Toon posts:

Systeem samenstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb graag even jullie mening over een nieuwe PC, ik wil het volgende kopen:
Abit be6-2
p3-500
dimm 128 pc133
creative g-force 32mb SDR
Luxe midi tower
18,2 gig ibm janus 7200
nec fe700
adaptec 2904 heb ik al
plextor 40X scsi heb ik al
plexwriter 4/12 heb ik al
Is dit wat? Als jullie nog iets weten wat hieraan niet goed werkt, of als je iets anders zo doen dan hoor ik dat graag?

Verwijderd

De IBM Janus zou ik veranderen in een IBM Pluto, Maxtor 6800+ of een Western Digital Expert. Deze schijven zijn een stuk sneller, althans, ik merk het verschil wel degelijk.

Misschien is een AMD Athlon een leuk alternatief voor de Intel P3. Processor + Mamaplank is ongeveer even duur.

Matlok

Verwijderd

En als je die P500 pakt, neem dan wel een Coppermine (500E) .

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik heb een asus+athlon genomen maar lang zitten twijfelen tussen een BE 6II.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

mijn nieuwe pc bevat ook een asus+athlon 650
heb er niet eens aan gedacht om een p3 te nemen ;)

mazzel

Verwijderd

zou trouwens ook voor de DDR versie van de G-Force gaan.

mazzel

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou het toch maar bij Intel, want ik hoor verhalen dat die athlon moboŽs echt zuigen vooral de asus k7m, maarre ik kan het fout hebben hoor natuurlijk. Die coppermine van de 500 is toch alleen op ppga leverbaar? Weet iemand soms een mobo wat daar bij past?
Alvast bedankt he, mzzl

Verwijderd

Niks mobo , gewoon een FC-PGA - Slot 1 converter kopen . Fl49,- bij http://www.comptechworld.nl

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Die NEC fe700, das toch die van de reclame? Die is nl. eigenlijk te simpel. Het is best leuk een NEC te hebben, alleen dan wel een goede. De refreshrate is echt te laag om hem echt lekker te gebruiken, zeker als je een beetje hoge resoluties draait. Ik zou een stapje duurder nemen bijv. de 750 serie.

Verwijderd

JAFORCE: Ik heb al 5 Asus K7M systemen gebouwd en nix nada problemen. Hij is en heet van de plank(hoe nieuwer hoe meer kans op problemen(zie i820 ;)) en een van de meest populaire Athlon planken, dus hoor je er dan ook meer over. Weet je iig geval wel waar je eventueel op moet letten. Ik zou er zo nog een kopen. En zeker veel pluspunten. Iets simpels: wat start er sneller op. Een Asus K7M/FIC SD11(AMI BIOS) of een BX plankje. Ik denk dat je 't antwoord al kan raden. Echt een wreed lekker plankje :)

Iig suc6 met je keuze.

Verwijderd

Ik heb net een AMD MSI 6167 met AMD 500 Mhz processor gekocht. Dit vanwege testen die ik heb gezien op het internet (waarbij de AMD significant beter scoorde dan de Asus met Intel processor). Ik moet zeggen, ik ben erg blij met mijn koop (en dus nog goedkoper ook). Nog geen problemen tegengekomen. Loopt als een zonnetje en als een speer. Het enige wat je apart nodig hebt zijn speciale drivers voor je videokaart.
Pagina: 1