[Access] Eigen schakelbord

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:47
Beste mensen,

Ik ben nog steeds bezig met mijn access database voor in invoeren van bugs en de reacties hierop. Deze bevindingen worden per release/project ingevoerd. Dit moet een centrale database worden waarvan de frontend op verschillende netwerken komt.
Nou heb ik hier dus ook authorisaties voor nodig die gekoppeld zijn aan medewerkerprofielen. Dit is wel gelukt, alleen nou moeten de gebruikers gaan inloggen en vervolgens een menu/schakelbord te zien krijgen die is aangepast aan de authorisatie. Nou dacht ik dat ik dit makkelijk kon doen met een standaard schakelbord alleen dat valt smerig tegen :'(. Ik wilde eigenlijk dat standaard alle hoofdmenu-items disabled/onzichtbaar zijn en dat je in een formulier per authorisatie de menukeuzes kunt kiezen welke enabled/zichtbaar moeten worden. En dit moet op het niveau van het kunnen toevoegen en verwijderen. Bijv.

-menuitem 1
--menuitem 1.1 toevoegen
--menuitem 1.2 verwijderen
-menuitem 2
--menuitem 2.1
---menuitem 2.1.1 toevoegen
---menuitem 2.1.2. verwijderen
--menuitem 2.2

etc.

Nou dacht ik zelf aan een tussentabel tussen de standaard tabel "onderdelen van het schakelbord" en "tbl_authorisaties" maar om zoiets te vullen via een formulier, dat lukt me tot nu toe niet 8)7. Je hebt namelijk te maken met hierarchie en wat als er nieuwe menuitems bijkomen. Ik heb ook al gekeken op google, msdn en naar api's maar ik kom er niet uit |:(. Heeft iemand misschien een oplossing of moet ik een eigen schakelbord maken per authorisatie?

Verwijderd

Je heb idd het probleem met hierarchie dat je veel met elkaar koppelt.Dus idd zou ik een extra tabel aanmaken, die de juiste relaties met de andere tabellen heeft.En als je dan een juiste query maakt ken je vanzelf een formulier maken.Ik weet dat acces niet gemakkelijk is dus ik kan niet precies zeggen hoe je het moet doen om dat ik niet weet hoe je database er voor de rest uitziet.het moet haalbaar zijn....als je de juiste instellingen invoert.

Probeer eens wat,succes

• Carpenter
Ja maar dat is dus hetgene waar ik niet uitkom :Y)

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:43
Tabel schakelbord en Form schakelbord kopieren

Tabel aanpassen, extra kolom toevoegen AuthorisatieLevel of iets dergelijks

Sql in de code van form aanpassen om alleen die records te lezen

select * where level =< the UserAuthLevel

Done :)

[ Voor 22% gewijzigd door Bud_s op 30-10-2003 16:23 ]

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Maak je dit voor de hobby of ga je dit serieus inzetten?

Als het laatste het geval is, kun je misschien ook eens kijken naar kant-en-klare oplossingen voor dit soort zaken.

Zelf gebruiken wij Mantis, dat is open-source en bevat ongeveer alle toeters en bellen die je van dergelijk systeem mag verwachten. Kun je binnen een kwartierje draaiend hebben op een Apache/PHP/MySQL machine.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Heb je de vraag wel gelezen? Het gaat over Access, niet over PHP ofzo. :Z

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Je weet toch wel dat Access niet zo schaalbaar is over meerdere gebruikers...

