[VB6] Undo en Redo Buttons

Pagina: 1
Acties:

• Freezing
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07
Hi,

Ik ben pas begonnen met Visual Basic 6, en ben nu bezig met een Tekst Verwerker, ik heb er al een door eerst op Bestand -> New Project en dan VB Application Wizard. Alleen kan ik er maar niet achter komen hoe je een Undo en een Redo Button kan maken. Ik heb al gezocht op google en got zelf maar ik kan daarover niks vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Je kan misschien eens naar het 'State design pattern' kijken.
Echter, VB6 ondersteunt niet echt OO, dus het zal moeilijk worden om dat pattern te implementeren.

Je zult op een of andere manier de recente wijzigingen moeten bijhouden, en op die manier kan je je 'Redo' functionaliteit implementeren.
Als je bijhoudt wat je wijzigt, kan je die wijzigingen nl. weer ongedaan maken.

https://fgheysels.github.io/

• Freezing
Ik ben dus nog een VB N00b en vind dit allemaal errug moelijk te begrijpen. Is er niet een manier om bijvoorbeeld de button te koppelen aan CTRL-Z of CTRL-Y???

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Freezing schreef op 30 oktober 2003 @ 10:04:
Ik ben dus nog een VB N00b en vind dit allemaal errug moelijk te begrijpen. Is er niet een manier om bijvoorbeeld de button te koppelen aan CTRL-Z of CTRL-Y???
Hmm. Programmeren is wel meer dan enkel wat properties instellen enzo.
Je zult op een of andere manier wel zelf moeten gaan specifieren wat een druk op een knop (of een ctrl-z) te weeg brengt.
Jouw applicatie kent de 'ctrl-z' en ctrl-y niet, je zult die functionaliteit zelf moeten implementeren.

https://fgheysels.github.io/

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
je kunt uiteraard aan een action een shortcut toekennen (dus Ctrl + Z etc.) maar daar om een werkende Undo/Redo function te krijgen, komt er toch wel een pakkie aan programmeerwerk bij kijken

binnenkort een hele dikke casemod :P

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:00

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dus als ik het goed begrijp wil jij dat als je op die knop drukt je progje de zelfde actie uitvoert als wnneer je op Ctrl+Z drukt. dus je wilt een knop naar een sneltoets laten linken inplaats van andersom...
ik ben ook nog niet zo heel erg bedreven met VB maar i kdnek niet dat dit mogenlijk is.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Freezing
Ja dat zei ik net al tegen je. (hij zit naast me in het computer lokaal) 8)7

• vogeltje
Freezing schreef op 30 oktober 2003 @ 10:19:
Ja dat zei ik net al tegen je. (hij zit naast me in het computer lokaal) 8)7
et meest handige lijkt mij, om gewoon een lijst van max 10 actions bij te houden (dat je max. 10 action terug kan)

Maar ja, je zei zelf al VB n00b :) en ik ga hier geen een complete lap aan code posten.

[ Voor 8% gewijzigd door vogeltje op 30-10-2003 10:22 ]

• Freezing
Heb je mischien een link naar een goede tutorial? waar ik dat van die 10 acties kan vinden??

• vogeltje
Freezing schreef op 30 oktober 2003 @ 10:30:
Heb je mischien een link naar een goede tutorial? waar ik dat van die 10 acties kan vinden??
geen tutorial, maar hier staat wel een programmatje wat een undo/redo functie bevat. (een MS Paint variant)

• Freezing
Bedankt _/-\o_
Pagina: 1