Toon posts:

ATI 9800PRO versus Quake

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al even gezocht in de search en kon daar helaas niks vinden.

Als diehard Nvidia fan heb ik dan eindelijk de overstap gedaan naar een Club3D ATI 9800Pro 128MB. Nu kom ik de volgende problemen tegen in Quake van fav. game. Alle bindings in quake zijn verloren gegaan sinds de ATI erin zit. Het vreemde van alles is ook dan in de achtergrond van de game zwarte lijnen zitten in de vorm van een kubus. Ik kom dit in alle levels tegen.

Ben terug gegaan naar een oudere versie van Catalyst, maar het probleem blijft bestaan.

Overige specs.

PIV 2.8 ghz
2 x 512 samsung DDR 400 mhz
Gigabyte GA-8IPE1000 Pro2 mobo
Audigy 2 player 5.1
120 GB maxtor 8MB cache

Ik ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft. De overige games draaien als een trein, maar Quake doet erg vaag en das toch mijn fav.

Greetzz L3v (die langzaam spijt begint te krijgen van het wegdoen van zijn FX5800)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Misschien is het handig om even een screenshot te postten?? Dan weten we beter wat je bedoelt :) En voor de duidelijkheid, het gaat over Quake I ??? en met bindings --> key bindings???

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 30-10-2003 09:26 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond even een screenie posten. Het gaat overigens over Quake III en die bindings zijn keybindings dat klopt. Dus forward en backward op de pijltjes etc... Dat van die bindings vind ik echt vaag... handmatig configureren in de .cfg hielp ook niet daarna bleef always run uit staan.

Screenies komen er iig aan.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je Quake al eens opnieuw geïnstalleerd? Windows er opnieuw opgezet, het komt namelijk vaak voor dat als je een grote hardware verandering doet (en ja een videokaart veranderen is dat dus ook) dat er het één en ander niet lekker meer werkt.
Hoe heb je de detonator van je FX5800 verwijderd, of heb je dat helemaal niet gedaan?

Een heleboel extra vragen, die hopelijk leiden tot meer duidelijkheid aan onze kant :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik zou gewoon mn config file renamen daarna quake opnieuw opstarten en je videosettings aanpasssen.

Vevolgens de binding van de oude config in de nieuwe zetten.
Daarna je config readonly maken (dit heb je voorheen niet gedaan en is waarschijnlijk de reden dat ze niet worden onthouden).
Zo weet je iig dat je config top is.

Heb je dan nog vreemd beeld dan zou je eens aan andere detonators moeten gaan denken oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 11:04 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Werkwijze:

Detonator verwijderd via config scherm, software daarna opnieuw opgestart en
de laatste rommel (mapjes etc...) met de hand verwijderd. De hardware ook verwijderd in apparaatbeheer.

PC uitgezet FX eruit gehaald en 9800PRO erin gezet. Opgestart en catalyst drivers geinstalleerd. Quake gestart en de lijnen waren aanwezig. Configs weggegooid en Quake opgestart in deafult mode. Opnieuw ingesteld en een level geladen strepen nog steeds aanwezig. Ik heb Quake niet opnieuw geinstalleerd, maar dit zou niet nodig moeten zijn aangezien alle wijzigingen en settings in de config worden opgeslagen.

Ik zal vanavond die screenshots vanavond posten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 11:03:

Heb je dan nog vreemd beeld dan zou je eens aan andere detonators moeten gaan denken oid.
Lees de eerste post eens :) ik heb geen Nvidia meer ;)

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 20:21

Len

Leeg

Zet ook dat icoontje van ATI uit in je tray, dat verpest mijn binds bij TFC (gemod. quake1 engine).

Misschien helpt dat?

Free Tibet

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik zou er ook nog een keertje een detonatordestroyer overheen halen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Precies.
Als je een registry search doet zal nog heel wat van Nvidia vinden.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Als quake 3 die probs heeft zou elke game gebasseerd op die engine dat probleem ook moeten hebben. (mohaa, rtcw, soft2 etc.)

[ Voor 210% gewijzigd door KaMiKaZe op 30-10-2003 15:51 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

wat je kunt doen is alle *.cfg bestanden in je Q3 mappen weggooien. Q3 opnieuw opstarten en alles opnieuw instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Len schreef op 30 oktober 2003 @ 12:58:
Zet ook dat icoontje van ATI uit in je tray, dat verpest mijn binds bij TFC (gemod. quake1 engine).

Misschien helpt dat?
Iedereen bedankt voor zijn en/of haar ideeen. Bovenstaande tip gaf uiteindelijk de oplossing. Met tray aan problemen en zonder tray nergens geen last van.

Thx Len _/-\o_

Verwijderd

ATI maakt érg leuke kaarten, en de drivers worden ook steeds beter, maar ik moet zeggen, ook ik ben (en érg happy) overgestapt (van FX5600 naar Radeon 9600PRO, nog geen spijt van). Het is wat meer geklooi met ATI, maar de hardware maakt dat het waard. Cataclyst3.8 is qua control panel een verbetering, ware het niet dat de driver zoog. Bij m'n nvidia had ik nooit dat m'n linker scherm enorm erg gaat modeswitchen als ik windows start (zodra control panel tray geladen wordt, en zodra ik naar al die ATI instelstuff ga in display management). Maar toch geen spijt.

Verwijderd

ik heb sinds gister een radeon 9800se i.p.v. fx5600 maar het is mij idd ook opgevallen dat zoals nu begrepen de ati kaarten veel meer mode switches doen.
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 18:37:
ATI maakt érg leuke kaarten, en de drivers worden ook steeds beter, maar ik moet zeggen, ook ik ben (en érg happy) overgestapt (van FX5600 naar Radeon 9600PRO, nog geen spijt van). Het is wat meer geklooi met ATI, maar de hardware maakt dat het waard. Cataclyst3.8 is qua control panel een verbetering, ware het niet dat de driver zoog. Bij m'n nvidia had ik nooit dat m'n linker scherm enorm erg gaat modeswitchen als ik windows start (zodra control panel tray geladen wordt, en zodra ik naar al die ATI instelstuff ga in display management). Maar toch geen spijt.
Pagina: 1