• Carpenter
En daarom moet ik ook een eigen schakelbord bouwen ;), het is hier op mijn stage zo dat ze geen geld over hebben voor een professionele applicatie en ze hebben hier een bloedhekel aan de ict-afdeling, dus het beheer doen ze ook liever zelf :7
Tabel schakelbord en Form schakelbord kopieren

Tabel aanpassen, extra kolom toevoegen AuthorisatieLevel of iets dergelijks

Sql in de code van form aanpassen om alleen die records te lezen

select * where level =< the UserAuthLevel
En wat betreft bovenstaande opmerking, als ik het schakelbord ga aanpassen dan zal ik hiervoor ook een gehele nieuwe module moeten bouwen en daar heb ik niet hele veel zin in... :z

[ Voor 48% gewijzigd door Carpenter op 31-10-2003 22:28 ]

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03-2025

KingRichard

former Duke of Gloucester

Carpenter schreef op 31 oktober 2003 @ 22:25:
En wat betreft bovenstaande opmerking, als ik het schakelbord ga aanpassen dan zal ik hiervoor ook een gehele nieuwe module moeten bouwen en daar heb ik niet hele veel zin in... :z
Dat snap ik niet. Heb je het nu over de opmerking van vicz of Bud_s? De oplossing van vicz lijkt mij inderdaad de juiste.
Carpenter schreef op 30 oktober 2003 @ 11:09:
[...]of moet ik een eigen schakelbord maken per authorisatie?
Ja dus, maar die hoef je niet helemaal from scratch te maken. Gewoon het schakelbord van de wizard aanpassen. Dat heeft niks met modules te maken, toch?

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:51

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 15:17:
Je weet toch wel dat Access niet zo schaalbaar is over meerdere gebruikers...
Heerlijk, van die goed onderbouwde reacties.

Access is prima schaalbaar, tot ongeveer 20 gelijktijdige gebuikers. En als je dit topic leest, zie je dat het over een error-report programma gaat. Dat zijn niet echt de databases waarin per seconde 10-tallen bewerkingen worden gedaan he.

Access voldoet prima in deze situatie.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Carpenter
Boss schreef op 01 november 2003 @ 11:20:
Heerlijk, van die goed onderbouwde reacties.

Access is prima schaalbaar, tot ongeveer 20 gelijktijdige gebuikers. En als je dit topic leest, zie je dat het over een error-report programma gaat. Dat zijn niet echt de databases waarin per seconde 10-tallen bewerkingen worden gedaan he.

Access voldoet prima in deze situatie.
Dank je wel _/-\o_

Het is namelijk zo dat er werknemerprofielen zijn en aan deze werknemerprofielen zijn authorisaties verbonden. Hierdoor kunnen ze bijvoorbeeld alleen maar bevindingen opvoeren en geen reacties hier op geven of ze kunnen alleen maar de rapportages bekijken. Dus om de tabel 'onderdelen van het schakelbord' aan te passen is niet echt een optie. Wat wel zou kunnen is een tussentabel te maken en hier per authorisatie aangeven welke hoofdmenuitems enabled zijn. Maar dan het volgende probleem: als er nieuwe menuitems aan toegevoegd worden dan moet daar ook iets mee gebeuren, erg lastig en ik heb nog steeds geen goede oplossing |:(

• Carpenter
Nog iemand een idee?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 17:19
Zal wel behoorlijk n00b zijn van mij, maar wat is een 'schakelbord'? Klink als een slechte vertaling uit een Engelse handleiding ofzoiets .... :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Carpenter
Als je ooit in acces gewerkt hebt dan weet je dat dat een soort menu is die je kunt gebruiken als je van je access database een soort "applicatie" wilt maken.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 17:19
Carpenter schreef op 03 november 2003 @ 09:13:
Als je ooit in acces gewerkt hebt dan weet je dat dat een soort menu is die je kunt gebruiken als je van je access database een soort "applicatie" wilt maken.
Ik ben ( helaas ) behoorlijk bekend met Access ( understatement :) ) maar ik heb nog nooit een 'schakelbord' gemaakt.

