Ok, collation veranderen kost veel werk.
Ik kan me voorstellen dat bijv. de euro-teken niet voorkomt in de één en niet wordt meegenomen. Maar waar kan het verder nog effect op hebben? (ik ben op de hoogte van de Unicode/non-Unicode verschillen wat betr. nchar/char, nvarchar/varchar, ntext/text en de sorteereffecten. Ik wil alleen weten waar ik op moet rekenen bij het kopieren.
Maar ik wil in eerste instantie dit niet omzetten, maar gewoon data kopiëren. Wat kan er zoal 'misgaan' (wijzigen) bij het overpompen/kopiëren van data tussen databases met verschillende server collations? (bijv. van Modern_Spanish/Finnish_Swedish/Arabic naar Latin1_General of omgekeerd)Converting from one collation setting to another is not easy. There is no simple tool to perform this transformation. In order to minimize collation issues it is best to require all server databases to have the same collation settings, even if it requires you to migrate your data from one collation setting to another.
Ik kan me voorstellen dat bijv. de euro-teken niet voorkomt in de één en niet wordt meegenomen. Maar waar kan het verder nog effect op hebben? (ik ben op de hoogte van de Unicode/non-Unicode verschillen wat betr. nchar/char, nvarchar/varchar, ntext/text en de sorteereffecten. Ik wil alleen weten waar ik op moet rekenen bij het kopieren.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.