Toon posts:

divx, dvd haperen

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ha,
Heb ik net een sneller systeem aangeschaft celeron700, 128mb ram, riva tnt2 tvout agp, via chipset en nu kan ik nog steeds niet fatsoenlijk divxjes afspelen (stand 0). Ook DVD's haperen net zo irritant iedere paar seconden, het beeld blijft ahw een paar tiende seconde hangen. Heeft iemand tips, ideeen over de mogelijke oorzaken - en hoe ik die kan verhelpen? Het probleem doet zich voor onder w2k en win9x. Mijn systeem zou toch snel genoeg moeten zijn toch?

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Goede drivers voor de VGA kaart geinstalled?
Verder heb ik een probleem met WinDVD. Als ik dan PowerDVD gebruik heb ik nergens last van, hakkelvrij!
Met DivX is het een ander verhaal. Misschien ligt het aan je drivers....Ik heb een voodoo3 en dan hakkelt hij ook, CPU verbruik 100%
Doe ik er een ander kaartje in (8MB flutding) dan is het hakkelvrij! Ik heb vanaf morgen dan ook de Matrox G450.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:43
Op woensdag 06 december 2000 01:05 schreef xaaron het volgende:
Ha,
Heb ik net een sneller systeem aangeschaft celeron700, 128mb ram, riva tnt2 tvout agp, via chipset en nu kan ik nog steeds niet fatsoenlijk divxjes afspelen (stand 0). Ook DVD's haperen net zo irritant iedere paar seconden, het beeld blijft ahw een paar tiende seconde hangen. Heeft iemand tips, ideeen over de mogelijke oorzaken - en hoe ik die kan verhelpen? Het probleem doet zich voor onder w2k en win9x. Mijn systeem zou toch snel genoeg moeten zijn toch?
Kijk trouwens ook eens of je DMA voor je DVD speler hebt ingeschakeld.

Verwijderd

hmm. divxjes lopen zelfs behest op mijn p2-350!

die hardware van jouw deugt niet :?

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Het is een blijft een Celeron..... en van je Celeron kun je niets verw88 op gebied van video. Wel vaker gehoord dat Celeron het niet aan kan.... maar met Pentium of AMD heb ik nooit problemen ondervonden. En wat voor merk is die videokaart, want zo te horen is het zo'n Vobis of Dixons systeem (no offence)! :')

nVENTIV

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

het kan aan de bios van je moederbord liggen kijk eens of je daar een nieuwe voor kan vinden, installeer ook de nieuwste via drivers nog een keer

• Pino64
Ik heb ook een Celeron. Wat ik al zei, met de voodoo3 had ik een CPU verbruik van 100%, nu ik eindelijk mijn G450 erin heb zitten, nog maar 50% *D
Super toch. Het is een Celly 566. Het licht dus aan je VGA kaart en/of de drivers ervan.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:44

Gallus

Cheesy

Wat zijn eigenlijk de systeemeisen om een DVD'tje af te spelen?

Een p3-450 met Asus V6800 is toch wel genoeg?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Pino64
Dat is genoeg:)
Minimaal 233, maar minimaal is altijd te weinig. Aangeraden wordt 400MHz of meer.

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

kijk es bij audio hardware acceleration, deze stond bij mij op maximaal en ik had altijd problemen met filmpjes, nu heb ik die op het een na laagst staan, basic geloof ik, en nu heb ik nergens meer last van, proberen waard...

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Gewoon dma aanvinken (hiervoor moet je waarschijnlijk de nieuwste ide drivers voor je mobo downloaden).
En natuurlijk alle achtergrondprogramma's uitzetten, dan moet ie het gewoon doen.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Pagina: 1