Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Hij is nog erg nieuw voor in Nederland, maar....

Zien mensen er na en/of voordelen in dit systeem.

De product informatie is te vinden op de Pinnacle homepage
Ook is deze in het nieuws geweest bij Tweakers.
Pinnacle ShowCenter in december op Nederlandse markt

Mischien zijn er al mensen met ervaring, en anders zijn er vast wel mensen die met eenbeetje logisch beredeneren de pro's en con's er zo uit pikken.

Pros:
- geen luidruchtige pc in de woonkamer
- WLan (KeeZ)

Cons:
- Geen Tvgids
- Geen Internet
- Geen 5.1 analoog uit.

En nog een paar vragen :)
- Zou die firmware te overschrijvenzijn met eigen keuze software?
- En wat ik niet kan terug vinden, is het mogenlijk om steaming video van pc af te kijken (denk aan webcam als securitycam)?

Link:
- Handleiding (ftp)
- Product op dvd.nl
- En nog veel meer
- Toms hardware

Links naar soortgelijke producten:
- Hauppauge
- YAMADA DVX-6000 5.1CH DiVX/DVD/MP3 PLAYER MPEG4
- ENCORE 2600 DESKTOP DVD/MP3/DiVX PLAYER 5.1 CHANNEL

[ Voor 40% gewijzigd door []InTeR[] op 15-12-2003 11:07 . Reden: links naar soortgelijke producten ]

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

was op zoek naar een dvd speler, en dan kom je vanzelf dit soort 'spelers' tegen. eerder al zeer geintresseerd in de KiSS player, maar dit lijkt me ook wel wat. Het voordeel van dit apparaat lijkt mij dat je alle mogelijk formaten kunt afspelen, dus ook toekomstige. ik w8 met spanning op een review. :D

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ook een pluspunt is voor mij de mogelijkheid tot WLan, dus ik kan m lekker door het hele huis heen slepen... het enige gebrek -voor zover ik weet- is de ondersteuning van subs, is die er nu of niet ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

en de prijs natuurlijk.... :) :)

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

k-oz schreef op 03 november 2003 @ 15:07:
en de prijs natuurlijk.... :) :)
De prijs wordt € 300, zoals al eerder op de frontpage aangegeven...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 14:28

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

ik las wel ergens dat er wel i-net op zat,
alleen java was niet mogelijk...

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Op de stand van hardwareinfo.nl op de HCC dagen werd mij verteld dat het ook mogelijk zou zijn dvd-kopieen via Pinnacle Showcenter af te spelen. Wel makkelijk natuurlijk alleen zou daarvoor de Wlan niet voldoende bandbreedte bieden....da's duidelijk.....

Heeft iemand daar al iets over gelezen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
Ermo schreef op 01 december 2003 @ 19:22:
Op de stand van hardwareinfo.nl op de HCC dagen werd mij verteld dat het ook mogelijk zou zijn dvd-kopieen via Pinnacle Showcenter af te spelen. Wel makkelijk natuurlijk alleen zou daarvoor de Wlan niet voldoende bandbreedte bieden....da's duidelijk.....

Heb nog haast niks gelezen behalfde de Pinnacle homepage.

Er zit behalve Wlan ook nog gewoon utp(10/100) bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ermo schreef op 01 december 2003 @ 19:22:

Hmm al zou het 11 Mbit wlan zijn:

11/10= 1.1 MB/s (overhead etc meegenomen)

dvd =2000MB per uur = 0.55 MB/s

Moet dus makkelijk kunnen.

edit:
uit de tweakers.net wifi review:
Verder kun je uit onze tests opmaken dat een WiFi naar WiFi verbinding pakweg 65% langzamer blijkt te zijn dan een WiFi naar UTP verbinding. Daarnaast is een WiFi door UTP verbinding ongeveer een half keer zo snel als een 10Mbit UTP verbinding. Merk op dat deze resultaten afhankelijk zijn van de diverse omgevingen en per omgeving kunnen verschillen. Bovendien viel op dat als er bereik was, de performance meestal goed tot uitstekend te noemen was.

