Geen draadloos internet op mijn laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knackje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:30
Hallo allemaal,

Andere vraag was deels opgelost maar nu zit ik met een internet probleem. Kom er zelf niet uit na al 3 dagen proberen.

In mijn laptop zit een pcmcia kaart. Ik heb wel verbinding met het accespoint. Over en weer worden pakketten verzonden. Maar krijg geen internet op die laptop. Op andere pc die met een draad verbonden zijn aan mijn router hebben gewoon internet. Op dit moment is dit de gehele configuratie.

Zyxel 650 modem
Ip= 192.168.1.1
Ik kan de modem pingen vanaf een computer die verbonden is met een draad aan de router

Laptop: statisch

ip= 192.168.100.16
subnet= 255.255.255.0
gataway= 192.168.100.1
dns: 195.241.48.33 en 195.241.49.33

Router:

ip=192.168.100.1

Accespoint:

ip= 192.168.100.17
gataway= 192.168.100.1
chanel= 11
wep= uitgeschakelt
subnet 255.255.255.0

Op dit moment heb ik de volgende situatie:

PC kan naar de router ping
Pc kan niet naar het accespoint pingen
Pc kan niet naar de laptop pingen

laptop kan naar het accespoint pingen (heb daarmee ook verbinding)
laptop kan niet naar de router pingen
Laptop kan niet naar de pc pingen.
Laptop kan niet naar het ip adres van planet internet pingen

Pc kan de webbased setup van de router ophalen
Laptop kan de webbased setup van het accespoiunt ophalen.

------------------------------

Op mijn router brand het lampje dat hij contact heeft. met het accespoint. Op het accespoint hetzelfde.

Wanneer ik mijn pcmcia kaart op dhcp zet krijg ik geen ip adres blijft op 0.0.0.0

Wanneer ik nu een draad in mijn laptop steek en vervolgens opnieuw ping vind hij de router wel (dat komt dus door die andere netwerk kaart die aan een draad zit.

Als ik nu ipconfig/release en vervolgens ipconfig/renew intik. Krijgt mijn pcmcia kaart een heel gek ip adres iets van 169.X.X.X (weet ik niet uit mijn hoofd) met als subnet 255.255.0.0. Trek ik nu de kabel eruit kan hij ook de dhcp server niet meer vinden

Dus nog ff voor de duidelijkheid ik heb een losse draytek vigor 2200E router en een losse syslink accespoint 54G

Hoop dat iemand hiermee wat kan. IS er toevallig iemand met dezelfde opstelling? Zo ja zou je dan met mij ff willen vergelijken qua instellingen.

Knackje

Verwijderd

stel als gateway op je laptop eens het ip adres in van je access point?
--
en probeer toch DHCP nog eens; vergeet dat dan wel niet in te stellen in je router
--
wat ik trouwens niet begrijp, is dat je je DNS instellingen moet ingeven in je laptop?? dat gebeurt toch allemaal in de router!?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 09:54 ]

Verwijderd

Zoals ik jouw configuratie lees heb je een accespoint staan die niet gewired is met een andere pc (tenzij je je laptop aansluit). Een accespoint kun je niet stand allone gebruiken. En is niet te gebruiken om over een langer traject te internetten. Een accespoint is bedoeld om gekabelde systemen contact te laten maken met een wireless router.

Op de manier zoals je het nu hebt zal het nooit lukken tenzij je aan de accespoint permanent een gekabelde pc of laptop hang.

• knackje
Hoi bedankt voor je snelle reactie

Ik heb als gataway adres al een paar keer geprobeert het ip adres van het acces point in te stellen. Echter dat helpt niks. Van andere hoorde ik ook dat een acces point 'transperant' is.

Ik heb dhcp ook al ingeschakelt. Zowel om een keer op mijn acces point als op mijn laptop. Maar hielp niks. Ik krijg dan geen ip adres. blijft 0.0.0.0.

Dhcp uitdelen staat standaard aan op mijn router. Wanneer ik een pc op dhcp zet krijg ik van de router een ip uitgedeelt en kan ik ook internetten.

Knackje

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 09:56:
Zoals ik jouw configuratie lees heb je een accespoint staan die niet gewired is met een andere pc (tenzij je je laptop aansluit). Een accespoint kun je niet stand allone gebruiken. En is niet te gebruiken om over een langer traject te internetten. Een accespoint is bedoeld om gekabelde systemen contact te laten maken met een wireless router.

