Toon posts:

albert hein systeem 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al ervaring met die nieuwe ah pc?
ik wil er zelf wel een hebben maar weet het nog niet zeker.
kun je voor zo weinig zo`n super systeem aanschaffen?
aan de service ligt het volgens mij niet omdat ze 2 jaar lang aan de deur komen voor reparaties.
maar is die hardware ok?
hoe zit het met updates? kun je er nog wat in kwijt? extra harddisk of een extra pci kaart?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Bedoel je deze computer?? :)

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 30-10-2003 10:26 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
yep
vet ding volgens mij maar ik heb er zelf weinig verstand van.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Geen idee? Waar heb je het over...?

Wellicht dat je ff de specs er bij kunt zetten, of een link naar de specs...

Maar hij zal vast doen wat de folder beloofd.
Meestal is veel geintegreerd op de mobo's , zodat ze de prijs laag kunnen houden...
Kaartje erbij... hdd erbij zal wel lukken... maar hou er rekening mee dat ze er niet van uitgaan dat klanten die dit systeem kopendat doen, dus de support en mogelijkheden zijn er niet op afgestemd...

Volgens mij krijg je bij Dell voor hetzelfde geld meer, met 3 jaar on-site garantie...

[ Voor 10% gewijzigd door MaxxBass op 30-10-2003 10:34 ]

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Technische gegevens: ______________________ __________________________
- Type model - Q-motion 2.8 HT
- Type processor - Intel ® Pentium ® 4,2.8 GHz met
- Hyper Threading Technologie
- Cache geheugen - 512 KB
- Intern geheugen - 512 MB DDR RAM 400 MHz (2 module)
- Moederbord - Gigabyte GA-8IG1000MK met 8x AGP
- Grafische kaart - Gigabyte GV-R96P128D, Radeon 9600,
- PRO 8x AGP,128MB DDR- 600 RAM,
- TV-out, DVI- I Port.
- Harde schijf - 160 GB 8 MB cache 7200 rpm Samsung
- DVD - 16/48 DVD-ROM (1e DVD laadstation)
- DVD-RW - DVD Dual brander, (2e DVD laadstation)
- Read : 40x CD / 32x CDRW / 12x DVD,
- Write : 40x CDR / 24x CD-RW /,
- 4x DVD +/- R / 2x DVD +/- RW.
- Diskettestation - 3,5 "[1.44MB ]
- Fax-data modem - 56K V90 PCI
- Videogeheugen - 128 MB DDR-RAM 600 MHz.
- Uitbreidingssloten - 1 x AGP / 3 x PCI / 1 PCI sloten vrij
- IEEE1394 (firewire) - 3 x aansluitingen aan de achterkant
- LAN - Ja, on board [10/100 Mbit ethernet ]
- Aansluitings-
- mogelijkheden - 1 x Audio-In [Line-In ] - 1 x Microphone,
- voorzijde - 2 x USB 2.0 -Flashgeheugenkaartlezer (6 in 1)
- achterzijde - 4 x USB 2.0 - 2 x PS/2 [toetsenbord, muis],
- 1 x Parallel - 1 x COM-Serieel,
- 1 x LAN [RJ45 ] - 3 x 6 Pin IEEE1394,
- 1 x 6-channel audio:
- 1 x Line-Out, 1 x Rear-Out -1 x Subwoofer,
- Center-Out1 x Line-In, 1 x Microphone-In
- Geluid - On-board [Dolby Digital 6 channel audio],
- Software DVD-speler met 6 kanaals,
- Dolby audio support
- Toetsenbord - PS/2 incl. Multimedia toetsen
- Muis - USB optical Wheel Mouse
- Software - MS Windows XP Home Edition
- [OEM versie ] NL Recovery ® CD
- Cyberlink Power DVD
- Ahead Nero Burning Rom 5.5.x.x
- Garantie - 24 mnd, reparatie (hardware) aan huis.

voor 1.199.-

volgens mij kun je voor dat geld een 20x betere zelfbouw halen :/

[ Voor 1% gewijzigd door Gekkenhuis op 30-10-2003 10:34 . Reden: prijs erbij gezet ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25

OgWok

U.N.C.L.E.

de specs..... net te laat :-)

[ Voor 98% gewijzigd door OgWok op 30-10-2003 10:34 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
zo goedkoop is dit inderdaad niet, maar een zelfbouw is natuurlijk altijd goedkoper

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 21:52

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Maikeltje schreef op 30 oktober 2003 @ 10:31:
volgens mij kun je voor dat geld een 20x betere zelfbouw halen :/
Ik denk dat je dat nog vies gaat tegenvallen, procs en mem zijn redelijk duur qua inkoop. Dus 20x beter.... nee, dat ga je niet redden.

