Toon posts:

[tft] BenQ FP791, speaker / voeding probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een TFT scherm voor me neus staan, en ik moet zeggen. Dat ding draait als een zonnetje. Zoals je in de topic kan lezen is het een BenQ FP791. Geen rare dingen mee aan de hand, geen ghosting. Mooi scherp, helder en kleurecht.

Er zijn wel een paar andere dingen die me zijn opgevallen. Het eerste heeft met de voeding van de TFT te maken.

De voeding zit intern in de TFT. Maar hij maakt "geluid". Nou is dit wat moeilijk te omschrijven maar ik probeer het toch. Hij maakt dit geluid als de TFT uitstaat. Als hij aanstaat is het me nog niet opgevallen. Het is wel duidelijk de voeding. Het is een btje een hoog piepgeluid. Ik denk dat het niets is, omdat het (externe) voedingsblok van mijn notebook dit geluid ook maakt. Maar misschien denkt er iemand: Hey dat klopt dus niet! Vertel het me dan ff pls, het hoe en waarom, enz.

Een ander probleem ervaar ik als zeer vreemd. Ik weet dat CRT (CRT jah geen vergissing) monitoren er problemen mee hebben als je er speakers naast zet. Dan gaat het beeld namelijk vervormen en verkleuren door de magneten in de speakers. Maar ik dacht dat TFTs hier geen last van hadden. Het lijkt ook idd het geval dat deze TFT er geen last van heeft want ik kan de boxen van mijn stereo (die aan mijn PC hangt) gewoon naast de TFT zetten zonder dat er iets mee gebeurd. Vreemde is echter dat de bboxen wél last hebben van de TFT! Het volgende gebeurd volgens mij gewoon onregelmatig, en niet als ik iets bepaalds doe op de PC. De boxen gaan een ander geluid maken, ze gaan ineens zachter, maar ook een ander geluid, net alsof ze geknepen worden. Verder beginnen de boxen ineens zacht te ruisen op bepaalde momenten. Deze dingen lijken allemaal volstrekt "at random" te gebeuren. Er zitten wel kleine speakertjes in de TFT maar die staan uit, dus daar kan het haast niets mee te maken hebben.

Heeft iemand een id over bovenstaande 2 gevallen? Ik zou er erg mee geholpen zijn als iemand het weet.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
weet echt niemand hier een oplossing op? :'(

Verwijderd

Ik krijg vandaag mijn benq fp791

ik zal kijken of ik er ook last van heb...

zo niet zal ik overleggen met benq zelf voor je...
want benq kennende is dit een fabrikage foutje ben monitoren zijn altijd erg goed en ik persoonlijk heb nog nooit problemen als dit gezien...
en zo ja doen ze nooit moeilijk met garantie endergelijke.

maarje hoort nog van mijn vanmiddag/vannavond oke?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben beniewd :-) erg beniewd!

Verwijderd

beetje late reactie mijn exuus hier voor..

ik heb mijn monitor ook :) Heel mooi ding prestaties zijn geweldig :)

de problemen die jij allemaal beschreef heb ik allemaal geen last van.

boxen der naast en geen verschil:)

en hoog piepje in de voeding heb ik niet gehoort..

benq zelf zij dat er dat iets fout zit in de monitor ik zal als ik jouw was even terug gaan naar je "leverancier"

Verwijderd

Piepen de voeding komt wle eens vaker voor, gewoon terug gaan en je voeding om ruilen. Maar als ik jou was zal ik gewoon het hele scherm laten vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx. Ik zal er eens naar kijken :-)
Pagina: 1