Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Verwijderd
Krijg je onderin je startbalk een mooi nvidia icoontje. Rechtermuisknop => nview => aan/uit
Moet makkelijk genoeg zijn
Ik heb een klein vraagje hierover.. Ik had namelijk ook een nieuwe Nvidia driver geinstalleerd en toen kreeg ik dit ook. Ik kreeg het alleen niet voor elkaar om mn beeld te klonen naar mn tv (via tv-out, Geforce Ti4200 128 MB):S Is het alleen een kwestie van rechtsklik op dat icoontje, dan Nview aan? Of moet je daarna nog meer doen? Ik was/ben het namelijk nog steeds gewend op de manier van PanMan...Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 01:06:
Download de nieuwste nvidia driver.
Krijg je onderin je startbalk een mooi nvidia icoontje. Rechtermuisknop => nview => aan/uit
[ Voor 8% gewijzigd door Meastro1983 op 30-10-2003 01:13 ]
Verwijderd
Hier werkt het prima, enige nadeel is er wel dat ik gewent ben mijn tv-out naar 800x600 te schakelen voor een wat rustiger beeld. Of dit mogelijk is weet ik (nog niet) Heb ik eerlijk gezegd ook nog niet getest. Maar hier op een TI4400 werkt het voor de rest primaMeastro1983 schreef op 30 oktober 2003 @ 01:12:
[...]
Ik heb een klein vraagje hierover.. Ik had namelijk ook een nieuwe Nvidia driver geinstalleerd en toen kreeg ik dit ook. Ik kreeg het alleen niet voor elkaar om mn beeld te klonen naar mn tv (via tv-out, Geforce Ti4200 128 MB):S Is het alleen een kwestie van rechtsklik op dat icoontje, dan Nview aan? Of moet je daarna nog meer doen? Ik was/ben het namelijk nog steeds gewend op de manier van PanMan...
Zijn er trouwens tooltjes waarmee je bepaalde programma`s kan omleiden naar tv out ?
Dat ik bijvoorbeeld media speler op de tv out kan zetten en zelf gewoon door compen.
Verwijderd
Schakel je bureaublad uitbreiding aan ipv klonen. Dan kan je gewoon je mediaplayer naar het 2de scherm slepen, en als je hem dan fullscreen zet vult hij alleen dat scherm. Met sommige programma's lukt dit btw niet. Mijn pinnaclekaart (pctv pro) werkt bijv. alleen lekker op de 1ste monitor. Als ik op het 2de scherm mijn beeld wil vergroten/verkleinen word het beeld zwart maar gaat het geluid wel verder.raymonvdm schreef op 30 oktober 2003 @ 01:21:
Zoek eens op tvtool die zou dit ook moeten kunnen met nvidea kaarten maar ik heb het nog niet onderdeknie.
Zijn er trouwens tooltjes waarmee je bepaalde programma`s kan omleiden naar tv out ?
Dat ik bijvoorbeeld media speler op de tv out kan zetten en zelf gewoon door compen.
Ga naar buroblad. Klik met je rechtermuisknop. En kies: Nieuw > Snelkoppeling. Dan moet je de locatie van item opgeven. Daar vul je dit in: %windir%\system32\rundll32.exe nvcpl.dll,NvCycleDisplayDevice
Dan moet je een naam geven. Bijv. TV-out.
Daarmee schakel je in 1 keer naar je tv over.
Verwijderd
256 kb groot - geen installatie - simpel met twee knoppen 'TV' en 'PC'.
De laatste versie is echter shareware geworden.
maar ik kan je de freeware versie mailen.
Ah, zoiets dacht ik al dat er zou zijnmegaleo schreef op 30 oktober 2003 @ 01:33:
Doe dit:
Ga naar buroblad. Klik met je rechtermuisknop. En kies: Nieuw > Snelkoppeling. Dan moet je de locatie van item opgeven. Daar vul je dit in: %windir%\system32\rundll32.exe nvcpl.dll,NvCycleDisplayDevice
Dan moet je een naam geven. Bijv. TV-out.
Daarmee schakel je in 1 keer naar je tv over.
Nu nog 1 punt: Deze switcht tussen TV en monitor. Alleen is het voor bij lastig de film op te starten, en/of terug te switchen, als ik het niet ook op mijn monitor zie. (tv en monitor staan zelfde kant op gericht, ahw, maar TV 3 meter verderop).
Dus wil ik eigenlijk switchen naar "Kloon", dwz, dat het op beide beelden te zien is.
Kan dat ook? Is er ergens documentatie voor deze shortcut, met opties oid?
Als ik de shortcut aan een key van mijn keyboard hangt, hangt het zaakje
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
Ik geloof niet dat er opties zijn voor een key op je keyboard.PanMan schreef op 30 oktober 2003 @ 16:51:
[...]
Ah, zoiets dacht ik al dat er zou zijn
Nu nog 1 punt: Deze switcht tussen TV en monitor. Alleen is het voor bij lastig de film op te starten, en/of terug te switchen, als ik het niet ook op mijn monitor zie. (tv en monitor staan zelfde kant op gericht, ahw, maar TV 3 meter verderop).
Dus wil ik eigenlijk switchen naar "Kloon", dwz, dat het op beide beelden te zien is.
Kan dat ook? Is er ergens documentatie voor deze shortcut, met opties oid?
Als ik de shortcut aan een key van mijn keyboard hangt, hangt het zaakje
Een draadloze muis werkt toch ook perfect?!
dan pakt ie alles dat film is en doet dat fullscreen naar de tvout chanelen. Werkt perfect. Als ik wil kan ik zelf blijven internetten terwijl iemand anders de film kijkt!!
Verwijderd
neey, dat er geen opties voor die dll zijn voor keyboard keys snap ik. Ik heb echter zo'n extra rijtje toetsen waar ik functies onder kan zetten. Deze doet het echter vreemd genoeg niet daaronder.megaleo schreef op 31 oktober 2003 @ 00:08:
[...]
Ik geloof niet dat er opties zijn voor een key op je keyboard.
Een draadloze muis werkt toch ook perfect?!
En, een draadloze muis kopen lijkt me puur hiervoor een beetje overbodig.
Bovendien weet ik dat veel draadloze muizen te weinig bereik hebben, voor mijn bank (zo'n 5 meter).
Dus, de vraag blijft half staan: Hoe kan ik simpel naar 'kloon' switchen?
PanMan schreef op 31 oktober 2003 @ 00:53:
[...]
neey, dat er geen opties voor die dll zijn voor keyboard keys snap ik. Ik heb echter zo'n extra rijtje toetsen waar ik functies onder kan zetten. Deze doet het echter vreemd genoeg niet daaronder.
En, een draadloze muis kopen lijkt me puur hiervoor een beetje overbodig.
Bovendien weet ik dat veel draadloze muizen te weinig bereik hebben, voor mijn bank (zo'n 5 meter).
Mijn Cordless Mouseman Optical doet het vanaf 10 meter!!:) Door muren heen.
Precies, dat heeft mijn ATI 7400 ook (oud ik weet het, maar ik game niet).DRaakje schreef op 31 oktober 2003 @ 00:16:
Bij mijn Radeon is er ergens een optie overlay theather mode
dan pakt ie alles dat film is en doet dat fullscreen naar de tvout chanelen. Werkt perfect. Als ik wil kan ik zelf blijven internetten terwijl iemand anders de film kijkt!!
Lekker eenvoudig, zoals het hoort.
Rechtsklik op het nvidia icoontje in je tray => nView Desktop Manager => Tabblad "Hotkeys" => Display mode => Toggle Clone modePanMan schreef op 31 oktober 2003 @ 00:53:
[...]
Hier kan je een eigen toetsencombinatie ingeven voor het switchen tussen clonde mode en gewoon beeldscherm...
Dit probleem heeft mediaspeler ook. Dan moet je zorgen dat je tv je primaire monitor is en dat deze ook bij het herkennen wordt aangeduid met de 1.Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 01:25:
[...]
Schakel je bureaublad uitbreiding aan ipv klonen. Dan kan je gewoon je mediaplayer naar het 2de scherm slepen, en als je hem dan fullscreen zet vult hij alleen dat scherm. Met sommige programma's lukt dit btw niet. Mijn pinnaclekaart (pctv pro) werkt bijv. alleen lekker op de 1ste monitor. Als ik op het 2de scherm mijn beeld wil vergroten/verkleinen word het beeld zwart maar gaat het geluid wel verder.
Dan kan je namelijk wel films kijken in de buroblad vergroten optie / zelfde probleem heb ik ook met het klonen van het beeld.
Ah, dat werkt iddnightraver23 schreef op 31 oktober 2003 @ 13:04:
[...]
Rechtsklik op het nvidia icoontje in je tray => nView Desktop Manager => Tabblad "Hotkeys" => Display mode => Toggle Clone mode
Hier kan je een eigen toetsencombinatie ingeven voor het switchen tussen clonde mode en gewoon beeldscherm...
Kan nu met shift-ctrl-D switchen tussen kloon, of niet.
Thnx!
Dat zit ook in NView. In de NL-versie van de drivers (44.03, de nieuwe werken niet goed bij mij) ga je naar de geavanceerde beeldschermeigenschappen. Kies dan in het 'schuifvenster' voor 'Overlay-kleuren beheren' en kies bij 'Volledig scherm-apparaat' voor de TV (bij mij 'secundair beeldscherm').DRaakje schreef op 31 oktober 2003 @ 00:16:
Bij mijn Radeon is er ergens een optie overlay theather mode