Toon posts:

AMD ATHLON (geen XP) overklocken

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een (oude) amd athlon 1200 mhz, nu wil ik deze overklocken maar krijg hem niet stabiel boven de 1248 MHZ (104*12) nu heb ik deze nog niet geunlockt en zou graag willen weten of dit veranderingt in de situatie zou kunnen brengen. En ik zou graag weten hoe dat unlocken precies moet en wat je dan moet veranderen om hem op (liefst 1320 of 1380 MHZ) stabiel te krijgen, ik hoorde iets van de Vcore iets verhogen, nouja ik hoor het wel. P.s. ik heb wel wat verstand van hardware maar dus niet van overklocken. owja en me temps zijn niet errug hoog zo'n 33 idle en 38 stressed dus dat zal het wel niet zijn :D dus wie kan mij helpen??

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Search gebruiken, is al veel over geweest.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 11:46
Ik denk dat dit je vriend is in dit geval (ik laat het lezen aan jou over):
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 23:10:
Hallo,

Ik heb een (oude) amd athlon 1200 mhz, nu wil ik deze overklocken maar krijg hem niet stabiel boven de 1248 MHZ (104*12) nu heb ik deze nog niet geunlockt en zou graag willen weten of dit veranderingt in de situatie zou kunnen brengen. En ik zou graag weten hoe dat unlocken precies moet en wat je dan moet veranderen om hem op (liefst 1320 of 1380 MHZ) stabiel te krijgen, ik hoorde iets van de Vcore iets verhogen, nouja ik hoor het wel. P.s. ik heb wel wat verstand van hardware maar dus niet van overklocken. owja en me temps zijn niet errug hoog zo'n 33 idle en 38 stressed dus dat zal het wel niet zijn :D dus wie kan mij helpen??
Das dan een Tbird.. je kan beginnen met dat ding als een leip te koelen, want die worden echt warm. Dat zal je al wat Mhzen opleveren.. Daarna Vcore verhogen om verder te komen. Tussendoor testen met prime95 (google!).

De rest wat je moet weten staat in onze mooie FAQ ;) Succes ermee.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 23:10:
Hallo,

aah die goeie oude dondervogels, daar heb ik er ook nog 2 van opgeblazen :P

http://www.ocinside.de/

Op deze site staat extreemveel over overklokken & unlocken, ook van de wat oudere cpu's

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ook oude thunderbirds zijn over te klokken.. Unlocken gaat redelijk simplel met behulp van een potlood.. (zie de faq).
Waarschijnlijk heb je nu een moederbord met een KT133 chipset, en daarmee krijg je simpelweg geen hoge FSB's..

Maargoed, unlocken en andere multiplier instellen.. Verder kan de Vcore inderdaad nog omhoog, en zul je goed moeten koelen..
Maar lees onze faq gewoon nog es effe door.. dan zul je zien dat daar alle antwoorden al in staan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.