Toon posts:

[XP] kan geen rechten overnemen van files op andere HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys how's life?

Ik heb een vraagje.. Ik heb hier 3 scsi hd's liggen die uit een nt4 server komen. Nu wil ik van alle 3 deze schijven een image maken en op een ander systeem zetten, zodat de met deamon rustig alle voor hem belangrijke bestanden kan terughalen, branden etc. Ik heb een scsi kaartje in het systeem gezet waar de data naar toe gekopieerd moet worden en hier een van de hd's aan gehangen. Als ik het systeem nu opstart zie ik de schijf wel alleen geeft hij aan dat er geen data op staat, wat niet klopt. Wie heeft hier een handige workaround voor? En kom ik straks in de problemen met rechten en dergelijke als ik een image van die HD wil maken? (ik heb natuurlijk wel de admin login info van het oude systeem).

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Ron

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor partities staan erop? NTFS? Wat zeggen FDISK, PartitionMagic, diskmgmt.msc? Waar/wanneer geeft hij aan dat er geen data op staat? DOS? Windows?

• luie-steffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Was het geen raid configuratie op die ouwe NT4 server ?
Dan kan het kloppen dat je op 1 losse disk niets zinnigs ziet.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mischien hebben de 3 schijven met elkaar in op een raid controller gehangen. Dan zal de enige optie zijn om de schijven weer aan dezelfde of een equivalente raid controller te hangen, omdat die het vertalen tussen de voor normale controllers onleesbare paritieinfo naar voor het syteem leesbare info doet...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan zal dat het probleem zijn. thnx guys...

oh btw, in plaats van op zoek te gaan naar een soortgelijk systeem, is hier nog een andere oplossing voor? Ik denk dat het lastig word om precies dezelfde server te vinden die ik kan gebruiken hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 vraagje. Ik heb nu een andere disk erin gehangen en hiervan kan ik wel gedeeltelijk een aantal files naar mijn eigen hd koppieren. bij de overige files krijg ik een melding dat deze beveiligd zijn. Hoe kan ik op de een of andere manier toegang krijgen tot die andere files?

Ron

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geef eens wat meer informatie ..
BalusC schreef op 30 oktober 2003 @ 11:06:
Wat voor partities staan erop? NTFS? Wat zeggen FDISK, PartitionMagic, diskmgmt.msc? Waar/wanneer geeft hij aan dat er geen data op staat? DOS? Windows?
En gebruik aub ook het edit-knopje in plaats van achter elkaar te posten :)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 30-10-2003 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
excuses. Het is ntfs. Ik probeer op dit moment geen image te maken maar rechtstreeks de bestande te koppieren naar mijn eigen disk. Die images maak ik later. Windows laat mij gewoon via exploere bepaalde bestanden naar mijn hd kopieeren. Echter bij andere bestanden geeft hij aan dat de bestanden beveiligd zijn en ik deze niet mag gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 11:20 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:26
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 11:19:
excuses. Het is ntfs. Ik probeer op dit moment geen image te maken maar rechtstreeks de bestande te koppieren naar mijn eigen disk. Die images maak ik later. Windows laat mij gewoon via exploere bepaalde bestanden naar mijn hd kopieeren. Echter bij andere bestanden geeft hij aan dat de bestanden beveiligd zijn en ik deze niet mag gebruiken.
Misschien kun je het ownership overnemen van deze bestanden, dat kan via de security tab, probeer dat eens :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

NTFS dus. Dan is de oplossing hoogstwaarschijnlijk gewoon het overnemen van bestandsrechten. Hoe? Simpel: selecteer alle bestanden, rechtsklik, sharing, security en dan de juiste rechten instellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows XP professional, en helaas geen security tabblad. Please help

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je eigenlijk wel verstand van het rechtensysteem? Heb je ook rekening mee gehouden dat "security" alleen voorkomt in Engelstalige Windows'en? :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel met rechten omgaan, maar als in de properties kijk van een bepaalde folder die ik niet mag openen dan komen daar geen security settings in voor die ik kan aanpassen.

Ik heb 3 tabbladen als ik bijvoorbeeld de setting van de directory: d:\gebruikers open. Dit zijn algemeen, delen en aanpassen. Read only staat uit. Delen kan ik wel doen maar dat schiet niet op want dan mag ik er nog niet in.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt zeker "eenvoudig delen van bestanden" ingeschakeld staan? (of iig iets in deze strekking, de NL-se vertaling ken ik niet) Check tools > folder options :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm idd.. goeiemorgen...

thnx.

Nu komt de volgende fout naar voren als ik mijzelf wil toekennen als gebruiker van alles files op de harddisk.

http://home.iae.nl/users/herder/screenshot.jpg

Kan iemand me een beetje op weg helpen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 13:05 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ben je wel aangelogd als domein administrator?

Anyway, dit kwestie blijkt uiteindelijk meer WOS-related dan hardware-related te zijn.
Opslagmedia & I/O Controllers > Windows Operated Systems + titelfix dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Lokaal op eigen systeem wel, maar dit is wel een ander domein. Hoe kan ik op die andere disks aanloggen als domain admin?

Verwijderd

je kan ook bij die files komen door middel van een ftp server te maken en met een ftp client erop gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me niet eigenlijk.

Ik heb nu eindelijk mijzelf kunnen toekennen als eigenaar van alle files op 2 van de 3 harddisks. Nu heb ik nog een probleem met de 3e schijf. Wanneer ik deze in een systeem hang dan zie ik de schijf wel, ik zie ook 2 verschillende partities, echter zie ik geen enkele file staan terwijl deze er toch wel zouden moeten zijn.. Heeft dit te maken met het raid controll gebeuren? Is hier een workaround voor?

Bedankt alvast voor jullie reacties

Greetz Ron

Verwijderd

Is die schijf niet toevallig Dynamisch ???

Als dat zo is kun je hem downgraden naar een ntfs partitie en dan moet je er wel op kunnen komen

Verwijderd

Topicstarter
Kan je me een beetje verder helpen? Hoe zie ik of hij dymanisch is? De pc laat verder niets geen info zien over de schijf :(.. Hoe conventeer ik dat ding naar ntfs?

thnx

Ik zie overigens wel partities en de grote van de partities

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 09:09:
Is die schijf niet toevallig Dynamisch ???

Als dat zo is kun je hem downgraden naar een ntfs partitie en dan moet je er wel op kunnen komen
Als de schijf uit een NT4-machine komt, zal hij niet dynamisch zijn. Dat begrip kennen we volgens mij pas vanaf 2000.

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd nt4. In een eerdere post zegt luie-steffie dat het idd kan kloppen dat we op 1 schijf niets zinnigs zien. Ik vraag me af wat hij precies bedoelt, en of hier een oplossing voor is.

Ron

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 09:42 ]

Pagina: 1