Toon posts:

[W2K] Via scsi swap pc opnieuw installeren*

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

EDIT:

Mijn originele post is op zich niet meer zo belangrijk want nu is er iets anders aan de hand.

Ik heb geprobeerd om de schijven te laten mirroren maar dat lukt allemaal niet op de een of andere manier. Wanneer ik nu (in de backup) machine alle schijven terugstop zoals ze erin zaten start de pc niet meer op!

Ik krijg de volgende meldingen:

1783: Slot 1 Drive Array Controller Faillure
Command faillure:
CMD = 11H
ERR = 020 H
DLU 082:0H

Na een tijdje doorstarten (controle LUN e.d.) krijg ik de melding:

NMI - Undetermined Source.

Op de 1e drie schijven banden de hardisk lampjes wel (gewoon het tekentje voor HD) maar op de vierde niet. Bij het opstarten gaan ze wel allemaal branden.

Ik heb dus vast wel iets fout gedaan.......maariemand een idee hoe ik het kan oplossen?

(Originele Post)

Eenvraagje, ik heb hier 2 identieke machines. Op machine 1 staat w2k + alle software geinstalleerd die we nodig hebben. Omdat deze software geinstalleerd is door een aantal consultants wil ik ze deze software niet ook nog op onze back-up machine laten installeren. (kost veel geld......)

Nu dacht ik, laat ik gewoon 1 scsi schijf van de ene server in de andere server proppen. Schijven gaan syncen en installatie klaar. Zit je alleen nog met pc-naam en sid e.d maar daar heb je natuurlijk sysprep voor.

Wat ik me nu afvraag, moet ik sysprep uitvoeren op de bron server voor de HD swap, of kan ik hem net zo goed uitvoeren op de doel server nadat de sync goed is gegaan? Volgens mij komt het uiteindelijk op hetzelfde neer of niet?

Ik wil dus GEEN image gaan maken met Gost o.i.d........

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 11:11 . Reden: Probleem veranderd ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in de titel staat (was: Via scsi swap pc opnieuw installeren).

Even voor de zekerheid naar de bekende weg vragen - maar het is toch een RAID1 set waar je het over hebt he ?

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de titelfix, even niet aan gedacht.......mijn excuses.

Het is inderdaad raid 1 waarin de schijven staan.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee hierover??

• elevator
  • Niet online

elevator

In principe maakt het niet uit wanneer je de sysprep draait - als je maar zorgt dat er geen 2 identieke machines tegelijkertijd op hetzelfde netwerk draaien.

Oftewel - de machine waarmee je je mirror gaat rebouwen mag niet op hetzelfde netwerk zijn als je origineel voordat je ge-sysprepped e.d. bent.

Overigens zou ik persoonlijk dit niet doen - je hebt het namelijk nog niet eerder gedaan als ik dit uit je topicstart opmaakt, en de machine waarmee je het gaat proberen is een machine waar voor veel geld installaties op gemaakt zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de kick......maar de topic is gewijzigd, ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn nieuwe vraag.....(zie begin post)

• elevator
  • Niet online

elevator

basil,

Ik stel voor dat je een nieuw topic opent - er gaan nu eventueel 2 threads door elkaar lopen, en dat maakt het voor ons niet duidelijker, en ook voor de search is het niet erg gemakkelijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.