ik ben van plan om mijn bedrijfsnetwek uit te breiden met een een aantal pc's. Ik wil eigenlijk geen draden gaan leggen en dacht dus aan een wireless lan. Het netwerk bestaat uit nu uit hetvolgende:
- 1x Windows NT4 server (-> alle pc's moeten in het domein)
- 8x Windows NT4 workstations (-> alle wired verbonden)
- 1x 24 poorts cisco hub 10mbit (type moet ik nakijken)
- 1x cisco idsn router voor ingebeld te kunnen worden
- 1x adsl router voor te internetten
- 2x Windows 2k pro workstations (-> wired)
het is de bedoeling om hier 2 pc's aan toe te voegen, en het liefst dus draadloos. is het dan mogelijk om dit via een accesspoint te doen en deze aan de hub te koppelen? ik ben bang dat ik dan de ipadressen niet door de nt server kan laten toewijzen... is dit wel mogelijk? of moet ik 2 netwerken bridgen?
hoe zit het met de snelheid tussen de server en de wireless pc's en de server aangezien alle draadloze pc's via het accesspoint op de 10mbit hub komen?
- 1x Windows NT4 server (-> alle pc's moeten in het domein)
- 8x Windows NT4 workstations (-> alle wired verbonden)
- 1x 24 poorts cisco hub 10mbit (type moet ik nakijken)
- 1x cisco idsn router voor ingebeld te kunnen worden
- 1x adsl router voor te internetten
- 2x Windows 2k pro workstations (-> wired)
het is de bedoeling om hier 2 pc's aan toe te voegen, en het liefst dus draadloos. is het dan mogelijk om dit via een accesspoint te doen en deze aan de hub te koppelen? ik ben bang dat ik dan de ipadressen niet door de nt server kan laten toewijzen... is dit wel mogelijk? of moet ik 2 netwerken bridgen?
hoe zit het met de snelheid tussen de server en de wireless pc's en de server aangezien alle draadloze pc's via het accesspoint op de 10mbit hub komen?