Als ik het goed begrijp is het dus een navigatie formulier ..... ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• KingRichard

KingRichard

Carpenter schreef op 01 november 2003 @ 11:45:
Het is namelijk zo dat er werknemerprofielen zijn en aan deze werknemerprofielen zijn authorisaties verbonden.
Snap ik.
Hierdoor kunnen ze bijvoorbeeld alleen maar bevindingen opvoeren en geen reacties hier op geven of ze kunnen alleen maar de rapportages bekijken.
Snap ik ook.
Dus om de tabel 'onderdelen van het schakelbord' aan te passen is niet echt een optie.
|:( Huh? Waarom niet?
Wat wel zou kunnen is een tussentabel te maken en hier per authorisatie aangeven welke hoofdmenuitems enabled zijn.
Kan ook, maar waarom zou je daar een tussentabel voor maken?
Maar dan het volgende probleem: als er nieuwe menuitems aan toegevoegd worden dan moet daar ook iets mee gebeuren...
Inderdaad, een autorisatieniveau in de schakelbordtabel invullen.
Oftewel, zie de post van Bud_s

• Carpenter
KingRichard schreef op 03 november 2003 @ 14:51:
Carpenter schreef op 01 november 2003 @ 11:45:

[...]
Snap ik.
[...]
Snap ik ook.
[...]
|:( Huh? Waarom niet?
[...]
Kan ook, maar waarom zou je daar een tussentabel voor maken?
[...]
Inderdaad, een autorisatieniveau in de schakelbordtabel invullen.
Oftewel, zie de post van Bud_s
Authorisatieniveau's hebben geen zin omdat authorisaties elkaar overlappen en omdat er een veel op veel relatie is tussen authorisaties en 'onderdelen van het schakelbord'.
Maar ik heb al een 'oplossing' de hoofdmenu-items blijven altijd gelijk alleen de submenu-items kunnen worden aangepast.

• KingRichard

KingRichard

Ik snap er geen hout van. Het aanpassen van het door wizard gegenereerde schakelbord is iets dat ik vaak heb toegepast. Het werkt. Waarom post je hier je probleem, terwijl je niet bereid serieus op de suggesties in te gaan? :/
Of heb ik het mis?

• Carpenter
Ik sta voor alles open. Als jij mij zou kunnen vertellen hoe ik dit zou moeten realiseren met die authorisatieniveau's, ik ben benieuwd B)

[ Voor 13% gewijzigd door Carpenter op 04-11-2003 15:53 ]

• KingRichard

KingRichard

offtopic:
Ik zit nu thuis en ik heb de schakelbord-wizard niet bij de hand. Als ik iets mis, hoor ik het wel en anders edit morgen wel even vanaf mijn werk.

• Voer gewoon de schakelbordwizard uit en maak het schakelbord zoals je het wilt hebben (behalve de autorisaties). Het enige wat deze wizard doet is een tabel maken en een formulier met een hoop VBA-code.
• In de door de wizard aangemaakte tabel maak je een nieuwe kolom aan: Req_Auth_Level (Required Authorization Level) ofzo. Deze vul je in: als je drie verschillende autorisatieniveaus wilt hebben, moet dus in elke record een 1, een 2 of een 3 komen te staan.
• Ik neem even aan dat je ook een tabel met gebruikers hebt. Hier maak je ook een nieuwe kolom, Auth_Level. Hier plak je aan elke gebruiker een niveau overeenkomstig met de niveaus in Req_Auth_Level.
• Als je de VBA-code van het schakelformulier bekijkt, zul je zien dat daar een aantal SQL-statements instaan die informatie ophalen uit de schakelbordtabel. Het enige wat je nu hoeft te doen, is op de juiste plekken een filter toepassen, zoals in de post van Bud_s.
• Hiervoor moet in de VBA-routine de waarde van het huidige autorisatieniveau beschikbaar zijn. Ik gebruik daarvoor meestal een globale variabele die ingesteld wordt bij het starten van de applicatie. Wat op mijn werk ook kan, is het uitlezen van een Windows-omgevingsvariabele met een UserID, of het register. Vervolgens opzoeken in de tabel gebruikers. Ik neem aan dat je daar wel iets op vindt, anders horen we het wel. Als je gebruikers inloggen via een formulier, of via Access zelf, kun je die informatie daar uit halen.

Ik ga hier wel uit van autorisatieniveaus, en niet van specifieke autorisaties per gebruiker, hoewel dat met iets meer moeite ook te doen is natuurlijk. Ik noem dit omdat jij het hebt over overlappende autorisaties. Wat bedoel je daar precies mee?

