Beste mensen,
Ik ben nog steeds bezig met mijn access database voor in invoeren van bugs en de reacties hierop. Deze bevindingen worden per release/project ingevoerd. Dit moet een centrale database worden waarvan de frontend op verschillende netwerken komt.
Nou heb ik hier dus ook authorisaties voor nodig die gekoppeld zijn aan medewerkerprofielen. Dit is wel gelukt, alleen nou moeten de gebruikers gaan inloggen en vervolgens een menu/schakelbord te zien krijgen die is aangepast aan de authorisatie. Nou dacht ik dat ik dit makkelijk kon doen met een standaard schakelbord alleen dat valt smerig tegen
. Ik wilde eigenlijk dat standaard alle hoofdmenu-items disabled/onzichtbaar zijn en dat je in een formulier per authorisatie de menukeuzes kunt kiezen welke enabled/zichtbaar moeten worden. En dit moet op het niveau van het kunnen toevoegen en verwijderen. Bijv.
-menuitem 1
--menuitem 1.1 toevoegen
--menuitem 1.2 verwijderen
-menuitem 2
--menuitem 2.1
---menuitem 2.1.1 toevoegen
---menuitem 2.1.2. verwijderen
--menuitem 2.2
etc.
Nou dacht ik zelf aan een tussentabel tussen de standaard tabel "onderdelen van het schakelbord" en "tbl_authorisaties" maar om zoiets te vullen via een formulier, dat lukt me tot nu toe niet
. Je hebt namelijk te maken met hierarchie en wat als er nieuwe menuitems bijkomen. Ik heb ook al gekeken op google, msdn en naar api's maar ik kom er niet uit
. Heeft iemand misschien een oplossing of moet ik een eigen schakelbord maken per authorisatie?
Ik ben nog steeds bezig met mijn access database voor in invoeren van bugs en de reacties hierop. Deze bevindingen worden per release/project ingevoerd. Dit moet een centrale database worden waarvan de frontend op verschillende netwerken komt.
Nou heb ik hier dus ook authorisaties voor nodig die gekoppeld zijn aan medewerkerprofielen. Dit is wel gelukt, alleen nou moeten de gebruikers gaan inloggen en vervolgens een menu/schakelbord te zien krijgen die is aangepast aan de authorisatie. Nou dacht ik dat ik dit makkelijk kon doen met een standaard schakelbord alleen dat valt smerig tegen
-menuitem 1
--menuitem 1.1 toevoegen
--menuitem 1.2 verwijderen
-menuitem 2
--menuitem 2.1
---menuitem 2.1.1 toevoegen
---menuitem 2.1.2. verwijderen
--menuitem 2.2
etc.
Nou dacht ik zelf aan een tussentabel tussen de standaard tabel "onderdelen van het schakelbord" en "tbl_authorisaties" maar om zoiets te vullen via een formulier, dat lukt me tot nu toe niet