Toon posts:

[delphi] Process beschermen tegen afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een simpele adult filter. Dit werkt op zich al aardig goed. Ik blijf echter altijd met het probleem zitten dat de gebruiker deze applicatie / het process kan killen (bijv onder W2k).

Ik heb daarom geprobeerd het process te verbergen in taskmanager, etc. Nu kom ik daar een heel eind in, maar in de process-list blijft ie altijd staan. Dit vind ik opzich geen probleem, maar nu zou ik graag willen dat ik dit process kan beschermen zodat het niet zomaar afgesloten kan worden.

Het is de bedoeling dat er bij het killen een wachtwoord box verschijnt zodat het process alleen gekilled wordt indien het juiste wachtwoord is opgegeven.

Mijn vraag daarom: Is dit mogelijk en zo ja, zou iemand een tipje van de sluiter willen lichten :?

Verwijderd

Kan het programma ook zijn werk doen wanneer het gestart wordt onder een ander useraccount?

Het idee van je processlist is dat je altijd je eigen processen wilt kunnen termineren... maar als je nu het process onder een andere gebruiker start en de te beschermen gebruiker is geen administrator, dan kan je 'm niet killen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, das natuurlijk ook een opties. Gebruikers zijn geen administrators. Ik zal eens op zoek gaan naar deze functionaliteit. Heb je toevallig nog een tip?

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Als je em als service draait kunnen gewone gebruikers het niet afsluiten als ik het goed heb. Zorg wel dat je je eventuele GUI niet als service laat draaien want dan is ie alsnog redelijk makkelijk af te sluiten of zelfs te misbruiken om localsystem rechten te krijgen.

www.madwizard.org

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 08:56:
Ja, das natuurlijk ook een opties. Gebruikers zijn geen administrators. Ik zal eens op zoek gaan naar deze functionaliteit. Heb je toevallig nog een tip?
Ik zoek nu al een tijdje naar informatie om een process onder een andere gebruiker te starten, maar ik kan het tot dusver nergens vinden. Iemand mssn link ofzo :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 10:09:
[...]

Ik zoek nu al een tijdje naar informatie om een process onder een andere gebruiker te starten, maar ik kan het tot dusver nergens vinden. Iemand mssn link ofzo :?
CreateProcessAsUser duh

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, sorry dat moet je maar net even weten :)

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Volgens mij zal je om die functie te kunnen gebruiken altijd iets van LogonUser moeten gebruiken, en die wil username + password voor de gebruiker. Die twee in je executable zetten lijkt me niet echt veilig :)

www.madwizard.org

Verwijderd

Service van maken, dan kan je 'm heel makkelijk opstarten onder een ander account.

Alle andere methoden werken niet om 'm te hiden, dan moet je al denken aan code injectie, attachen aan een ander proces etc. Niet aan te raden.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ga de app ombouwen naar service :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

madwizard schreef op 30 oktober 2003 @ 09:10:
Als je em als service draait kunnen gewone gebruikers het niet afsluiten als ik het goed heb.
Services kun je gewoon afknallen wat je wil hoor, tenzij ze te hoge priviliges hebben. Domain Admin/Local Admin is geloof ik voldoende om volledig unnukable te maken, LocalSystem mag je geloof ik alleen als Administrator afschieten.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 31 oktober 2003 @ 00:36:
[...]

Services kun je gewoon afknallen wat je wil hoor, tenzij ze te hoge priviliges hebben. Domain Admin/Local Admin is geloof ik voldoende om volledig unnukable te maken, LocalSystem mag je geloof ik alleen als Administrator afschieten.
Thx voor de tip :)
Pagina: 1