Toon posts:

TCP/IP over firewire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Sinds kort heb ik de beschikking over twee PC's met firewire aansluiting. Deze staan via een ethernet switch aan elkaar en aan het internet gekoppeld. Bij wijze van experiment heb ik ook een firewire kabel tussen beide machines geplaatst en het TCP/IP protocol aan beide netwerk adapters gekoppeld. De reden hiervoor is snelheid: firewire heeft een maximale capaciteit van 400Mbit t.o.v. de 100Mbit van mijn ethernet netwerk.

Nu heb ik het volgende probleem: als ik bijvoorbeeld via netwerk sharing van de ene machine de andere wil benaderen, kiest de TCP/IP software altijd standaard het ethernet netwerk. Pas als ik een paar maal ge-pingt hebt naar het adres van de firewire adapter, snappen beide machines dat ze ook op 400Mbit kunnen communiceren. Ik heb niet zo heel veel verstand van het instellen van routes etc. maar zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik het een en ander moet instellen zodat het verkeer tussen mijn beide machines altijd via de firewire verbinding gaat en het overige verkeer via het ethernet netwerk?

De ip-adressen op mijn ethernet netwerk worden via DHCP uitgedeeld door mijn switch. De ip-adressen van mijn firewire netwerk heb ik via het 'alternate configuration' menu van Windows XP zelf ingesteld.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp,

Herr Doctor

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Wat je zou kunnen proberen is windows sharing mbv een firewall te blocken op de ethernetverbinding (beide pc's) dan blijft de firewire verbinding de enige mogelijkheid tussen de beide pc's [jammer genoeg geen firewire kabel liggen om t uit te proberen bij de 2 pc's met firewire alhier]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R