wireless lan in wired lan invoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 20:20
ik ben van plan om mijn bedrijfsnetwek uit te breiden met een een aantal pc's. Ik wil eigenlijk geen draden gaan leggen en dacht dus aan een wireless lan. Het netwerk bestaat uit nu uit hetvolgende:
- 1x Windows NT4 server (-> alle pc's moeten in het domein)
- 8x Windows NT4 workstations (-> alle wired verbonden)
- 1x 24 poorts cisco hub 10mbit (type moet ik nakijken)
- 1x cisco idsn router voor ingebeld te kunnen worden
- 1x adsl router voor te internetten
- 2x Windows 2k pro workstations (-> wired)

het is de bedoeling om hier 2 pc's aan toe te voegen, en het liefst dus draadloos. is het dan mogelijk om dit via een accesspoint te doen en deze aan de hub te koppelen? ik ben bang dat ik dan de ipadressen niet door de nt server kan laten toewijzen... is dit wel mogelijk? of moet ik 2 netwerken bridgen?
hoe zit het met de snelheid tussen de server en de wireless pc's en de server aangezien alle draadloze pc's via het accesspoint op de 10mbit hub komen?

Verwijderd

Het is mogelijk een access point aan te sluiten op de hub,
ook zullen de pc automatisch een ip address kunnen verkrijgen.

De snelheid is afhankelijk van de afstand tussen de wireless pc en het accesspoint.

bij goed ontvangst is de communicatie tussen pc en accespoint maximaal, (kan 11Mbit of 54Mbit zijn) en vanaf accespoint naar netwerk 10Mbit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 11:24:
Het is mogelijk een access point aan te sluiten op de hub,
ook zullen de pc automatisch een ip address kunnen verkrijgen.

De snelheid is afhankelijk van de afstand tussen de wireless pc en het accesspoint.

bij goed ontvangst is de communicatie tussen pc en accespoint maximaal, (kan 11Mbit of 54Mbit zijn) en vanaf accespoint naar netwerk 10Mbit.
54g AP's hebben toch echt een 100mbit aansluiting... Althans mijn el cheapo Asus wl-300g in ieder geval al. :)

Verwijderd

als het netwerk al op 10 mbit loopt neem je volgens mij geen 54 AP

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 12:06 ]

Verwijderd

neem je toch accesspoint met 10/100 aansluiting

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 12:05 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-08 11:14
een wireless access point is niks anders als een "draadloze hub/switch" zeg maar.

Dus gewoon op de uplink poort aansluiten en het werkt!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 12:03:
als het netwerk al op 10 mbit loopt neem je volgens mij geen 54 AP
Hoezo niet?? Misschien vind je het wel fijn als de twee systemen die wireless staan aangesloten een beetje snelle verbinding met elkaar hebben??

En het heeft ook weinig zin om te zoeken naar een ap met een 100mbit eth interface als je em op een 10mbit hub gooit :)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 20:20
hartelijk bedankt... was nl bedankt dat ik mijn ipadressen zou verliezen op die pc's (router idee), maar als hij ze gewoon doorstuurd is het geen probleem!

er mag van mij een slotje op

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus genoemen antwoorden, en met een beetje zoeken had je dit IMHO best kunnen vinden.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.