ik ben bezig met een menutje. die klapt dan mooi uit en als ik hem dan bovenaan de pagina zet klapt alles heel netjes naar beneden uit. maar helaas! ik wil hem aan de onderkant van mn scerm hebben.
even makkelijk mijn menustructuur uitleggen:
menu: 1 div met absolute positionering bottom *px met daarin een paar divjes
daar staan er dan een paar van in de bottom div.
dan hebben dus de hiddenchilds een display:none en als je erover gaat laat ik gewoon dmv een loop door de childNodes de nodes zien. lekker makkelijk en de javascript blijft klein.
maar het grote probleem. doordat ik die menu`s in een div heb staan en die dus onderaan de pagina heb gaat het ene menu item keihard mee naar boven als ik er op een klik.

enig idee hoe ik dat onderaan zou kunnen zetten?
ik geloof dat we hier weer in het vertical align verhaaltje...
maar mischien
even makkelijk mijn menustructuur uitleggen:
menu: 1 div met absolute positionering bottom *px met daarin een paar divjes
HTML:
1
2
3
4
5
| <div id="menu2" class="menu" onmouseover="showContent(this.id);" onmouseout="hideContent(this.id);"> <div class="hiddenchild"><a href="(link to be)">menu item</a></div> <div class="hiddenchild"><a href="(link to be)">menu item</a></div> menu 1 </div> |
daar staan er dan een paar van in de bottom div.
dan hebben dus de hiddenchilds een display:none en als je erover gaat laat ik gewoon dmv een loop door de childNodes de nodes zien. lekker makkelijk en de javascript blijft klein.
maar het grote probleem. doordat ik die menu`s in een div heb staan en die dus onderaan de pagina heb gaat het ene menu item keihard mee naar boven als ik er op een klik.
enig idee hoe ik dat onderaan zou kunnen zetten?
ik geloof dat we hier weer in het vertical align verhaaltje...
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl