Toon posts:

computer start zonder beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer start op en draait gewoon, alleen me monitor geeft niks weer en zegt check cable. Ik heb al meerdere monitors geprobeerd maar ze geven allemaal hetzelfde bericht. Ook viel mij op dat als ik bij de computer de cdrom open druk gaat die heel traag. Lijkt net of die te weinig stroom krijgt. De computer heeft het altijd goed gedaan.
Wie kan mij helpen?

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je laatst iets toegevoegd aan de pc? zoals een nieuwe videokaart/cdromdrive/harde schijf. Het kan zijn dat je voeding te weinig vermogen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Mathijs1 schreef op 30 oktober 2003 @ 00:05:
Heb je laatst iets toegevoegd aan de pc? zoals een nieuwe videokaart/cdromdrive/harde schijf. Het kan zijn dat je voeding te weinig vermogen heeft.
Nee ik heb niks toegevoegd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 00:02:
Ik heb al meerdere monitors geprobeerd maar ze geven allemaal hetzelfde bericht...... Ook viel mij op dat als ik bij de computer de cdrom open druk gaat die heel traag......
....
* alle monitoren zeggen dus check your cable ?
* hoe bedoel je traag? hij reageert traag of de cdrom lade gaat heel langzaam open?
* je hoort wel de windows medolietje?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 00:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 00:26:
[...]

* alle monitoren zeggen dus check your cable ?
* hoe bedoel je traag? hij reageert traag of de cdrom lade gaat heel langzaam open?
* je hoort wel de windows medolietje?
De cdrom gaat heel langzaam open. Hiermee bedoel ik niet dat als ik de knop gedrukt heb ik lang moet wachten maar dat als ik de knop druk de cdrom bijna hakkelend open gaat. Ja alle monitoren zeggen check yor cable. Het probleem is ik heb windows geluidjes uitgezet dus ik hoor niks.

Ik heb nu geprobeerd de computer te starten zonder de cdrom en cdrw en floppy drive zodat die genoeg stroom heeft, maar doet nog stees hetzelfde.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Probeer een andere videokaart. Probeer jou videokaart in een andere computer.

Lijkt mij iig een videokaart probleem.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 21:26
Open de kast eens en bekijk de connectie van jouw videokaart. Het is goed mogelijk dat deze los in de AGP-socket zit. Of slechts half. Sowieso de kaart er eens uithalen en opnieuw insteken kan al wonderen verrichten.

Dat de CD-rom hakkelend opengaat is waarschijnlijk een versleten motor. Ik maak regelmatig mee dat deze motoren het na 1 à 2 begeven. Niet mee blijven sukkelen maar gewoon voor een paar Eurotientjes een nieuwe CD-rom speler halen bij de lokale computertoko (of een garantieclaim indienen als er nog garantie opzit).

[ Voor 43% gewijzigd door jwpmzijl op 30-10-2003 00:43 ]

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
jwpmzijl schreef op 30 oktober 2003 @ 00:34:
Open de kast eens en bekijk de connectie van jouw videokaart. Het is goed mogelijk dat deze los in de AGP-socket zit. Of slechts half. Sowieso de kaart er eens uithalen en opnieuw insteken kan al wonderen verrichten.
Ik heb net met een andere videokaart geprobeerd en doet nog steeds hetzelfde.
Ik heb hem nu aangesloten met alleen de harddisk en videokaart.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 00:40 ]

• jwpmzijl
Reset je BIOS eens. Wil ook nog wel eens helpen.

Hans van Zijl

Verwijderd

Zou je aub de specs van je pc eens posten......,,

Verwijderd

Topicstarter
jwpmzijl schreef op 30 oktober 2003 @ 00:44:
Bedankt voor de hulp.
Ik kom niet in me bios. Of hoef je daar niet je bios voor in? Hoe dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
jwpmzijl schreef op 30 oktober 2003 @ 00:44:
Bedankt voor de hulp.
Maar ik kom me bios niet in. Of hoef je daar je bios niet voor in? Hoe dan wel?

• jwpmzijl
De handleiding bij jouw moederbord verteld hoe je dit moet doen. Meestal moet je een bepaalde jumper verzetten voor 2 tot 3 seconden.

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
jwpmzijl schreef op 30 oktober 2003 @ 00:52:
De handleiding bij jouw moederbord verteld hoe je dit moet doen. Meestal moet je een bepaalde jumper verzetten voor 2 tot 3 seconden.
Ik heb de handleiding niet meer.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
PRobeer eens een andere voeding.

En wat zijn de specificaties van je pc ?

Langzame cdrom speler kan gewoon een langzaam model zijn. Of het is inderdaad een voedingsprobleem.

Check anders een met een multimeter je 12 en 5 volt op je 5.25 power aansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 30 oktober 2003 @ 01:00:
PRobeer eens een andere voeding.

En wat zijn de specificaties van je pc ?

Langzame cdrom speler kan gewoon een langzaam model zijn. Of het is inderdaad een voedingsprobleem.

Check anders een met een multimeter je 12 en 5 volt op je 5.25 power aansluitingen.
Maar ik heb nu alleen de videokaart en harddisk dus hij krijgt nu genoeg stroom, ik zou graag willen weten hou ik me bios kan resetten.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 00:55:
[...]

Ik heb de handleiding niet meer.
Op het moederbord staat er tekst bij. CMOS als het goed is. Kan je herkennen aan 3 pinnetjes (oudere gevallen 2) naast elkaar waar een jumpertje op zit. Gewoon jumpertje verzetten (of verwijderen) en je bios is gereset.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
The Dolf schreef op 30 oktober 2003 @ 01:04:
[...]

Op het moederbord staat er tekst bij. CMOS als het goed is. Kan je herkennen aan 3 pinnetjes (oudere gevallen 2) naast elkaar waar een jumpertje op zit. Gewoon jumpertje verzetten (of verwijderen) en je bios is gereset.
Verwijderen computer opstarten en weer uit doen en dan terug zetten of gewoon als die uit is verwijderen en weer terug zetten?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 01:03:
[...]

Maar ik heb nu alleen de videokaart en harddisk dus hij krijgt nu genoeg stroom, ik zou graag willen weten hou ik me bios kan resetten.
Hoe weet je nou dat je genoeg stroom krijgt. ? Een kapotte voeding gaat echt niet meer leveren als jij er bepaalde dingen afhaalt.

Dus check je voeding eens.

Bios batterijtje eruit wippen is meestal ook een reset :-)

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 30 oktober 2003 @ 01:22:
[...]

Hoe weet je nou dat je genoeg stroom krijgt. ? Een kapotte voeding gaat echt niet meer leveren als jij er bepaalde dingen afhaalt.

Dus check je voeding eens.

Bios batterijtje eruit wippen is meestal ook een reset :-)
Hoe kan je dan het best de voeding testen? Ik bios batterij eruit gehaald en nog steeds hetzelfde.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://gathering.tweakers...st_message/17919685#welke

en daarin:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Bovendien:

GoT Huisregels

Voortaan dus een beetje meer zelfwerkzaamheid tonen, de info is er als je op zoek gaat. Als je er dan nog niet uitkomt en een topic op GoT wilt openen, wees dan uitgebreid en volledig, geef de volledige systeemspecs en een (nauwkeurige) lijst van wat je exact zelf geprobeerd hebt.

Dat alles mis ik hier - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.