Op de manier zoals je het nu hebt zal het nooit lukken tenzij je aan de accespoint permanent een gekabelde pc of laptop hang.
Klopt toch niet? of dat access point nu aangesloten is op de router of op een computer, daar merkt dat access point niets van. Alle dingen met wireless toestanden worden eenvoudiger als je als volgt redeneert: beeld je in dat alle 'draadloze' links mét draad zijn. Dus: aan je router hangt een access point: lees: aan je router hangt een draad. Je access point is draadloos verbonden met je laptop, lees: je access point is verbonden met je laptop: DUS: je laptop is verbonden met de router.. klopt volledig...? toch?
--
staat DHCP ingesteld in je access point?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 10:01 ]

• knackje
Mail.eve

De opstelling die ik nu heb is de volgende:

modem----------------router-------------acces point- - - - - - - laptop

Aan die router hangen dan ook nog 3 pc's

[ Voor 30% gewijzigd door knackje op 30-10-2003 10:02 ]

Verwijderd

knackje schreef op 30 oktober 2003 @ 10:01:
Mail.eve

De opstelling die ik nu heb is de volgende:

modem----------------router-------------acces point- - - - - - - laptop
|

Pc
heb je dan een multi-user modem?
dan had je toch geen router meer nodig? kon je gewoon de access point aansluiten op je modem!?

• knackje
Sorry tekening lukte niet goed die pc moet aan die router hangen. Sorry voor de verwarring

knackje

Verwijderd

looool

man man man, al die miserie... misschien toch betere uitgekeken voor een wireless router? zoals mijn apple airport extreme })

Verwijderd

moet je toevallig geen cross-over cable gebruiken tussen je router en je access point? (ben daar wel geen expert in, want tegenwoordig weet je bijna nooit meer welke kabel je nodig hebt...)

• knackje
Nee een croos gebruik je alleen tussen 2 computer. Ik heb de kabel gebruikt die er bij zat. Heb de pinnen ook al gecontroleerd. Ziet er allemaal gewooon goed uit.

Knackje

Verwijderd

probeer misschien even het statische adres van je laptop wat lager te zetten:
.2 ipv .16

• knackje
Ik wil je tips niet in twijfel brengen hoor. Maar zou dat wat uitmaken dan? Ik kan het in ieder geval ff proberen. Zit nu alleen wel op mijn werk. Dus dat wordt vanavond. Toevallig nog wat dingen waar ik op kan letten?

Bedankt

knackje

Verwijderd

de range van je access point kan beperkt zijn.. dus misschien gaat hij niet zo ver in ip adressen..
anyway, ik zou toch verder zoeken in de richting van dhcp moest ik jou zijn.. je ziet wel
good luck

• knackje
Ok zal het eens proberen vanavoond. In iedere geval bedankt voor de moeite.

Wat ik me nou af vroeg is er iemand op dit fourm met dezelfde opstelling als mij. Dus en een draytek vigor router en een linksys 54G acces point.

Zo ja hoe stel jij dan het acces point en de pcmcia kaart in. Dhcp of vast ip.

Heb je misschien iets extra's moet instellen op de router?

Alvast bedankt

Knackje

Verwijderd

Geef nou die access point gewoon eens een vast ip in dezelfde reeks als die van je pc's. probeer dan met je pc de ap te pingen. lukt dit niet en kan je wel je router pingen is hoogstwaarschijnlijk de kabel tussen de ap en de router stuk......

• knackje
Ik kan alleen pingen van mijn pc --> router en van mijn laptop --> acces point.

Ik zal vanavond een ander draad proberen. Hoe kan ik zien of meten of dat andere draad kapot is.

Kan er ook iets mis zijn met mijn acces point?

Knackje

• knackje
Hallo,

Ik heb linksys zelf ook gemailt over mijn problemen en ik kreeg van hun de volgende reatie. Op zich lijkt het zo'n simpel standaard antwoord. Maar er is iets wat ze anders doen dan mijn namelijk:

ze geven Primary DNS: 192.168.1.1 (zelfde als de gataway)

Zit nu niet thuis dus kan het niet proberen maar waarom doen ze dit. En kan dit de oplossing zijn?

