Toon posts:

dialup adapter (met modem) werkt niet samen met USB ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
situatie : PC (win XP alle patchen en zo) met intern modem. Werkt prima (laatste updates via de dialup adapter met dat modem opgehaald).

Stap 2 : installatie van Zonnet USB ADSL modem, werkt ook prima !

Stap 3 ivm girotel offline inbellen via het analoge modem naar de postbank : geen reaktie van het modem. Extern modem aangesloten (op COM1). Als er gebeld wordt door girotel dan gaat wel DTR/CTS branden maar OH (on Hook) gaat niet aan !

Bij de modemeigenschappen de diagnostics gerund , gaan gewoon goed.
Extra dialup adapter geconfigureerd om even bij KPN Direct in te bellen : werkt ook niet meer, modem neemt de telefoonlijn zelfs niet op !

Nu kan ik natuurllijk die hele USB ADSL weer gaan deinstalleren, maar dat kost een boel tijd (systeem is van een vriendin en staat niet thuis !).

Ik heb wel de USB DialUp adapter verbroken , maar dan werkt de dialupadapter via het analoge modem nog steeds niet !

Vraag :
Kan Windows XP wel twee dialupadapters aan of verziekt de USB dialupadapter de hele zaak.

Nogmaals , ik weet dat ik eigenlijk de USB adapter moet deinstalleeren en dan verder moet testen, maar misschien heeft een van jullie een dergelijk probleem ook al gehad.

ps uiteraard is girotel online ook een oplosing, maar het feit dat het modem niet werkt is erg intigrerend !