc systeem, een bp6je. Als ik het goed begrijp heb je als je dual proccessor hebt, ook dual irq (0-31). Dit omdat elke proc maar 15 irqŽs aan kan.
Verwijderd
32 dus, 16 per proc... 0-15 16-32, we hebben het nogsteeds over computers:) 1 2 4 8 (12) 16 32 64 128 (196) 256 512 1024 etc.
In win2000 kan je zelfs verder gaan met je IRQ's, aangezien die door HAL gemapt worden op een veel grotere range. In WinNT weet ik dat alle hardware IRQ's gemapt worden naar een range van 0-31, in win2000 weet ik het niet juist, maar aangezien ik zelf IRQ 71 al ben tegengekomen, vermoed ik dat de mapping nu gebeurt van 0-127 en dat scaling is omgedraaid.
In win98 en winME daarentegen zou het me sterk verbazen. Die hebben geen remapping van IRQ's en die zien ook maar 1 cpu.
In win98 en winME daarentegen zou het me sterk verbazen. Die hebben geen remapping van IRQ's en die zien ook maar 1 cpu.
Verwijderd
die hp netservers hebben meerdere irq's
maar ze hebben ook een pci to pci bridge zo doende komen ze aan meerdere irq's
en tja een scsi controler op irq 49 heb ik zo op het werk en het maakt niet uit of het een enkel of dual is
zit gewoon op de mamaplank van die dingen heb ze ook nog nooit op w9X gezet alleen nt maar dan ook met de hp cd die zorgt voor de juiste drivers anders gaan nt4 flippen denk ik
maar ze hebben ook een pci to pci bridge zo doende komen ze aan meerdere irq's
en tja een scsi controler op irq 49 heb ik zo op het werk en het maakt niet uit of het een enkel of dual is
zit gewoon op de mamaplank van die dingen heb ze ook nog nooit op w9X gezet alleen nt maar dan ook met de hp cd die zorgt voor de juiste drivers anders gaan nt4 flippen denk ik
Pagina: 1