Normaal geef ik de dns servers van tiscali daaraan: 195.241.48.33 en 195.241.49.33

Zie het onderstaande originele bericht:

Wijs een statische IP aan, aan uw netwerk kaart:

Procedure:Windows 2000, and XP
1. Click op Control Panel>Network Connections> Click met rechts op Local
Area Connection voor uw etehernet kaart> Properties

2. Selecteer Internet Protocol TCP/IP>Properties

3. Verander instelling van Obtain Automatically naar Use the following en
typ:

IP: 192.168.1.20 ,Subnet Mask: 255.255.255.0 Default Gateway: 192.168.1.1
Primary DNS: 192.168.1.1

4. Click OK en dan Close

Verwijderd

Als je pc aan de router interface met ip 192.168.100.1 hangt slaat die reaktie van hun helemaal nergens op, en ook heeft pingen op ip niks te maken met je dns instellingen.....

Je pc en laptop moeten gewoon allebij een ip uit de reeks 192.168.100.0 255.255.255.0 krijgen....

• knackje
Ik heb dus een zyxel modem die dus voor mijn router zit. Die heeft dus ip adres 192.168.1.1 Zou dat ding een probleem kunnen geven? lijkt mij niet omdat die voor mijn router zit en de andere pc's geen problemen hebben. Maar iemand vertelde mij dus dat die modem problemen kan geven omdat die als bridge en als router kan werken.

Wanneer ik in de arc log van mijn router ga kijken zie ik ook de mac van mijn acces point niet staan. Terwijl de rest van mijn pc's daar gewoon in staan?

Verwijderd

Nogmaals:

Als ik het goed begrijp hangen je pc's aan dezelfde switch als je AP. Dat de pc's dan wel werken en de ap niet wijst toch echt op een probleem met de verbinding tussen de switch en de ap

• knackje
Ja ok, de vraag is dan natuurlijk nog waar het probleem zit. Ga in ieder geval dat draad nog ff verwisselen om te kijken of het niet daar aan ligt. Ik laat vanavond nog ff horen of het wat was.

Als iemand nog ideeen heeft. Ik hoor het graag!

Modbreak:
Gelieve niet je naam en een eventuele groet onder iedere post te zetten. Lees hier waarom niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 15:52 ]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:45

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

knackje schreef op 30 oktober 2003 @ 13:00:
Hallo,

Ik heb linksys zelf ook gemailt over mijn problemen en ik kreeg van hun de volgende reatie. Op zich lijkt het zo'n simpel standaard antwoord. Maar er is iets wat ze anders doen dan mijn namelijk:

ze geven Primary DNS: 192.168.1.1 (zelfde als de gataway)

Zit nu niet thuis dus kan het niet proberen maar waarom doen ze dit. En kan dit de oplossing zijn?

Normaal geef ik de dns servers van tiscali daaraan: 195.241.48.33 en 195.241.49.33

Zie het onderstaande originele bericht:

Wijs een statische IP aan, aan uw netwerk kaart:

Procedure:Windows 2000, and XP
1. Click op Control Panel>Network Connections> Click met rechts op Local
Area Connection voor uw etehernet kaart> Properties

2. Selecteer Internet Protocol TCP/IP>Properties

3. Verander instelling van Obtain Automatically naar Use the following en
typ:

IP: 192.168.1.20 ,Subnet Mask: 255.255.255.0 Default Gateway: 192.168.1.1
Primary DNS: 192.168.1.1

4. Click OK en dan Close
Het enige wat bij mij een statisch ip heeft, is de accespoint (192.168.1.245).
De kabel tussen de router en accespoint is straight.
Mijn kaartje krijgt keurig netjes een ip toegewezen van mijn Vigor 2600.
Gebruik je ook de linksys pcmiakaartje? Zo ja, dan zou je bij het kaartje behorende utility kunnen gebruiken zodat je kunt zien waar het misgaat.
Wat je ook nog kunt doen is in de webconfigurator van de accespoint naar het tab "advanced" gaan, en de mac-adressen van je kaartje en lan intikken en "toestaan" aanvinken. Probeer dan weer te connecten.

[ Voor 9% gewijzigd door Zondagskindje op 31-10-2003 10:49 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• knackje
Hallo,

Zondags kindje had je post nog niet gezien zal vanavond ff checken of het wat helpt wat je zegt. Bedankt voor je reactie

Ben gister weer aan de slag gegaan met dit probleem en heb een aantal dingen getest. Er werd mij geadviseerd om de draad tussen de router en het acces point the checken. Naar mijn mening moet er een straigt kabel tussen die2 apparaten zitten. Voor de zekerheid heb ik het ook allemaal ff geprobeerd met een cros kabel.

Beide kabels hebben het zelfde effect op de lampjes. De led op mijn router geeft aan dat ie verbinding heeft en op het acces point idem.