Hmm, klinkt niet echt goed.

[ Voor 42% gewijzigd door |sWORDs| op 02-12-2003 10:18 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de showcenter gister gekocht. Leuk apparaat plug&play, speelt al mijn films vanaf de HDD en lekker scherp. Had hiervoor de realmagic Xcard was van het zelfde principe, alleen die PC van mij begon een takke herrie te maken.
Maar allemaal leuk en aardig echter het afspelen van een simpele DVD is me nog niet gelukt het schijnt dat je de DVD eerst moet rippen en daar heb ik geen zin in. Iemand hieral ervaring mee? Bij pinnacle konden ze me ook niet echt verder helpen en bij Dixons hoef je al helemaal niet te vragen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
Hey, eindelijk iemand waar ik wat aan kan vragen. :)

Heeft hij 5.1 Analoog uit?
En je kan d'r zeker geen e-mail mee lezen ofzo?
Of Msn?
Vindt je hem gebruikers vriendelijk?

:) Das wel weer even genoeg voor vandaag, zal me in houden met meer vragen verzinnen :)

PS: Waar heb je hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik vraag me nog af, ondersteund hij ook subtitles of zal ik daar voor moeten wachten :S En hoe is de geluidskwaliteit en gaat hij om met AC3/DTS diVX's ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Laatst online: 14-05 05:31
Hmm al zou het 11 Mbit wlan zijn:

11/10= 1.1 MB/s (overhead etc meegenomen)

dvd =2000MB per uur = 0.55 MB/s

Moet dus makkelijk kunnen.

--

Helaas niet, 11Mb/s wil zeggen 5,5 Mbps voor heen zenden en 5,5 Mbps voor terug, je zult dan toch echt tenminste een 22MBPS WLAN moeten hebben, of gewoon een 802.11g wlan ervan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Juist WIllems heeft gelijk !

Hier heeft Tom hem eens goed getest ;)

http://www.tomshardware.com/consumer/20031205/index.html

Ben benieuwd of hij ook subtitles bij divx/xvid afspeelt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend nog maar even een paar films bekeken via die showcenter. Kwaliteit is erg goed moet ik zeggen, kwaliteit ligt hoger dan die van de Xcard. Maar dat zal wel liggen aan de drivers want ze gebruiken volgens mij beide de zelfde chipset. Nadeel blijf ik echter vinden:
Nog geen subtitle ondersteuning. Zal wel moeten kunnen denk ik, want de Xcard kon er wel mee overweg.
Ondersteund niet alle Divx versies. Bij het scannen van mijn films werden er een aantal afgewezen.
Vorige week nog gebeld met Pinnacle en die konden mij geen duidelijk antwoord geven over de DVD playback en dat vind ik dus rond uit slecht :(
De medewerker moest eerst op zoek naar de handleiding en komt dan met een opmerking over MPEG2 ondersteuning en importeren, maar even duidelijk aangeven hoe en wat kon ik wel vergeten. Toch nog maar een losse dvd speler kopen dan?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Ik had het Showcenter ook gekocht en (helaas) heb hem ook alweer geretourneerd. Ik was zeer benieuwd naar de mogelijk om dvd's (geript of via pc dvd-speler) af te spelen. Er zit immers VOB ondersteuning op.

Dat klopt dus, echter geen geluid, geen subtitles, scene selection, helemaal niets van de opties die je normaal op je dvd speler hebt. Voor het geluid zou eventueel een surround installatie nodig zijn dat heb ik niet kunnen testen. Maar de handelbaarheid van dvd's is gewoon heel erg slecht. De beeldkwaliteit daarintegen is prima!

Voor divx, mp3s en foto's is dit een prima oplossing (hij accepteert echter niet alle films, ik kon niet echt bepalen waarom sommige films niet geaccepteert werden...)

