Hoi ik ben bezig met het schrijven van een database voor een producten index. Daarbij worden de producten ingedeeld in categorieen.
Deze categorieen moeten geindexeerd worden in een boom structuur. Je moet dus aankunnen geven wie de parent is van een type.
Daardoor zou een boom te genereren zijn. De code werkt goed (geeft alle relaties weer, maar het ON UPDATE CASCADE gooit SQL server de volgende error omhoog:
Hoe krijg ik het voor mekaar dat SQL server Update on Cascade goed doet.... Dit zou toch moeten werken
Deze categorieen moeten geindexeerd worden in een boom structuur. Je moet dus aankunnen geven wie de parent is van een type.
Daardoor zou een boom te genereren zijn. De code werkt goed (geeft alle relaties weer, maar het ON UPDATE CASCADE gooit SQL server de volgende error omhoog:
code:
1
2
3
4
| Server: Msg 1785, Level 16, State 1, Line 2 Introducing FOREIGN KEY constraint 'FK__ProductTy__Paren__77B5A9F0' on table 'ProductType' may cause cycles or multiple cascade paths. Specify ON DELETE NO ACTION or ON UPDATE NO ACTION, or modify other FOREIGN KEY constraints. Server: Msg 1750, Level 16, State 1, Line 2 Could not create constraint. See previous errors. |
Hoe krijg ik het voor mekaar dat SQL server Update on Cascade goed doet.... Dit zou toch moeten werken
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| /* Table For Product Types */ CREATE TABLE ProductType ( ProductTypeID VARCHAR(30) NOT NULL, TypeName VARCHAR(30) NOT NULL, Parent VARCHAR(30) , [Description] VARCHAR(255) , FreeTxt VARCHAR(255) , PRIMARY KEY(ProductTypeID), FOREIGN KEY(Parent) REFERENCES ProductType(ProductTypeID) ON UPDATE CASCADE ); |