Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben erover aan het denken een Sweex DC3100 camera aan te schaffen.

Aan de prijzen te zien ben ik zeer goedkoop uit (3.1 megapixel camera met SD-geheugen etc. etc.), ik heb de zoekoptie uitgebreid gebruikt maar niks bevredigends gevonden, iemand ervaring met deze camera of een andere camera van Sweex?

De camera heeft o.a. 3.1 megapixels, SD-card-ondersteuning (toch?) en jammergenoeg geen optische zoom maar wel 3x digitale zoom (waarmee je toch leuke dingen kunt bereiken, tenminste dat denk ik dan?) en dat voor zo'n 110 euro.

Zoals je ziet heb ik niet echt/echt niet verstand van digitale camera's, maar deze deze leek me toch een hele(HELE HELE) goeie prijs/kwaliteit-verhouding hebben, heeft iemand ervaring met deze camera of weet er meer van, laat 't ajb even weten! van hartelijke thanx!

Verwijderd

Topicstarter
p.s. of weet je een goed (GOEDOOP!) alternatief?

een link naar deze camera is trouwens: http://www.sweex.com/product.asp?pid=265

wederom alvast hartelijk thanx!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 04:19 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-02 20:28

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 03:53:
p.s. of weet je een goed (GOEDOOP!) alternatief?

een link naar deze camera is trouwens: http://www.sweex.com/product.asp?pid=265

wederom alvast hartelijk thanx!
je had ook je startpost gewoon even kunnen editten in plaats van een reply te maken. Maar heb je al in de procewatch gekeken? En www.kieskeurig.nl is ook een goeie om wat dingen te vergelijken.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op 30 oktober 2003 @ 04:02:
[...]

je had ook je startpost gewoon even kunnen editten in plaats van een reply te maken. Maar heb je al in de procewatch gekeken? En www.kieskeurig.nl is ook een goeie om wat dingen te vergelijken.
jep heb je gelijk in, maar wat bedoel je (en waarschijnlijk ga ik nu een domme vraag stellen, maar kom er niet achter) wat bedoel je met de procewatch?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-02 20:28

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 04:25:
[...]

jep heb je gelijk in, maar wat bedoel je (en waarschijnlijk ga ik nu een domme vraag stellen, maar kom er niet achter) wat bedoel je met de procewatch?
pricewatch? is een hele mooie lijst met vergelijkingen die je op tweakers kunt vinden :P

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/62/top gaat speciaal over digicams :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Van de sweex site:
1.2" CMOS Sensor
2.1 Mega Pixel
Interpolated to 3.1 Mega Pixel
Een CMOS sensor is dus al niks (bij goedkope camera's). Als je binnen foto's maakt (dus als het licht niet geweldig is) krijg je gauw ruis.

EN: de camera is dus eigenlijk helemaal geen 3 megapixel, maar 2. Softwarematig wordt daar 3 van gemaakt, iets wat dus nutteloos is, en wat je ook op de computer kunt doen (met waarschijnlijk een beter resultaat). Ik zou dan maar op zoek gaan naar een goede 2 megapixel, van een bekend merk (fuji, canon, nikon etc).

En hij heeft geen zoom (digitaal, maar dat is nutteloos, geldt het zelfde verhaal voor als voor de interpolatie).

[ Voor 11% gewijzigd door smallboy op 31-10-2003 08:39 ]

Verwijderd

smallboy schreef op 31 oktober 2003 @ 08:35:
Een CMOS sensor is dus al niks (bij goedkope camera's).
Ehm, en bij hele dure camera's. :)

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Ik heb net zo'm camera, alleen niet van Sweex. Die van mij is van Mercury, maar is dezelfde camera. Je kunt er tijdens optimale omstandigheden (genoeg licht e.d.) prima foto's mee maken. Stel je wat hogere eisen, dan valt dit exemplaar af. Ik heb er nu een Pentax Optio S bijgekocht, en dat is stukken beter (en duurder), de sweex/mercury gebruikt m`n vader nu om foto's op onze site te zetten van auto's (garagebedrijf thuis).

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• smallboy

smallboy

N/A

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 10:33:
[...]

Ehm, en bij hele dure camera's. :)
Daar worden ze toch ook gebruikt? Alleen de kwaliteit ervan zal wel iets beter zijn :P

Verwijderd

smallboy schreef op 31 oktober 2003 @ 13:18:
[...]

Daar worden ze toch ook gebruikt? Alleen de kwaliteit ervan zal wel iets beter zijn :P
Ik zie nu dus dat ik jouw post helemaal verkeerd gelezen heb, als in "cmos wordt alleen gebruikt in goedkope camera's" |:(

• smallboy

smallboy

N/A

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 16:03:
[...]

Ik zie nu dus dat ik jouw post helemaal verkeerd gelezen heb, als in "cmos wordt alleen gebruikt in goedkope camera's" |:(
Het is ook een beetje een kromme zin van mij :)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

het ligt eraan wat je met de camera wil.
Als je een cameraatje zoekt om mee te nemen naar de kroeg, om je casemod-progress te posten op GoT etc dan zal deze camera waarschijnlijk wel voldoen.

Wil je er echter vakantie-foto's mee maken en laten afdrukken, verwacht dan geen super-kwaliteit, uitvergroten is uberhaupt geen optie met een 2MP camera [want dat is het eigenlijk].
Digitale zoom is alleen handig om "beter te kunnen mikken". Het doet namelijk hetzelfde als in photoshop x00% te vergroten en dan het midden uit te snijden.

Als je toch een klein budget hebt, kun je IMO beter een 2e hands cam halen ...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:52

WouterG

Dit is geen ondertitel

StarLite schreef op 31 oktober 2003 @ 17:48:
het ligt eraan wat je met de camera wil.
Als je een cameraatje zoekt om mee te nemen naar de kroeg, om je casemod-progress te posten op GoT etc dan zal deze camera waarschijnlijk wel voldoen.
...
Juist niet de kroeg, daar is het vaak donker en dat is funest voor een cmos cam.
Pagina: 1