Een HEEL GROOT NADEEL is de helpdesk van Pinnacle: 45 eurocent p/m !!!
Na oneindig veel keuze menu's (druk1, voor dit, 2 voor dat etc...) en 5 minuten verder krijg je eindelijk iemand aan de lijn (nadat natuurlijk eerst "alle medewerkers" in gesprek zijn...).

Vraag : Ik heb geen geluid bij het afspelen van VOB files, mijn configuratie is zusenzo. Heeft U een Ogenblikje dat vraag ik ff na (NEE, voor dat geld heb geen ogenblikje...) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Ermo kun je ook uitleggen hoe je die VOB/DVD hebt afgespeeld via de showcenter. Kan even niet vinden hoe dit te doen. Navraag bij Pinnacle leverd dus niets op. Zelf heb ik een 5.1 versterker/docoder aan de showcenter hangen dus ik ben benieuwd of ik dan wel geluid en BEELD krijg.
Xcard heeft wel volledige ondersteuning van de DVD mogelijkheden dus misschien is het een kwestie van nieuwe drivers, maar dat had natuurlijk reeds geregeld moeten zijn bij het uitbrengen van dit apparaat.
Wat mij opvalt is dat ik alleen maar positieve verhalen lees bij de reviewers, maar zie hier niets over terug. Wordt denk ik iets te veel gehypd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 20:51

Yngwie-

Murphy was an optimist

Mij lijkt dit apparaatje ideaal, maar dan langs een reguliere DVD speler. Voor de gewone DVD schijfjes lijkt het me het eenvoudigst om gewoon een losse speler te gebruiken i.p.v. de PC. Of eventueel zoiets als de KiSS, maar die heeft weer geen wireless LAN helaas.

Mocht je toch DVD's wil bekijken, zul je ze moeten rippen met bijv. DVD Decrypter. Voor het geluid heb je dan wel een surround amp nodig met decoder, aangezien die blijkbaar niet in de ShowCenter zit, maar dat is voor mij in ieder geval geen probleem, ik heb dat zowiezo liever dan een decoder in de speler (1 kabel ipv een handvol van speler naar amp)

Ik wil gewoon de DivX/xVid films die ik op mijn PC heb staan op mijn TV (die aan de andere kant van de kamer staat en een kabel niet mooi weg te werken is) bekijken zonder deze allemaal op schijfjes te moeten branden. Ondertiteling.. tja... ikzelf heb daar een hekel aan. Conclusie zal zijn dat de ShowCenter niet voor iedereen een ideaal apparaat zal zijn, maar ik denk dat ik er toch echt eentje aan ga schaffen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Yngwie- op 08-12-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er zeker over na aan het denken. DVDtjes afspelen doe je gewoon op un dvdspeler...daar is ie voor. Maar voor divxjes etc is dit tegek lijkt me. Hoeft niks meer te branden...heeft progressive output..dus moet er toch wel retestrak uitzien op een beamertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 14:11:
He Ermo kun je ook uitleggen hoe je die VOB/DVD hebt afgespeeld via de showcenter. Kan even niet vinden hoe dit te doen. Navraag bij Pinnacle leverd dus niets op. Zelf heb ik een 5.1 versterker/docoder aan de showcenter hangen dus ik ben benieuwd of ik dan wel geluid en BEELD krijg.
Xcard heeft wel volledige ondersteuning van de DVD mogelijkheden dus misschien is het een kwestie van nieuwe drivers, maar dat had natuurlijk reeds geregeld moeten zijn bij het uitbrengen van dit apparaat.
Wat mij opvalt is dat ik alleen maar positieve verhalen lees bij de reviewers, maar zie hier niets over terug. Wordt denk ik iets te veel gehypd.
In principe selecteer je de dvd files hetzelfde als de divx'jes. DVD in de drive (of map met geripte files selecteren) en dan laad de software automatisch de VOB files....vervolgens kon ik er verder weinig mee :'(

Wat betreft de "hype", het is een prima apparaat --> Naast een dvd speler. Dat ie bepaalde formaten niet accepteerde is een kwestie van uitzoeken. De bediening en de kwaliteit waren prima (ab reageerde soms beetje traag...). Ook het bekijken van foto's gaat prima...maar dan wel weer jammer dat de software (nog) niet voorziet in het draaien van afbeeldingen...misschien een minor issue maar toch...

