[max payne 2]soms piep door geluid

Pagina: 1
Acties:

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik speel sinds een paar dagen Max payne, en het loopt supersoepel op m'n bak @ 1280*1024*32 4X FSAA. Dit zijn m'n precieze specs. Het spel doet het perfect, maar soms als het even 'druk' geweest is, en dan met name als er veel geluid tegelijk geweest is blijft er een pieptoon hangen. Soms kan ik 'm weer wegkrijgen door een luid geluid te produceren (even schieten ofzo), maar meestal blijft ie gewoon hangen.
Ik heb al aardig wat dingen geprobeert zoals:
-nieuwere/oudere nforce drivers
-oudere seismic edge drivers (die dingen worden al tijden niet meer geupdate |:()
-geluidskaart in ander slot.
-EAX heb ik al uitgezet ivm met wegvallende geluiden (de boards van MP2 geven zelf aan dat de EAX niet helemaal koosjer loopt).
-processor teruggeclockt naar 1466 (stock speed).

Verder shared m'n geluidskaart geen irq, en heeft geen conflict. Films, andere spellen (chaser, HW2, Freelancer, Atomic bomberman ;)) geven totaal geen problemen.
Zijn er hier mensen die Max Payne 2 spelen met thunderbirdchip gebaseerde philips
geluidskaart en ook deze problemen hebben, of juist niet? Of andere oplossingen? Elke 10 minuten het spel moeten restarten is ook niet wat namelijk :(

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15
Heb je ook al eens geprobeerd om al je geluidsinstellingen in MP2 op z'n laagst te zetten? Ik kreeg het spel bijvoorbeeld eerst niet eens opgestart, maar door wat instellingen op medium of low te zetten werkte het wel.

Dit verhielp ook vaak de problemen in MP1 :)

The devil is in the details.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
MaRc0 schreef op 30 oktober 2003 @ 11:37:
Heb je ook al eens geprobeerd om al je geluidsinstellingen in MP2 op z'n laagst te zetten? Ik kreeg het spel bijvoorbeeld eerst niet eens opgestart, maar door wat instellingen op medium of low te zetten werkte het wel.

Dit verhielp ook vaak de problemen in MP1 :)
Jep, geluidsquality op medium of low maakt niet uit. Ook het disablen van multichannel geluid maakt niets uit.
Overigens het lijkt erop dat het de achtergrondgeluiden en muziek zijn die vervormt raken tot een 'scrambled peep'. Dus bijvoorbeeld de regen. Als je namelijk van een environment met regen naar eentje zonder gaat (simpeler gezegd: van buiten naar binnen) wordt de peep zachter en verdwijnt. Als je dan weer naar buiten loopt komt hij net zo subtiel weer terug ;(

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 14:49
bloasfist schreef op 29 oktober 2003 @ 23:23:
Zijn er hier mensen die Max Payne 2 spelen met thunderbirdchip gebaseerde philips geluidskaart en ook deze problemen hebben, of juist niet? Of andere oplossingen? Elke 10 minuten het spel moeten restarten is ook niet wat namelijk :(
Late reactie, maar ik heb Max Payne 2 pas sinds afgelopen weekend. Ik heb OOK een Philips Seismic Edge geluidskaart, en precies hetzelfde probleem. Denk dus het probleem daaraan ligt.

Op zich prima geluidskaart, die Seismic Edge, maar bij gebrek aan ondersteuning (drivers) zit ik toch weer een andere geluidskaart te overwegen.

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Heb je geen onboard soundkaart zitten toevallig. Anders kan je voorlopig die extra geluidskaart er uit halen tot dat je het spel uitgespeeld hebt.
Het is maar een idee