[MSSQL] Datatransf. tussen collations

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 15:32

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Ok, collation veranderen kost veel werk.
Converting from one collation setting to another is not easy. There is no simple tool to perform this transformation. In order to minimize collation issues it is best to require all server databases to have the same collation settings, even if it requires you to migrate your data from one collation setting to another.
Maar ik wil in eerste instantie dit niet omzetten, maar gewoon data kopiëren. Wat kan er zoal 'misgaan' (wijzigen) bij het overpompen/kopiëren van data tussen databases met verschillende server collations? (bijv. van Modern_Spanish/Finnish_Swedish/Arabic naar Latin1_General of omgekeerd)

Ik kan me voorstellen dat bijv. de euro-teken niet voorkomt in de één en niet wordt meegenomen. Maar waar kan het verder nog effect op hebben? (ik ben op de hoogte van de Unicode/non-Unicode verschillen wat betr. nchar/char, nvarchar/varchar, ntext/text en de sorteereffecten. Ik wil alleen weten waar ik op moet rekenen bij het kopieren.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
als al je velden unicode types hebben, zou het niet uit mogen maken. Je krijgt dus alleen probs bij varchar, char etc. niet bij nvarchar etc. want dat zijn unicoded strings.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 15:32

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
EfBe schreef op 30 oktober 2003 @ 12:35:
als al je velden unicode types hebben, zou het niet uit mogen maken. Je krijgt dus alleen probs bij varchar, char etc. niet bij nvarchar etc. want dat zijn unicoded strings.
Niet uitmaken als in CHAR(23) blijft CHAR(23) en '÷ïüġç' blijft '÷ïüġç'? Of wordt dit vervangen door een soortgelijk char in ander karaktertabel? Laatstgenoemde zou op zich ook weer niet uit moeten maken als ie m met het terugkopieren maar weer goed converteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Altaphista op 30-10-2003 15:11 . Reden: typo ]

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Altaphista schreef op 30 oktober 2003 @ 15:10:
Niet uitmaken als in CHAR(23) blijft CHAR(23) en '÷ïüġç' blijft '÷ïüġç'? Of wordt dit vervangen door een soortgelijk char in ander karaktertabel? Laatstgenoemde zou op zich ook weer niet uit moeten maken als ie m met het terugkopieren maar weer goed converteerd.
Een CHAR() zal bijna zeker veranderen, dit omdat wanneer jij een â ingegeven hebt, dit wellicht opgeslagen wordt als 131 in codepage XYZ maar in codepage ABC is 131 iets anders. De collation bepaalt wat je ziet als je kijkt naar je char field. Dus wanneer je je field uitleest krijg je dus bepaalde data te zien, die ga jij dan in een ander char field stoppen met een andere collation en dan wordt het een ander character wanneer je naar dat andere char field kijkt. Geen idee of hij ook echt converteert ipv rauwe ascii codes overzet, het zou me niets verbazen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com