Al met al dus wel positief maar ik had hem met name willen gebruiken om mijn geripte dvd's te bekijken en dat ging helaas niet naar wens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
Mijn persoonlijke conclussie:

- Een paar bios upgrades wachten totdat een paar kleine en grote software kwesties zijn ingewerkt.
- W-Lan is geen optie, dan maar een kabeltje trekken.
- Ik wou hem inruilen voor me DVD speler, dat doen we maar niet.

Thnx voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met dvd decrypter een dvd naar hd gezet en deze geimporteerd in de showcenter software. Vervolgens kon ik de VOB bestanden afspelen op de showcenter met AC3 geluid. Het rechtstreek afspelen van de DVD is waarschijnlijk niet mogelijk ivm de beveiliging op de DVD. Het afspelen gebeurde verder zonder problemen (100Mb/full).
Echter kreeg ik tijdens het afspelen wel het director commentaar er bij en dat was natuurlijk iets te veel van het goede. Met de AB van de showcenter kan ik geen keuze maken welk geluidsspoor ik wil gebruiken, iemand een idee?? Wanneer ik de VOB bestanden afspeel op de PC krijg ik het commentaar van de director er niet bij dus het moet wel te maken hebben met de keuze van het geluidssproor...... 8)7
Iemand nog een idee over het converteren van Divx 3 naar divx 4 of 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
nou ik heb hem ook.
Leuk ding jmmr dat ie geen divx 3.1 afspeelt dus moet nu gaan converteren maar heb geen idee hoe..

er zat ook gratis wireless kaartje bij.
Als ik een divx afspeel dan zie ik wel ondertiteling tenminste op me pc dan heb nog nie gekeken op de tv.
Zal ik straks eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Smurff schreef op 10 december 2003 @ 10:04:
nou ik heb hem ook.
Leuk ding jmmr dat ie geen divx 3.1 afspeelt dus moet nu gaan converteren maar heb geen idee hoe..

er zat ook gratis wireless kaartje bij.
Als ik een divx afspeel dan zie ik wel ondertiteling tenminste op me pc dan heb nog nie gekeken op de tv.
Zal ik straks eens doen.
tsja ik zie ook ondertiteling op mn pc.... maar ik denk dat dit toch ffies anders is :S

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 06-09 12:05
hoeveel kost ie? want als hij netzoveel als de KiSS DP-500 is dan neem ik liever de KiSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Chillmeister schreef op 10 december 2003 @ 19:56:
hoeveel kost ie? want als hij netzoveel als de KiSS DP-500 is dan neem ik liever de KiSS
€ 300 bij de dixons geloof ik ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
Ik ben zelf ook nog wat andere types tegen gekomen, alleen zonder netwerk kaart. Dat is wel jammer:
YAMADA DVX-6000 5.1CH DiVX/DVD/MP3 PLAYER MPEG4
ENCORE 2600 DESKTOP DVD/MP3/DiVX PLAYER 5.1 CHANNEL

Volgens mij allebij iets boven de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag de showcenter gisteren bij Dixons en wilde em eigenlijk meteen meenemen. Het apparaat is mooi plat en past zo op m'n surround setje. Nadat ik 2 hulplijnen had aangeroepen heb ik de aanschaf toch weer even uitgesteld. Ik wil persé ook ondertitels af kunnen spelen. Heeft iemand dit probleem al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik krijg hier net het Dynabyte foldertje binnen. En hier staat een verglijkbaaar ding van Hauppauge in. Voor 169,95. Alleen geen W-Lan maar ja dat mis ik toch niet. Het desgin is ook wat minder maar de prijs ook _/-\o_ :*) .Maar je hebt er wel minimaal 750mhz voor nodig dus het zal wel CPU power zuipen :|. En hij ondersteundt ook geen Divx dus eigenlijk valt hij al af. Voor specs kijk http://www.hauppauge.com/html/mediamvp_datasheet.htm