Nou zou ik wel voor zelfbouw gaan en dan kun je wel redelijk onder die prijs uitkomen en heb je gewoon de mogelijkheid het systeem echt op maat te maken.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• BuG2FiX
  • Laatst online: 29-03 21:35
Tis dat ik bij de AH of Aldi of Lidl geen pc wil kopen omdat ik een winkel met een balie wil waar ik eventueel iemand over heen kan trekken als er dingen niet werken. Scheelt ook weer dingen opsturen etc.
Maar die prijs, die is best in orde hoor, als ik dit zelf samenstel kom ik niet veel lager en dan moet ik em ook nog in elkaar zetten. Het moederbord ken ik niet, maar dat zou een puntje van kritiek kunnen zijn, ik vind em ook lelijk maar dat is persoonlijk.

Qua performance is dit echt niet slecht, die videokaart is ook wel aardig en overklokbaar. Dus mocht je een pc snel willen en je hebt uitgezocht hoe het zit met de garantie, dan is dit geen slechte keus denk ik zo.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Ik heb even de pricewatch erbij gepakt en alles opgeteld. En dan kom ik uit op ongeveer 1040 euro exclusief monitor. En dan heb ik bijna overal de laagste prijs gepakt. En de behuizing heb ik nog niet mee gerekend. Dus ik denk dat het verschil in prijs tussen zelfbouw en AH-koop weinig verschil maakt.

Verder is het een goed systeem, waar je zeker plezier van kan hebben. :)

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 30-10-2003 10:43 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

maar voor dat geld zou ik dan toch zelf een ding samenstellen,
verschillende dingen hoef ik er niet op of aan te hebben, scheelt je weer wat centjes wat je dan weer voor andere/betere onderdelen kunt gebruiken.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

_the_crow_ schreef op 30 oktober 2003 @ 10:42:
Ik heb even de pricewatch erbij gepakt en alles opgeteld. En dan kom ik uit op ongeveer 1040 euro exclusief monitor. En dan heb ik bijna overal de laagste prijs gepakt. En de behuizing heb ik nog niet mee gerekend. Dus ik denk dat het verschil in prijs tussen zelfbouw en AH-koop weinig verschil maakt.

Verder is het een goed systeem, waar je zeker plezier van kan hebben. :)
incl. verzendkosten? :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Nee...je haalt het op met de auto. Kan je het exacte tijdstip nog zelf bepalen ook. :)
Komt AH de pc wel brengen dan?

[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 30-10-2003 10:54 ]

• DaTuX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 15:47

DaTuX

Tech Junkie

(jarig!)
tis een gigabyte barebone met een ATI Radeon 9600 pro 128 video kaart (niet OB)
en d'r zit onsite garantie op voor 2 jaar

bouw dat maar een zelf voor dat geld!

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

Verwijderd

_the_crow_ schreef op 30 oktober 2003 @ 10:53:
[...]
Nee...je haalt het op met de auto. Kan je het exacte tijdstip nog zelf bepalen ook. :)
In maasland komen ze voor 2,50 euro je boodschappen thuis brengen ;) dus ook je pc :*)

Vindt het een leuk setje, en zeker niet duur hoor. De spullen in de pc zijn allemaal van goede kwaliteit, misschien had er een iets betere videokaart in gemogen. Maar voor de normale gebruiker is dit een zeer leuk setje voor een mooi prijsje.

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:47
En die tft.. is die goed?

Technische gegevens: ____________________ ____________________________
- Type model - BenQ FP 731
- Kleur - Silver Bezel
- Beeldscherm - TFT Flat Panel
- Bruto beeldformaat - 17 inch
- Effectieve beeldmaat - 43.2 cm
- Maximale resolutie - 1280 x 1024
- Response time - 25 ms
- Viewing angle - 160/160
- Contrast - 450:1
- Pixelpitch - 0.264
- Brightness - 260 nits
- Garantie - 3 jaar On-site service
____________________ ____________________________

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nouja, der zit iig een intel chipset in en dat is het belangrijkste.... Vaak is hetgeen je niet ziet het addertje onder het gras.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

_the_crow_ schreef op 30 oktober 2003 @ 10:53:
[...]
Ik snap dat nooit, net zoals die best by guide van t-net.
Halen de 30 producten bij 30 verschillende winkels vandaan. Dat is toch nioet realistisch?
Als je alles bij een winkel koopt of mischien bij 2 winkels, ben je altijd duurder uit.

