Ghost bootCD maken met alleen ghost opstarten

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ben nu al 2 nachten bezig om een bootcd te maken voor in een laptop waar geen FDD in zit.

Wat ik wil doen is het volgende:

Ik wil dat de bootflop die je normaal voor Ghost hebt laden vanaf CD. NU heb ik gezocht en gezocht maar iedereen wil alleen maar een bootCD met de image erop om te restoren maar ik wil het graag andersom :)

Ik ben aan het zoeken geweest heb gehel tuts gelezen en wel 10-tallen topics hier gelezen maar kom er niet uit. Ik ben dus zelf maar aan de gang gegaan op 2 manieren die niet werkten :(

Poging 1: Ik heb van de bootflop van ghost een image-bestand gemaakt en deze door nero laten branden op een bootable CD, dit werkt niet en ik denk omdat er 2x een autoexec.bat geladen wordt ?? (ik weet dat nero het een andere .bat naam geeft maar iig zo is het makkelijk uit te leggen)

Poging 2: Als ik nu alle bestanden van die bootflop gewoon op CD brand werkt het natuurlijk ook niet.

Verder zijn er nog wel een aantal poginggen maar dit zal ik maar niet opschrijven :p

Ik snap er geen snars meer van, kan iemand me helpen ??

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:04

Jimbolino

troep.com

het maken van een bootcd gaat zo:

selecteer in nero Bootable cdrom
stop (bootable duh) floppy in floppydrive
druk op burn

als je nu de gebrande cd bekijkt via explorer staan er 2 bestanden op: boot.cat en boot.img

op deze manier moet het echt werken...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Nog een keer geprobeerd nu maar zodra ik een bootflop van Ghost als opstart-disk aangeef, want deze is bootable, dan werkt dit niet en kijg ik zodra hij op wil gaan startne vreemde tekens.

Wat is nuhet handigste ?? Want de standaard bootflop van Nero gebruiiken en dan mijn eigen bestanden ook o de disk branden werkt niet omdat deze niet gezien worden, of moet ik mijn bestanden dan ook weer in die image van nero plakken ??

Ik ga het gewoon even proberen :)

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wat je ook kan doen is een image maken van een bootable win98 cd en met winiso "boot-informatie" exporteren naar een file. En later maak je een iso-file aan in winiso met bestanden die je erin wil hebben en vervolgens ga je dat boot-info weer inporteren.

[ Voor 4% gewijzigd door mrbullet op 30-10-2003 03:06 ]

Pana 5j

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

http://www.ping.be/satcp/ghostresq01.htm staat het stap voor stap uitgelegd

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Mensen ik wil jullie bedanken !!

Hufkes die van jou ben ik misschien wel tegen gekomen, zeker in een andere versie en waar bleek het nu in te zitten..... de bootflop van www.bootdisk.com een 98SE die ik daar gebruikte werkte gewoon niet met op CD zetten, degene die op de site staat die jij me gaf werk zeerzeker wel !!

Mijn dank is wederom groot :)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
NU is het overigens niet zo denk ik dat je in de autoexec die je naar het opstartstuk van de CD schrijft een progje kunt starten dat op de CD gebrand staat ?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

BacardiBreezer schreef op 30 oktober 2003 @ 03:54:
NU is het overigens niet zo denk ik dat je in de autoexec die je naar het opstartstuk van de CD schrijft een progje kunt starten dat op de CD gebrand staat ?
mm, volgens mij wel hoor, waarom zou dat niet werken dan? Hoe start hij anders verder op? Maar op die site hebben ze het ook over een ghost.bat en dat je ghost.exe in de root moet staan... hij start dus al wanneer je daarvoor kiest in het menu dat je krijgt ghost.bat op. Lees nou even die hele pagina door en doe stap voor stap wat er staat, en dan heb je de perfecte werkende ghost opstart cd. >:)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
hufkes schreef op 30 oktober 2003 @ 04:00:
[...]

mm, volgens mij wel hoor, waarom zou dat niet werken dan? Hoe start hij anders verder op? Maar op die site hebben ze het ook over een ghost.bat en dat je ghost.exe in de root moet staan... hij start dus al wanneer je daarvoor kiest in het menu dat je krijgt ghost.bat op. Lees nou even die hele pagina door en doe stap voor stap wat er staat, en dan heb je de perfecte werkende ghost opstart cd. >:)
Ik heb hem na het lezen maar zelf gemaakt naar mijn eigen wensen :) hij werte perfect na 5 minuten het artikel gelezen te hebben :)

Pagina: 1