Wanneer ik in alle gevallen dhcp aanzet op het acces point kan de setup geen acces point vinden. In de fabrieksinstellingen van de acces point is dat ip adres 1921.168.1.245 dynamisch of statisch? Weet iemand dat?

Met cross kabel tussen de router ( ip= 192.168.100.1) en het acces point

Situatie 1 (cross kabel)

Acces point

ip 192.168.100.17
subnet 255.255.255.0
gataway: 192.168.100.1

laptop

dhcp= 169.254.73.117 (krijg dus nu wel een ip adres toegewezen, maar een hele vreemde)
Subnet: 255.255.0.0

Geen internet

Situatie 2 (cross kabel)

Acces point

Dhcp( weet niet welk ip adres hij krijgt. Wanneer ik de setup draai kan hij geen acces point vinden

Laptop

Dhcp: 169.254.73.117
Subnet 255.255.0.0

Geen internet

Met straight kabel tussen de router ( ip= 192.168.100.1) en het acces point

Situatie 3 ( straight kabel)

Accespoint

Dhcp( weet niet welk ip adres hij krijgt. Wanneer ik de setup draai kan hij geen acces point vinden

Laptop

Ip: krijg geen ip adres toegewzen. Blijft 0.0.0.0

Geen internet

Ik bel linksys vandaag op met de vraag welke kabel je nou moet gebruiken. De kabel die er bij wordt geleverd is een staright. Ik heb die kabel ook vervangen maar dus nog steeds zonder goed resultaat. Heb de kabel die ik erbij heb gehad ook door gemeten en is een goedwerkende staight kabel

Iemand nog een idee?

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 13:56
AP resetten , daarna configureren zonder dat het aangesloten is op inet , dus enkel draadloos ....

normaal moet dat lukken ....

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Heb je al een oplossing gevonden zit namelijk zelf met het zelfde probleem
heb de volgende dingen al geprobeerd:
Accespoint is een linksys WAP54G

1 speedtouch ----- switch------Accespoint zowel met cross als normale kabel kan ik niet op de andere computers komen die op de switch zijn aangesloten

2 speedtouch ----- switch------PC----Accespoint de pc heeft 2 netwerkkaarten 1 zit de ap op aangelsoten en de andere zit aangesloten op het netwerk accespoint zowel aangesloten met cross als een normale kabel

bij 1 is het op de volgende manier ingesteld: Speedtouch staat ingestelt op dhcp en geeft adressen uit in de 10.0.0.150 -10.0.0.200. De accespoint heeft IP 10.0.0.50 en heeft als gateway 10.0.0.138 en in de speedtouch is bij nat 10.0.0.50 ook opgenomen dus zou hij toegang tot internet moeten hebben

bij 2 is het op de volgende manier ingesteld: Speedtouch staat ingestelt op dhcp en geeft adressen uit in de 10.0.0.150 -10.0.0.200. De accespoint heeft IP 10.0.0.50 en heeft als gateway 10.0.0.49. De pc heeft als eerste netwerk kaart de gene die op in de switch zit deze staat op automatisch ip ontvangen van de speedtouch en de tweede netwerk kaart heeft ip 10.0.0.49 en als gateway 10.0.0.138 en 10.0.0.50. De pc ziet de switch niet en kan er ook niet naar toe pingen ook vanaf de laptop kan ik de pc niet pingen.

De laptop heeft IP 10.0.0.196 voor de draadloze netwerkadapter ook dit adres is vrijgegeven in de speedtouch modem. En IP 10.0.0.195 voor de normale netwerk adapter, dit adres is ook vrijgegeven. Als ik de alleen gebruik maak van de draadloze netwerk adapter en dus de kabel uit de andere trek dan kom ik wel op het draadloze netwerk en kan ik de andere laptops zien maar als ik dan de kabel van het normale netwerk er weer indruk dan heb ik ook het draadloze netwerk in 1 keer niet meer op de laptop staat Windows XP prof . De laptop is een ACER trvalmate 800 CLi en heeft een intel wireless netwerk kaart standaard ingebouwd. de andere laptops in het netwerk hebben 10.0.0.194 en 10.0.0.193 en ook deze adressen zijn vrijgegeven in de speedtouch.

Om het kort te maken ik kan geen contact krijgen tussen het bedraade en het wireless netwerk.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:47
Die 169.x.y.z adressen krijg je als je geen DHCP-lease hebt kunnen krijgen. Je zult dus even alles handmatig in moeten stellen.