[ Voor 21% gewijzigd door Bartjeee op 14-12-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
Zal binnenkort ff een overzichtje posten met allen opties van alle spelers...
:) lijk de consumentenbond wel :)

PS: Mijn idiaal, z'n divx netwerk ding + beamer + 7.1 setjuh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Iemand ervaring met

Wireless Multimedia Receiver

http://www.smc-europe.com/english/home/smc.html

Beter/slechter/appels en peren

dan Pinacle ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://openshowcenter.sou...x.php?option=faq&Itemid=5

Misschien leuk voor in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
als je wilt internetten enzo via showcenter moet je ff andere software gebruiken.
Neuston Media Centre

deze converteert ook div3 naar div4 dus speelbaar voor showcenter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

[schop]
ik las net op de site van dit apparaat het volgende:
Ondersteuning van veel verschillende formaten
ShowCenter ondersteunt een groot aantal verschillende formaten, met inbegrip van de nieuwste DivX ™ -formaten. Als een formaat oorspronkelijk niet wordt ondersteund, wordt het bestand met de ShowCenter-software geconverteerd en wordt het vervolgens naar de ShowCenter-speler gezonden.
Zou iemand mij kunnen vertellen of dit goed werkt en hoe ze dit doen. (is dit on-the-fly?). Dit is namelijk dan wel een relaxte functie. (dit zou kiss ook moeten maken:))

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ik heb er net eentje gekocht bij de mediamarkt voor 270 euro. Voor het 'streamen' van dvd's van mijn LAN.

Goed nieuws en slecht nieuws voor filmliefhebbers.

Goed nieuws:

Alles wat ik stream dmv de bijgeleverde software werkt perfect. goeie beeld en geluidskwaliteit, zels DD 5.1 is geen enkel probleem via optical out (uitvoerig getest)

Slecht nieuws:

Het enige probleem wat ik nog heb is dat het ding dus alleen 'files' af kan spelen. Je kan een directory met vob en bup files selecteren en dan speelt hij de main track van de DVD af. Soms kom je in het menu terecht. Echter de showcentre snapt geen bal van dvd menu's of andere DVD navigatie. Dus bijvoorbeeld subtitles aanzetten of van audio track wisselen gaat niet. Zie ook hier op de pinnacle support site

http://pinnaclenl.custhel...XJjaF90ZXh0PWR2ZA**&p_li=

Ik ga hem van de week weer terugbrengen naar de mediamarkt. Dit apparaat is erg leuk voor mp3's, divxen en xvids zonder subs, of .vob files zonder subs maar helaas net nog niet volwassen genoeg. Helaas....

Iemand een goed alternatief? Ik zit te denken aan de kiss 500 met pc-link maar helaas geen ervaring mee en niet zo goed verkrijgbaar in de retailzaken.

/edit: hier ook veel info over de showcentre

http://www.automatedhome.co.uk/article1430.html

/edit2:

en met versie 1.7 van showcentre zouden subtitles wel mogelijk zijn.. hier vast een linkje

http://webboard.pinnacles...91&Search=1&ThreadStart=0

Misschien toch iets te snel geoordeeld met terugbrengen ? Ook support voor divx subtitles op dit forum gevonden;

Quote:

Maybe it's luck, but the only real problem I experienced was the AC3-sound being out of sync..but somehow that got resolved with the 1.7 Beta.. and there's subtitle support for divx/xvid, and that was number one on my personal wish-list..

[ Voor 28% gewijzigd door Hachy op 03-02-2005 00:48 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Oke oke, dubbelpost maar het editen was me wat veel werk.

Na versie 1.71 soft- en firmware in gebruik genomen te hebben toch al een heel stuk positiever. interface ziet er lekker uit, mooie skins, daarnaast subtitle en audio-track wissel support voor DVD's en xvid's / divx'jes.