Maar je kunt gewoon dus niet voor dit geld de pc nabouwen, als dat wel zo was, zou AH hem veel goedkoper kunnen verkopen.
Je kunt wel dingen eruit laten zoals een ander mobo, met minder acc en dan en ander product vervangen door iets beters.
Persoonlijk zou ik liever een 2,4 ghz hebben met een ait9800 oid. Dan noem ik maar ff wat. daarom zou ik zelf ook altijd voor zelfbouw gaan.
En het mobootje is erg klein, zitten 3 pci sloten op, niet dat dat erg is wat alles zit eigenlijk al geintegreerd, maar je kast is daardoor ook erg klein. Wil jes es een ker een extra HD erin doen, moet je al aardig je best doen om hem erin te krijgen. En dan moet je er ook nog voor zorgen dat alles niet te heet wordt daarbinnen.

systeem specs

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ga het zelf maar samenstellen op de Q-Motion website, dan zie je wel hoe goedkoop/duur het is...

www.qmotion.nl

[ Voor 1% gewijzigd door Roko op 30-10-2003 11:02 . Reden: typo ]

Verwijderd

smaij schreef op 30 oktober 2003 @ 11:01:

- Kleur - Silver Bezel
- Response time - 25 ms
- Pixelpitch - 0.264
- Brightness - 260 nits
Lijkt me een leuk schermpje, ziet er ook nog eens strak uit

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Q-motion, dat zegt me wel iets..

Had Philips ook geen Q-motion systemen :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

henri schreef op 30 oktober 2003 @ 11:01:
[...]

Halen de 30 producten bij 30 verschillende winkels vandaan. Dat is toch nioet realistisch?
Als je alles bij een winkel koopt of mischien bij 2 winkels, ben je altijd duurder uit.

Maar je kunt gewoon dus niet voor dit geld de pc nabouwen, als dat wel zo was, zou AH hem veel goedkoper kunnen verkopen.
Je kunt wel dingen eruit laten zoals een ander mobo, met minder acc en dan en ander product vervangen door iets beters.
Persoonlijk zou ik liever een 2,4 ghz hebben met een ait9800 oid. Dan noem ik maar ff wat. daarom zou ik zelf ook altijd voor zelfbouw gaan.
En het mobootje is erg klein, zitten 3 pci sloten op, niet dat dat erg is wat alles zit eigenlijk al geintegreerd, maar je kast is daardoor ook erg klein. Wil jes es een ker een extra HD erin doen, moet je al aardig je best doen om hem erin te krijgen. En dan moet je er ook nog voor zorgen dat alles niet te heet wordt daarbinnen.
klopt vaak is zelf bouw een stuk duurder dan wat er in de pricewatch staat.. want wie haalt nou zijn spullen bij 20 verschillende winkels 8)7

Maar die mobo met 3 pci sloten is natuurlijk meer dan genoeg. Want in de mobo's van tegenwoordig zit alles eigenlijk al ingebakken. Geluid/lan zit er al op, dus waarvoor heb je dan nog een pci slot nodig?
En een extra hd kan je bijna in elke case wel kwijt, maar denk dat de gemiddelde gebruiker aan 160 gb meer dan genoeg heeft.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik werk zelf bij de AH-DC Tilburg (daar wordt dus alles verzonden) en ik kan jullie vertellen dat de PC als warme broodjes over de toonbank gaan en het aanbod is beperkt. Voor Zuid-Nederland zijn er dus ongeveer 700 PC's beschikbaar, heb ik ongeveer kunnen tellen dan. Als je een nieuw systeem wilt dan kun je nu je slag slaan.
En je doet er ook verstandig aan om de pc thuis uitvoerig te testen, dus gewoon een nachtje laten draaien en harde schijf controleren en het geheugen controleren en nog een paar applicaties die de processor zwaar belasten. De machientjes worden namelijk vervoerd op rolcontainers en die geven soms trillingen door.
Maar testen hoor je eigenlijk te doen met alle nieuw apparatuur, want ik heb zelf ook een tijdje bij van Gend en Loos gewerkt en dan komen er soms bestellingen langs waarbij letterlijk met het apparatuur wordt gegooid dus dan valt deze vorm van transport nog wel mee.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

henri schreef op 30 oktober 2003 @ 11:01:

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 11:06:
klopt vaak is zelf bouw een stuk duurder dan wat er in de pricewatch staat.. want wie haalt nou zijn spullen bij 20 verschillende winkels 8)7

Maar die mobo met 3 pci sloten is natuurlijk meer dan genoeg. Want in de mobo's van tegenwoordig zit alles eigenlijk al ingebakken. Geluid/lan zit er al op, dus waarvoor heb je dan nog een pci slot nodig?
En een extra hd kan je bijna in elke case wel kwijt, maar denk dat de gemiddelde gebruiker aan 160 gb meer dan genoeg heeft.
Waarom denk je dat ik het via de goedkoopste prijzen in de pricewatch ga uitrekenen? Dat is alleen om te laten zien dat dit best goedkoop is. Want, zoals jullie zelf al zeggen, haal je niet 30 onderdelen van 30 verschillende bedrijven. :)

[ Voor 42% gewijzigd door _the_crow_ op 30-10-2003 11:12 ]

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 11:06:
[...]

Ik zei ook al dat die 3 pci sloten wel genoeg waren omdat alles op het mobo zit.
Maar mijn pa heeft een Aldi pc, daar zat 80 Gb in 5400 rpm, en die wou wel een nieuwe erin. Nou dat paste dus helemaal niet. Hij paste wel, maar dat zou ie bovenop de oude hd zitten en ook meteen tegen het plafond van het hd rekje. Dat is echt niet goed voor de warmte. Hij hangt nu dus gewoon los in de kast. Verder is de airflow nu helemaal ronduit brak geworden, omdat in dat kleine kastje veels te veel kabels zitten. Ding wordt dus ook laaiens heet.
De Targa pc van de lidl heeft al een midi kast, das al een stuk grooter.

reactie op the_crow:
Dat was ook goed van je en ik snapte je ook wel, maar ik snap niet dat die tnet bestbuy ding dat ook doet.

[ Voor 6% gewijzigd door DaOverclocker op 30-10-2003 11:14 ]

systeem specs

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik dus naar de specs kijken voor de zwakke plekken.... nee dus.
Compleet systeem, alles erop en eraan, prima capabel en vrijwel geen zwakke plekken. Schappelijke prijs ook trouwens. Qua service kan je natuurlijk afvragen of een AH-medewerker je kan helpen, maar je kan iig je systeem bij een AH inleveren en tja, AH zit goed verspreidt.

Knap systeem iig. ;)

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Paar jaar terug verkochten ze IBM Netvista computers. Ik heb er eentje thuis staan, maar die dingen bevallen heel goed.

Jammer dat ze dat niet meer verkopen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 19:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

smaij schreef op 30 oktober 2003 @ 11:01:

- Kleur - Silver Bezel
- Response time - 25 ms
- Pixelpitch - 0.264
- Brightness - 260 nits
Zou ik niet kopen, niet omdat BenQ zo'n slecht merk is ofzo, maar ik zou dan toch voor een scherm met DVI aansluiting gaan, wel zo verstandig :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 30 oktober 2003 @ 11:53:
[...]

Zou ik niet kopen, niet omdat BenQ zo'n slecht merk is ofzo, maar ik zou dan toch voor een scherm met DVI aansluiting gaan, wel zo verstandig :)
omdat?

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

We hebben dit systeem nu zo'n drie maanden in test... en tot nu toe gaat het goed... dus ik mag hopen dat dit systeem behoorlijk is, anders ga ik het hier f**king druk krijgen ;)

Geweldige optie is om via de bios een image terug te kunnen zetten, zodat alles weer terug origineel staat.

Verder vind ik de kast van buiten lelijk, en van binnen redelijk krap (ben bigtower gewend), maar alles wel efficiënt ingericht.

Normaal leveren we niet aan consumenten (nu eigenlijk ook niet, leveren aan de AH) dus dit is een nieuwe uitstap voor ons... maar ik kan je wel zeggen dat we blij waren met deze order :P

Als ik nu zeg kopen mannen, want dat kan nooit slecht zijn voor mijn kerstbonus :*) ... ben ik dan in overtreding met de policy hier op got? :X

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ga hier ajb over verder in [rml][ Pc / Laptop] Aanbiedingen Algemeen - Deel 2[/rml]. Dat topic is er speciaal voor :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.