De modem en de router zijn aparte apparaatjes heb ik begrepen? Dan laat ik die ip's buiten beschouwing, want die staan goed daar je op (één van de ?) pc's wel kunt internetten.

Dan gaan we ip's uitdelen :)

Router:
ip: 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
gateway: ip modem
dns: ip modem

Accespoint:
ip: 192.168.0.2
gateway: ip router
dns: ip router

pc's (laptop of anders):
ip 192.168.0.3 en hoger
gateway: ip router
dns: ip router

Nu ZOU alles aan de ene kant van de router elkaar moeten kunnen zien, wnat nu heeft alles een correct ip-adres.
Dan gaan we pingen. Pc's onderling pingen, van pc naar AP pingen, van laptop naar AP pingen en van laptop naar pc pingen.

Als de pc de AP niet kan pingen:
Kabel naar AP niet goed of AP stuk

Als de laptop de AP niet kan pingen:
een wireless instelling niet goed of AP stuk

Als de laptop de pc niet kan pingen:
AP stuk :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• MisterH75
  • Nu online
Alle adressen staan goed en mijn accespoint maakt geen verbinding met het vaste (bekabelde) netwerk heb al meer als 1 kabel geprobeerd zowel cross als normaal de kabels heb ik ook getest met een kabel tester en ze werken gewoon

Het accespoint zelf werkt wel want ik kan wel verbinding krijgen met andere laptops met een draadloze netwerk kaart ik kan alleen niet op het vaste netwerk komen.

zal morgen linksys zijn technische dienst is bellen kijken als misschien alleen de lan poort stuk is

• knackje
Je moet de acces point benaderen via een pc. Doe het niet via je laptop krijg je zelfde probleem als mij.

Wat te doen: sluit je pc aan het acces point kijk of je hem kan pingen. Sluit je pc vervolgens aan op je router en stop sluit je acces point ook aan de router. Ping vervolgens weer de acces point. Doet ie het nog steeds. Open dan de acces point setup doormiddel van het ip 192.168.1.245 in te tikken in je browser. Configureer nu je acces point naar je eigen wens. Schakel eerst nog geen beveileging in. kan later ook nog. Doe je laltop aan en zet je pcmcia kaart op dhcp.

Mijn ineternet werkt nu wel op mijn laptop. Precies de zelfde isntellingen. je moet hem allen wel eerst configureren door middel van een pc op je al bestaande netwerk.

Probeer het eens

Verwijderd

Heb het effe vlug doorgelezen.

Het lijkt er op dat je access point en je laptop op een ander subnet zitten dan je router. Je router heeft intern 192.168.0.1? Dat is dan meteen de gateway. Geef dan alles daarachter een IP in hetzelfde subnet dus 192.168.1.X als je een subnet mask gebruikt van 255.255.255.0 Als je een 169.x.x.x nummer krijgt heb je dus GEEN Ip adres gekregen. Dat is een Private IP range die de computer zelf toewijst als er geen IP verkregen kan worden.

saffi

• MisterH75
  • Nu online
knackje schreef op 04 november 2003 @ 09:58:
Je moet de acces point benaderen via een pc. Doe het niet via je laptop krijg je zelfde probleem als mij.

Wat te doen: sluit je pc aan het acces point kijk of je hem kan pingen. Sluit je pc vervolgens aan op je router en stop sluit je acces point ook aan de router. Ping vervolgens weer de acces point. Doet ie het nog steeds. Open dan de acces point setup doormiddel van het ip 192.168.1.245 in te tikken in je browser. Configureer nu je acces point naar je eigen wens. Schakel eerst nog geen beveileging in. kan later ook nog. Doe je laltop aan en zet je pcmcia kaart op dhcp.

Mijn ineternet werkt nu wel op mijn laptop. Precies de zelfde isntellingen. je moet hem allen wel eerst configureren door middel van een pc op je al bestaande netwerk.
Das nou net juist hget probleem kan ding niet eens pingen zelfs niet als ik hem rechtstreeks in de computer druk nadat ik hem heb gereset de computer heeft dat IP 192.168.0.2 en dat ding heeft dan 192.168.0.1 standaard als je hem reset allebei subnetmask 255.255.255.0 en ik krijg hem nog steeds niet gepingt.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 02 november 2003 @ 14:51:
Die 169.x.y.z adressen krijg je als je geen DHCP-lease hebt kunnen krijgen. Je zult dus even alles handmatig in moeten stellen.
Dank je, ik had een zelfde soort probleem en kon het met je tip oplossen dichter bij de oplossing komen :)

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 25-09-2007 14:20 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1