• Carpenter
Ik zal nog even een voorbeeld geven hoe ik mijn schakelbord zou willen hebben met de werknemerprofielen en hun authorisaties, dus:

medewerkerprofiel
- hoofdmenuitem van het schakelbord

komt ie:

tester
- bevindingen

bouwer
- reacties

raadpleger
- overzichten

projectmanager
- bevindingen
- overzichten

beheerder
- bevindingen
- reacties
- overzichten
- beheer

Hierdoor onstaat er 'overlap' tussen de verschillende authorisaties en hun hoofdmenuitems. Dus ik zie niet hoe je hier authorisatielevels zou kunnen gebruiken, maar misschien dat jij mij dat zou willen uitleggen? :?

Verwijderd

offtopic:
Ik sta in m'n ochtendstand nog, dus vergeef evt. foutjes!!
Een beeld op de complete oplossing heb ik zo niet zo snel in de vroege ochtend, maar die autorisatielevels kan ik je nog wel uitleggen.

Volgens mij gebruik je voor elke autorisatielevel een getal. Als iemand meer dan 1 autorisatielevel heeft, tel je 2 van die getallen bij elkaar op. De kunst is (maar ik ben 'n alfa dus het zal we zijn: de wiskunde is) dat je getallen kiest die bij elkaar opgeteld niet een bestaande autorisatielevel vormen. Je kunt dan uit zo'n optelling alle levels pulken. Poging tot een voorbeeld:

Bevindingen: 1
Reacties: 2
Overzichten: 4
Beheer: 8

Autorisatielevels worden dan:
Tester: 1
Bouwer: 2
Raadpleger: 4
Projectmanager: 5 (dit kan alleen maar gevormd worden door bevindingen+overzichten)
Beheerder: 15 (wat alleen maar gevormd kan worden door alles bijelkaar opgeteld)

Dit systeem van autorisaties wordt wel vaker toegepast en scheelt wat tabelletjes maken ;)

• Carpenter
Dit is zeker een bruikbare methode :D Ik zal even kijken hoe ik hier een mooi vba-scriptje kan maken zodat dit toegepast kan worden. Mijn dank (tot nu toe :P ) is zeer groot _/-\o_ Ik hou jullie op de hoogte

P.S. en natuurlijk mijn dank voor KingRichard die de aanzet gaf :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Carpenter op 05-11-2003 09:51 ]

• Carpenter
Ehm, ik ben nou bezig met het programmeren van een schermpje waarin, door middel van een keuzelijst met meervoudige selectie, de gewenste hoofdmenuitems gekozen kunnen worden. Nou kan ik hier wel een authorisatielevel voor berekenen maar als het formulier opnieuw opgestart wordt dan moeten de gekozen menuitems wel weer geselecteerd zijn en dat snap ik niet echt 8)7. Ik denk dat ik hiervoor een paar for lussen moet maken zodat het van bijvoorbeeld het getal 5 snapt dat het bestaat uit 1 en 4. Ik ben (nog O-) ) niet echt een geweldige programmeur dus als iemand mij hiermee op weg zou kunnen helpen heel erg graag.

• Carpenter
Iemand?

[ Voor 206% gewijzigd door Carpenter op 07-11-2003 15:38 ]

• Carpenter
Ik ben nu bezig om iets te programmeren in excel voor wat betreft de authorisaties. Dit doe ik in excel omdat je hier duidelijk kan zien wat de uitkomst is maar het eindresultaat moet in access komen.
Ik wil van een getal kunnen zien welke authorisatielevels hierin zitten. Ik heb de volgende authorisatielevel: 1, 2, 4, 8. Hier zijn in totaal 15 verschillende combinaties mee te maken als je de dubbelen (bijv. 1,2 vs. 2,1) en gelijken (bijv. 1,1) niet meetelt. Nou wilde ik dus een functie maken waarmee alle verschillende combinaties in een array of iets dergelijks worden gezet en dat per rij in de array het totaal berekent wordt van die rij (bijv. 1, 4 wordt 5) hiermee kan ik dan de authorisatielevels bepalen. Ik heb al gekeken op internet en ik denk dat permutaties en recursie mij hiermee kunnen helpen. Alleen nou wil het geval dat ik geen ster ben in programmeren dus ik ben wat aan het prutsen geweest wat resulteerde in bagger |:( 8)7.

