Toon posts:

optische muis valt af en toe uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een probleem met mn optische muis.
bij het spelen van een spel (in dit geval enemy territory) komt mijn muis af en toe zonder stroom te zitten, waardoor ik opeens al mijn muisfuncties verlies.

dat duurt even en dan doet hij het weer, waarna XP de message geeft dat weer een usb mouse connected is.

Dit gaat af en aan zo...dan wat korter, dan wat langer...heel lastig zullen jullie wel begrijpen (zeker als je bovenaanstaat ;))

Heb zelfs gisteren een nieuwe muis gekocht maar die schijnt het ook te hebben dus denk ik dat het iets anders moet zijn...

Geeft de voeding misschien te weinig stroom? (lijkt me stug)
is er iets met de USB poort?

ik weet het niet....
ik dacht eerst dat het iets virusserigs aan zich had maar een complete reinstall van XP heeft helaas ook niet geholpen...

heeft iemand een idee?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Knik in het kabeltje ?

als die zegt van usb drive connected, dan betekent dat dat de muis gewoon helemaal losgekoppeld wordt. Waarschijlijk is het stekkertje vies of maakt die slecht contact.

Andere usb poort even proberen, of stekkertje schoonmaken.

Verwijderd

staat misschien de energie zuinige stand aan voor usb?
dan schakelt ie na een bepaalde tijd je usb apparaat uit, check even je bios

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt alvast voor de snelle reacties.

ik heb de muis (en nog een andere nieuwe optische) in een andere poort gestopt, maar nog steeds het probleem...zal nu even in mn bios kijken..misschien dat daar wat staat.

zodra ik meer weet post ik weer.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 23:26

Shuriken

Life is all about priorities

Is het toevallig een optische muis van microsoft? me heeft er al 3 versleten onder garantie....

Elke keer zelfde probleem als jij nu hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Shuriken op 30-10-2003 12:40 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Kan je hem niet aansluiten op de ps/2 poort en kijken wat hij dan doet? Of past het daar niet op?

_Mijn_ ervaring met usb muizen (2 andere pc's dan mij) is dat ze onder zwaar cpugebruik niet echt fijn lopen (maar geen stroomuitval hebben, echter).

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Ik heb hetzelfde, maar bij mij komt het door de gare KT266 chipset van m'n moederbord.

Dan valt gewoon ook af&toe m'n muis weg en zo nu en dan ook de hele usb, wat vraagt om een reboot.

M'n cardreader (usb) werkt ook meer niet dan wel.

[ Voor 6% gewijzigd door chemmie op 31-10-2003 01:42 ]

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Verwijderd

Topicstarter
ja shuriken, het is inderdaad een microsoft intellimouse.

ik zal het eens met die nieuwe muis wat langer uitproberen...

ik was namelijk ook bang dat het aan mn chip van mn moederbord zou liggen.

nogmaals..ik zal posten wat er gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
heb nu een andere muis geinstalleerd...

het probleem lijkt opgelost.

heeft me weliswaar een verse install van XP gekost..maarja..ik was altijd al iets te voorbarig met reinstalls..

allemaal bedankt!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Bij microsoft zit ook software voor je muis,
heb je die geinstalleerd of zeg ik nu iets doms :P

Zonder werkt het wel maar ze geven die software er
natuurlijk niet voor niks bij.

Commentaar is welkom :D

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

cHeMMiE schreef op 30 oktober 2003 @ 12:59:
Ik heb hetzelfde, maar bij mij komt het door de gare KT266 chipset van m'n moederbord.

Dan valt gewoon ook af&toe m'n muis weg en zo nu en dan ook de hele usb, wat vraagt om een reboot.

M'n cardreader (usb) werkt ook meer niet dan wel.
Ik heb ook te maken met ditzelfde probleem, maar dan met een logitech optical trackman in combinatie met een MSI K7t 266 Pro moederboard. Heb de laatste drivers gedownload en nu gebeurt het iets minder vaak. In XP komt bij het wegvallen de mededeling dat de USB controller niet herkend wordt, warna een reboot de enige mogelijkheid is om het weer allemaal te laten lopen

Verwijderd

Ik gebruik ook een optische muis (zowel ms als logitec) op een MSI K7t 266 Pro maar dan via de ps2 poort. Nog nooit een enkel probleem mee gehad.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:20

icecreamfarmer

en het is

heb ik ook gehad maar dan met een logitech optical mouse
zat er bij de ingang van de kabel in de muis een knik en daar was het draadje dus kapot

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met de optische Intellimouse van MS, waarschijnlijk een kabelbreuk ofzo. Dus ik bellen naar Microsoft Nederland, 3 keer doorverbinden, probleem uitgelegd, en 3 dagen later een nieuwe muis in de bus.

Prima service. 8)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 23:26

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 13:11:
Ik heb hetzelfde gehad met de optische Intellimouse van MS, waarschijnlijk een kabelbreuk ofzo. Dus ik bellen naar Microsoft Nederland, 3 keer doorverbinden, probleem uitgelegd, en 3 dagen later een nieuwe muis in de bus.

Prima service. 8)
Yup, hetzelfde probleem bij mij. Ik word er alleen een beetje moe van. Twee weken geleden is mijn derde muis er mee gestopt. Elke keer hetzelfde probleem van de kabel. Het enige wat ik met de muis doe is veel gebruiken.

Microsoft stuurt dan wel een nieuwe op maar die doet het dan weer een jaar goed...dan kan ik em weer omruilen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23

Mentalist

[avdD]

In hoeverre is jouw muis een opslagmedium :?

OM > OH :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Heb je je comp overgeklocked, nadat ik hem had overklocked (terwijl mijn mobo er niet echt voor geschikt is) viel mijn muis en TB ook wel eens uit, nadat dit terug was gezet was het weer goed.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Pagina: 1