[WEBSITE] verkoopsite autobedrijf maken

Pagina: 1
Acties:

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 13:53
Ik kan voor een goede kennis een website gaan maken waar hij zijn auto's te koop steld. Hij heeft een autobedrijf.

Ik ben dus op zoek naar een stukje software waarmee ik een soort autotrader achtige site kan maken. ik weet dat autotrader dat ook kan doen, maar probeer het natuurlijk eerst liever zelf.. Alleen weet ik niet waar ik moet beginnen.. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen welke software ik moet gaan gebruiken..

Don't Speak, Just Think

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:41

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hangt ook vanaf of:

1. Wat moet de site zijn; alleen HTML, of ook ASP / PHP / whatever.
2. Wat draait er op de server; als daar PHP op draait, heeft Frontpage weinig nut.

Ik gok al heel erg snel dat je een dynamische site wil hebben. In dit geval denk ik dat je eerst moet uitzoeken welke taal je wilt gebruiken, dan wat over de taal moet lezen en dan pas moet gaan nadenken over welk pakket je er bij wilt gebruiken.

[ Voor 51% gewijzigd door gorgi_19 op 30-10-2003 10:36 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 13:17
Dit is niet zo makkelijk te maken nog hoor... Als je het echt als een dynamische pagina wilt hebben moet je het in een scripttaal maken (bijvoorbeeld ASP, PHP oid) en daarna moet je een manier vinden zodat de auto's er makkelijk opgezet kunnen worden. Garagemensen hebben hier meestal geen zin/tijd voor...

Wat makkelijker is is gewoon bij autotrack gaan... Daar heeft het RDW ook een directe koppeling mee met de bedrijfsvoorraad. De auto's die in bij de garage in de bedrijfsvoorraad staan zet hij dan ook automatisch op internet bij autotrack.

[ Voor 27% gewijzigd door Kix@$$ op 30-10-2003 10:47 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen ervaring mee. Maar ik denk dat je zelf iets moet bouwen met php/mysql of access/asp

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je goed moet gaan kijken. Wat willen ze precies, waar kan je dat allemaal mee maken. Waar heb jij verstand van. Waar moet de site gehost worden, wat wordt er daar ondersteund, etc etc.

Overleg eerst goed met de klant, ook voor licentie kosten etc.

Neem aan dat je een bedrijf bent/hebt dus dat alles legaal gaat :Y)

• gorgi_19

gorgi_19

Noork schreef op 30 oktober 2003 @ 10:36:
Geen ervaring mee. Maar ik denk dat je zelf iets moet bouwen met php/mysql of access/asp
Ook dat is moeilijk te zeggen; jsp zou ook kunnen; en als er als eis wordt gesteld dat deze een miljoen pageviews per dag aan moet kunnen, is MS Access niet echt geschikt (als deze allemaal een query op de database uitvoeren.. ;))

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 13:53
Ik was al van plan om iets met MySQL te gaan doen i.c.m. PHP.. maar dan moet er nog wel software zijn waarmee dit geschreven kan gaan worden..

Don't Speak, Just Think

• gorgi_19

gorgi_19

SdR schreef op 30 oktober 2003 @ 10:49:
Ik was al van plan om iets met MySQL te gaan doen i.c.m. PHP.. maar dan moet er nog wel software zijn waarmee dit geschreven kan gaan worden..
Bij wijze van spreken is notepad voldoende, icm PHPMyAdmin om MySQL te bedienen.

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 30-10-2003 10:50 ]

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 13:17
SdR schreef op 30 oktober 2003 @ 10:49:
Mja software heb je er niet echt voor nodig. Ikzelf schrijf het meestal met EditPlus. Dat is gewoon een uitgebreide notepad. En voor de database is PHPMyAdmin heel makkelijk.

Verder staat alle info die je nodig hebt op http://www.php.net

[ Voor 14% gewijzigd door Kix@$$ op 30-10-2003 10:51 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 12:34
Ik denk dat je eerst met de "klant" om de tafel moet gaan zitten en duidelijk krijgen wat hij nu precies wil. Een verkoopsite a la autotrader is niet zomaar gemaakt.
Moet er een backend komen voor beheer, en wie gaat dat beheren. Of laat je de gegevens bijv. rippen uit een excel werkblad? Dat soort dingen zijn van belang, pas daarna ga je kijken welke omgeving hier het best op aansluit, en daarna ga je een afweging maken tussen kosten, wat al beschikbaar is en je eigen kennisniveau.

Zomaar van start gaan met PHP kan voor kleine projecten heel goed werken maar als je grotere zaken aanpakt loop je al gauw stuk en is een goede voorbereiding noodzakelijk om teleurstellingen te voorkomen.

• gorgi_19

gorgi_19

Aanvulling op MetHod; kijk ook eens naar P&W FAQ - Hoeveel kan ik vragen voor ...?, als we toch bezig zijn met lichtelijk offtopic zaken.. :P

[ Voor 25% gewijzigd door gorgi_19 op 30-10-2003 11:03 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37

crisp

Devver

Pixelated

Nofi hoor, maar als je dit helemaal zelf wil gaan ontwikkelen zou ik als ik jou was eerst maar eens HTML/CSS/javascript/php/sql gaan leren (in die volgorde) en dan eerst eens een simpele site over je cavia maken voordat je met een dergelijk project begint en straks de zoveelste gammele IE-only ranssite op het web knalt, of over een half jaar helemaal vastloopt omdat je de basis niet onder de knie hebt...

Intentionally left blank

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

In jouw geval zou ik gewoon een script gebruiken van Hotscripts of iets dergelijks.

Als ik het zo hoor, dan heb je nog geen ervaring in het zelf opzetten van een dergelijk systeem.

Mocht je voldoende tijd ervoor hebben, dan is het natuurlijk veel leuker om er zelf aan te beginnen.

Pay peanuts get monkeys !

Pagina: 1