Alle combinaties:
1
2
4
8
1 2
1 4
1 8
2 4
2 8
4 8
1 2 4
1 2 8
1 4 8
2 4 8
1 2 4 8

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
huidige_diepte = 1
huidige_rij = 1
laatste = 0

aantal = 4
diepte = 4
hoogste = 8

Sub aantalCombinaties()

For i = 1 To aantal
        If huidige_diepte > 1 Then
            Cells(huidige_rij, huidige_diepte - 1) = Cells(i + 1, 10)
            huidige_rij = huidige_rij + 1
        Else
            Cells(huidige_rij, huidige_diepte) = Cells(i + 1, 10)
            huidige_rij = huidige_rij + 1
            laatste = Cells(huidige_rij, huidige_diepte)
            If Cells(huidige_rij, huidige_diepte) = hoogste Then
                huidige_diepte = huidige_diepte + 1
                Call aantalCombinaties
            End If
        End If
    Next

End Sub

Wie kan mij hiermee helpen want ik snap er echt helemaal niets meer van :|.

• Lister
  • Laatst online: 15-02-2022
Is het niet handiger om gewoon een losse tabel met de autorisatieniveaus op te nemen?
Daarmee kan je dan de autorisatielevels aan de menu-items en de gebruikers toekennen via een multi-select zoals je zelf al opperde en dan de autorisatie getallen op te tellen
code:
1
2
3
4
5
Autorisatienaam      AutorisatieGetal
Bevindingen                   1
Reacties                         2
Overzichten                    4
Beheer                           8

Bijvoorbeeld voor een projectmanager selecteer je dan Bevindingen en Overzicht, dan tel je dus 1 en 4 bij elkaar op en dat sla je op als autorisatielevel voor een projectmanager.
Hetzelfde doe je voor de menu-items.

Om dan te controleren of een gebruiker recht heeft op een menu-item moet je de logische operator AND gebruiken met de beide authorisatielevels, simpel gezegd kijkt deze of er overeenkomsten in de beide getallen zitten.
Als er dan 0 uitkomt heeft de gebruiker geen autorisatie, als er iets anders uitkomt wel.

Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
8 and 8 = 8
8 and 1 = 0
15 and 8 = 8
12 and 1 = 0
15 and 4 = 4

• Carpenter
Ok ik ben dus bezig om alle combinaties 'hard' in de code te zetten en hier vervolgens een query op lost te laten. Nou wil ik dat alle opties in een keuzelijst worden geselecteerd aan de hand van de query
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Private Sub Form_Current()

'variabelen declareren
    Dim dbs As Database, rstLevel As Recordset
    Dim authorisatielevel As Variant
    Dim schakelbord As Control
    Dim rij_teller, huidige_rij As Integer
    Dim waarde As String

'waarden van variabelen instellen
    Set dbs = CurrentDb()
    Set schakelbord = txt_schakelbord_id

'kijken welk authorisatielevel dan waarden van menuitems vaststellen
    Select Case txt_authorisatie_niveau
        Case 1
            authorisatielevel = "1"
        Case 2
            authorisatielevel = "2"
        Case 4
            authorisatielevel = "4"
        Case 8
            authorisatielevel = "8"
        Case 15
            authorisatielevel = "1, 2, 4, 8"
    End Select

'kijken welk authorisatielevel dan menuitems selecteren
    Set rstLevel = dbs.OpenRecordset("SELECT authorisatie_level FROM [Onderdelen van Schakelbord] WHERE authorisatie_level IN (" & authorisatielevel & ");", dbOpenDynaset, dbForwardOnly)

rij_teller = 0
    'waarde = rstLevel.Fields(0)

For huidige_rij = 0 To schakelbord.ListCount - 1
        'MsgBox "huidige rij: " & huidige_rij & ", waarde: " & schakelbord.ItemData(huidige_rij) & ", level: " & rstLevel.Fields(0) & ""
        waarde = rstLevel.Fields(0)
        If schakelbord.ItemData(huidige_rij) = waarde Then
            schakelbord.Selected(huidige_rij) = True
        Else
            schakelbord.Selected(huidige_rij) = False
        End If
    Next huidige_rij

rstLevel.Close
    dbs.Close

End Sub

alleen nou werken de cases 1 - 8 wel alleen 15 niet omdat hij dan alleen het eerste item selecteerd. Hoe maak ik dit zo dat hij alles selecteerd?

• Lister
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik snap niet helemaal wat er staat, maar volgens mij zie ik het probleem wel.
Alleen het eerste item wordt geselecteerd omdat je ook alleen naar het eerste record uit rstLevel kijkt terwijl deze voor 15 vier records op zou moeten leveren.

Om de For-huidige_rij-loop moet je nog een loop maken om alle gevonden records in rstLevel te doorlopen, sowieso moet je eerst voor het nette wel controleren of er uberhaupt wel records gevonden zijn.

Je krijgt dan zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Do while Not rstLevel.EOF
    For huidige_rij = 0 To .......
          .....
          .....
          .....
    Next huidige_rij
    rstLevel.MoveNext
Loop

Dan moet je wel voor de Do-loop eerst alle elementen van je schakelbord uitzetten en in je Do-loop alleen die aanzetten die in je recordset staan anders worden ze eerst aangezet en daarna in de volgende loop weer uit en blijft alleen de laatste aan staan.

Verwijderd

Ik heb niet echt een oplossing maar wel een mogelijkheid voor je.Ik heb alle andere reacties gezien en ja er zitten een aantal oplossingen bij.Eh ik heb eens een database met Acces moeten maken(zo vaak eigenlijk) en dan heb je idd met een schakelbord veel "problemen".Maar ook heb ik eens gewerkt met php,apache en mysql.Dit was voor een helpdesksite op te zetten.Acces is automatisch genereren van sql scripts.Microsoft wilde het makkelijk maken voor de programmeurs van databases, anders kan je het eens proberen met MySQLControl center.......

• Carpenter
Ik heb het al opgelost :*)
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Set rstMachten = dbs.OpenRecordset("SELECT authorisatie_level FROM [Onderdelen van Schakelbord] WHERE (Not ([Onderdelen van Schakelbord].authorisatie_level) Is Null) ORDER BY authorisatie_level DESC;", dbOpenDynaset, dbReadOnly)
    waarde_machten = rstMachten.Fields(0)
    waarde_authorisatie = authorisatie

With rstMachten
        Do While Not .EOF
            waarde_machten = .Fields(0)

If waarde_authorisatie >= waarde_machten Then
                If authorisatielevel = "" Then
                    authorisatielevel = waarde_machten
                Else
                    authorisatielevel = authorisatielevel & ", " & waarde_machten
                End If
                waarde_authorisatie = waarde_authorisatie - waarde_machten
            End If

.MoveNext
        Loop
    End With

En het schakelbord werkt ook op deze manier, dus wat mij betreft kan dit topic op slot.
Mijn dank aan alle posters _/-\o_

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:43
Graag gepost
:)

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Sorry dat ik een oud topic upload.

Mijn vraag, ik heb nu een mooi schakelbord gemaakt maar na 8 knoppen is hij vol, ik zie ook niet zo snel een sub menu.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:51

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je de opties van de schakelbord wizard goed naloopt zie je dat je heel makkelijk sub menu's kan maken (verwijzingen naar andere schakelbord pagina). Moet je alleen niet vergeten om op alle sub-schakelborden een knop te maken om weer 'omhoog' te komen!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het topic is meer dan een jaar oud; grote kans dat mensen niet meer op jou gaan reageren maar op eerdere posters. Dit terwijl je een eigen probleem hebt. Je kan dan beter een nieuw topic openen.

Deze doe ik dan ook dicht :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.