Subtitle voor DVD getest. Bij eentje (custom subbed) beetje wazig de rest allemaal 100% ok!
Wil nu subs voor divx gaan testen. Ben er overigens nog niet achter hoe ik files op shares kan benaderen, lijkt niet helemaal goed te gaan. Telkens access denied's terwijl ik everyone full control heb gegeven.... hmmmmz

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.platenkamp603
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08-2020

r.platenkamp603

Amd Rulez!

K'heb nog wel een vraagje:
Voor het afspelen van de divx of xvid enz..

Gebruikt hij nou de processor kracht van de pc om de divx uit te pakken of
doet de showcenter dit nu zelf ?

K'heb nl.. een pc waar op de films zelf wel staan alleen heeft deze niet voldoende reken kracht om ze zelf uit te pakken. (file-server)

Dit is nl. wel een belangrijk iets om te weten voor ik overweeg hem aan te schaven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
ik heb ook een vraagje over dit apparaat

er staat altijd wel bij dat er een gratis wifikaart bij zit (voor zover ik heb gezocht en iig bij de dixons, daar kost hij overigens e180, wat niet duur is), maar voor zover ik heb begrepen moet er ook een kaartje in het apparaat zelf (terwijl er wordt aangegeven 'with intergrated wifi')..

moet ik hier nu dus een wifi kaartje bijkopen voor mijn pc, of is dat niet nodig? en if so, is dan alleen een kaartje genoeg, of moet ik dan ook weer een accesspoint erbij kopen?

verder lijkt het me toch een oke apparaat, alleen jammer dat je er blijkbaar geen dvd's mee af kan spelen...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:47
Dat kaartje wat erbij zit is volgens mij voor het apparaat zelf.
En het spreekt voorzich dat je of in je PC een WiFi-kaart hebt zitten, of een accesspoint hebt.

Het probleem met Showcenter is dat het maar maximaal 11MBit is, en daarom kan je geen DVD's streamen.
Een betere oplossing is de Streamium van Philips.

[ Voor 35% gewijzigd door Marco op 17-05-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09 18:47
suspect schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:48:
En het spreekt voorzich dat je of in je PC een WiFi-kaart hebt zitten, of een accesspoint hebt.

Het probleem met Showcenter is dat het maar maximaal 11MBit is, en daarom kan je geen DVD's streamen.
Dat is niet waar, ik heb hem laats bij dixons gekocht. En die is 56Mbit, het klopt dat de wat oudere modellen 11Mbit zijn (kan je laten ombouwen naar 56Mbit), maar die ze nu hebben zijn standaard 56Mbit met de WiFi kaart genummerd 802.11g de g slaat op de 56Mbit.

en dat je dvd's gaat streamen tja, daar kan je sowieso beter je eigen dvd speler voor gebruiken. Heb hem juist gekocht om divx en xvid films af te spelen. Want volgens mij kan je ook niet de menu's bedienen van een dvd.
r.platenkamp schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:12:
K'heb nog wel een vraagje:
Voor het afspelen van de divx of xvid enz..

Gebruikt hij nou de processor kracht van de pc om de divx uit te pakken of
doet de showcenter dit nu zelf ?
Doet de showcenter zelf

[ Voor 4% gewijzigd door TomSmit82 op 18-05-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
suspect schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:48:

tnx. zoals hierboven staat, de nieuwere versies hebben een sneller netwerk.

ik snap dat mijn pc ook een wifi kaartje moet hebben ;) maar ik bedoelde dus of de kaart die bij de speler zit daarvoor is, of dat die voor de speler zelf is. het laatste dus.

eigenlijk hoor ik niet al teveel positieve dingen over deze speler. wel over kiss-spelers, en de kiss dp-1500 heeft mijn aandacht getrokken. deze ondersteunt meer formaten en heeft een ingebouwde dvd speler. hij is ongeveer evenduur (159eur bij divxplayer.nl) alleen zit er geen wifi kaartje bij. nouja, een kabeltje trekken is ook zoveel werk nog niet.

met een hamer past alles

Pagina: 1