Toon posts:

Bestanden verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwerk met een aantal werkstations die gebruik maken van een algemene schijf, maar nu is het probleem dat de schijfen een beetje vol raken.

Nu is mijn vraag, is er een programma die het mogelijk maar om bestanden vanaf een bepaalde datum te verplaatsen naar een andere schijf? We hebben het hier ook al een keer geprobeerd met het X-copy commando dat werkt wel maar dan heb je de bestanden natuurlijk ook nog op de schijf staan. Weet iemand of er toevallig een X-move commando of programma bestaat?

8)7

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

sorteer bestanden op datum en gebruik knippen ipv kopieeren :?

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Robocopy does the trick. Ik heb er een klein batch-taakje voor geschreven zodat op bepaalde dagen van de week automatisch files worden verplaatst naar de server. Je kan het naar eigen wensen instellen. Ik plaats hier een paar opties die mogelijk zijn (robocopy zit in de recource-kit van MS)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/MAXAGE:n : MAXimum file AGE - exclude files older than n days/date.##
/MINAGE:n : MINimum file AGE - exclude files newer than n days/date.##
                    (If n < 1900 then n = n days, else n = YYYYMMDD date).
/S : copy Subfolders
/E : copy Subfolders, including Empty Subfolders.
/XC | /XN : eXclude Changed | Newer files
/XX | /XL : eXclude eXtra | Lonely files and dirs. 
... etc

En nog een linkje .. http://www.ss64.com/nt/robocopy.html

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon in windows zoeken naar bestanden : en dan een datum opgeven waartussen de bestanden gemaakt moeten zijn. Dan deze bestanden verplaatsen / kopieren naar een nieuwe locatie.

Nadeel is alleen wel dat je je dirstructuur verliest.

Verwijderd

Topicstarter
Blizard ik ga het proberen. Alvast bedankt. Maar waar kan ik Robocopy weghalen?

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet of je zomaar Robocopy mag ronddelen ?! (als ik een linkje plaats krijg ik onder m'n voeten ;)) anders moet je ff je e-mail ofzo in je profile plaatsen zodat ik je kan contacteren ...
Of goed zoeken op internet ! ..

Verwijderd

Topicstarter
Profiel is veranderd.:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix "bestande" >> "bestanden"

/me de spellingchecker zwaait gedag *

Verwijderd

Topicstarter
Dat krijg je als je hem een keer verkeerd plaatst. :?

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op 30 oktober 2003 @ 10:19:
sorteer bestanden op datum en gebruik knippen ipv kopieeren :?
Ik weet niet hoe jij fatsoenlijk ongeveer 500 duizend bestand wilt knippen en dan plakken, maar ik denk dat het niet echt handig is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee. Dubbelposten is gewoonweg niet gewenst. Sla de jou schijnbaar ontschoten Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) maar op na :)

edit:
En wil je verder ook het edit-knopje gebruiken ipv om monologen te posten? Dat leest zo wel fijner ;)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 30-10-2003 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 30 oktober 2003 @ 11:44:
Nee. Dubbelposten is gewoonweg niet gewenst. Sla de jou schijnbaar ontschoten Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) maar op na :)

edit:
En wil je verder ook het edit-knopje gebruiken ipv om monologen te posten? Dat leest zo wel fijner ;)
Ik doe mijn best. En bedankt voor het verwijderen van het andere (zelfde bericht).

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Blizard schreef op 30 oktober 2003 @ 10:33:
Ik weet niet of je zomaar Robocopy mag ronddelen ?! (als ik een linkje plaats krijg ik onder m'n voeten ;)) anders moet je ff je e-mail ofzo in je profile plaatsen zodat ik je kan contacteren ...
Of goed zoeken op internet ! ..
Als je naar onder scrolled op de pagina die jij noemt kom je een link tegen naar http://www.ss64.com/nt/robocopyXP.html - waar je weer kan doorklikken naar http://www.ss64.com/links/ntlinks.html#kits om vervolgens bij http://www.microsoft.com/...8c4790cffd&displaylang=en (resource kit voor XP en 2003) uit te komen.
Pagina: 1