[WinXP] Computernaam invullen

Pagina: 1
Acties:

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Het volgende:

Hier op mijn stageplaats willen we 30 pc's opnieuw installeren, deze zijn allemaal stand alone.
Omdeze nou een voor een met de hand willen installeren zien we niet zitten, daar we veel meer programma's moeten installeren. Nu had ik het idee om 1 pc helemaal in te richten zoals alle computers moeten worden, hier een image van te maken en op cd te branden die je dan 30x kopieert en zo dus bijvoorbeeld elke vrijdag de cd in de pc's doet.

nu is het zo dat er soms wél een netwerkkabel wordt aangesloten, waarmee alleen kan worden geinternet. Hierdoor moet elke pc een andere computernaam hebben, maar omdat we dan dezelfde image gaan gebruiken zal deze voor elke pc hetzelfde zijn.

Nu ben ik dus opzoek naar een tooltje waarbij als je voor de eerste keer de pc aan zet je een computernaam moet invullen, en dit dus eenmalig.

• Fire69
  • Laatst online: 15:47
Volgens mij heb je hiervoor sysprep nodig.

Zie hier voor de uitleg: http://www.microsoft.com/...eploying/introduction.asp

[ Voor 56% gewijzigd door Fire69 op 30-10-2003 09:22 ]

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43

AirX

Tweak Guru

je kunt het beste een image maken met Norton gGhost of iets dergelijks. En zodra je op elke PC windows hebt, kun je gewoon systeem eigenschappen doen en de naam veranderen. Werkt even goed.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
AirX schreef op 30 oktober 2003 @ 09:22:
je kunt het beste een image maken met Norton gGhost of iets dergelijks. En zodra je op elke PC windows hebt, kun je gewoon systeem eigenschappen doen en de naam veranderen. Werkt even goed.
het makkelijkste is om dat te doen als de pc wordt aangezet, de manier die jij noemt wist ik al, maar is aardig omslachtig.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

AirX schreef op 30 oktober 2003 @ 09:22:
Als je 1 computer neemt als clone werkt Remote Assistance niet meer omdat de machines sids allemaal identiek zijn. Dus je moet als nog minisetup runnen om de machines een andere SID te geven.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:19
Zoals hierboven al aangegeven : sysprep.

Een (1) mchine helemaal inrichten, sysprep draaien. Machine down, image maken. Image eventueel op CD zetten (of extra hdd). Image terugzetten op andere machine.
Windows staat dan compleet op de schijf, machine vraagt alleen om de PC naam, domein, TCP/IP settings etc.
Pagina: 1