Netwerk problemo´s

Pagina: 1
Acties:

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 01:52
Ik heb op 2 compuŽs een netwerkkaartje erin gehangen. UTP, via een hub moeten ze elkaar vinden. Een netwerkkaart is een realtek 10/100 en de andere een ne2000. Als ik op netwerkomgeving klik, en ik ga naar workgroup vind compu a compu a wel, alleen b niet. Op compu b worden ze af en toe beide gevonden, maar als ik dan op compu a klik, kan hij hem niet openen...

Ik heb bestanden enzo geshared (ook dirŽs), IP adressen ingevuld (90.0.0.1 en 90.0.0.2, beide subnet 255.255.255.0), host is compu a (op beide compuŽs ingesteld) en domein is hetzelfde. DNS heb ik ingesteld op 90.0.0.1, compu a dus die internetverbinding heeft.
compu a heeft als besturingssysteem win2000, en b 98.
Wat is hier in vredesnaam aan de hand???

TweakBlog

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

zet als eerste ff de ip's op 192.168.0.x Deze range is 1 van de speciaal voor thuisnetwerk aangewezen ranges (die komen op internet zelf niet voor) En probeer het dan weer..
suc6

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Ruudjah
bereik 90.0.0.x is ook voor thuisnetwerken, dit komt ook niet op het internet voor. zie
http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=171&Page=6

TweakBlog

• Ruudjah
Oh jah een kaartje is ISA en de andere PCI. Dit maakt toch geen fuck uit, of wel?

TweakBlog

Verwijderd

De meeste ISA kaarten zijn toch 10 Mbit??
Als die van jou dat ook is, dan werkt het inderdaad niet.... ;(

• Ruudjah
Waarom zou dat niet werken? het pci kaartje gaat gewoon braaf naar 10 mbit, de max snelheid de me hub aankan. Ik vraag me alleen af of een 1ombit pci en een 10 mbit ISA kaartjes geen problemen geven, maar dat lijkt me errug sterk. Iemand?????

TweakBlog

• Ruudjah
HEEEEELLLLPPPP!!!!! ik wordt GEK!!

TweakBlog

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ISA <--> PCI maakt geen fuck uit...

8-)

* JackBol heeft vandaag weer een goede daad verricht ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

ge ziet van Com B -> com A wel maar kan er niet op
--> maak gewoon ff die user die je op B gebruikt met zijn passwoord aan op ComA
dan is dat probleem opgelost.

Wat doet het beestje als je gewoon
-> Start > Uitvoeren > \\COMPA\ of \\COMB\ doet ???

Verwijderd

Heb je beide kaartjes fixed op 10 of 100 mb ingesteld ?

hub= cat5 kabel

geen hub = cross cat5 kabel

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Weet je zeker dat je nwetwerkkabels goed zijn. (geen kabelbreuk enzo) Heb ik nl. ook gehad. Je ziet dan wel die ander op je netwerk, maar diegene ziet niets.

• Ruudjah
De netwerkkabels kan ik idd wel ff checken.

TweakBlog

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Je instellingen zijn perfect. Als je soms beide PC's op je netwerk ziet, betekent dat: niet meer aankomen.

Het probleem zit 99% zeker weten in je hardware, en van die 99% weer 80% zeker weten in je kabel.

Ik heb weleens gehad dat ik zelfs kon kopiëren via het netwerk, maar alleen niet in een bepaalde directory via het netwerk kon komen. Kabel vervangen -> opgelost.

Dit kan gebeuren doordat niet alle aders in de kabel altijd gebruikt hoeven te worden. Probeer eens andere kabeltjes, dit zal je probleem waarschijnlijk wel verhelpen.

O ja.. alst niet lukt: stuur maar ff een mailtje :)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Goedemorgen allemaal.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Alle instellingen staan goed, maar geen contact. :(

Wie helpt ons !?? Met spoed als het zou kunnen
Pagina: 1