Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[search] werkt niet voor t.t.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 15:58

T.T.

Sowieso

Topicstarter
De search werkt niet logisch wanneer ik als trefwoord opgeef:

t.t.

Na een tijdje krijg ik dan namelijk een time-out. Het probleem ligt aan de evaluatie van de ".", dus ook strings als r.d werken niet.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

nee, 't probleem ligt erin dat dat als een phrase-search wordt aangepakt en dat er waarschijnlijk nogal veel topics met een t (zoals 't enzo en je andere voorbeeld bijv d'r) zijn...
En dat maakt een zoektocht als dat extreem sloom, met als gevolg dat je idd een timeout kunt krijgen.

Dat laatste ligt voornamelijk aan HTTP, voor zover ik begrepen hebt.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 15:58

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Ik zie nu pas dat in de searchmanual staat:
Het belangrijkste nadeel van phrase en near searches is dat ze erg langzaam zijn, vergeleken met gewone searches
Er wordt dus wel gewaarschuwd voor Phrase searches, maar het zou toch handig zijn als het mogelijk is een foutmelding terug te geven wanneer de zoekopdracht te lang gaat duren. Ik snap dat het niet eenvoudig is om zoiets te maken, misschien dat daarom volstaan moet worden met de melding dat phrase searches kunnen leiden tot timeouts.

btw, is er geen gevaar voor een DoS als ik heel veel Phrase searches tegelijk lanceer?

Een gerelateerd probleem treedt op wanneer ik probeer te zoeken op
"t.t." ipv t.t.
Nu krijg ik:
Error in query: parse error.
Let erop dat er geen haakjes ( '(', of ')' ) in de query zitten, zonder dat ze gebruikt worden voor groepering.Voor meer informatie, zie de searchmanual.
het is laat, maar ik kom er nu even niet uit. Hoe zoek ik op t.t. in reacties (dus niet als poster of als topicstarter)?
Omega herkent verschillende leestekens als samentreksels van phrases in de queries en negeert de leestekens ('vervangt' ze door spaties) tijdens het indexeren, te weten de " ", ".", "_", "/", "", "@", "'", "*".
Kan het dus niet?

* T.T. lijkt gebanned van de search 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door T.T. op 30-10-2003 00:01 ]

Verwijderd

Als je belangrijkste doel is om topics te vinden waar je zelf in voorkomt, je kunt ook je userID invullen bij "poster": 3485

edit:
Hoe zoek ik op t.t. in reacties (dus niet als poster of als topicstarter)?
Laat maar ;(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 10:32 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sja, alle eenletterige-zoekopdrachten zijn nogal lastig uit te voeren...

En een eenletterige samengeplakt met een andere eenletterige is dan nog erger, helaas.
Daar is nauwelijks wat aan te doen, een workaround is om de letter t te verplichten in je zoekopdracht, maar dat is door het woordje 't niet zo heel zinvol.

"t.t." zal wel fout gaan door die laatste punt.

En het zou mooi zijn als het mogelijk is een waarschuwing te geven dat het lang duurt/gaat duren, maar dat is dus technisch onmogelijk:

- Php wacht (blocking) op een respons van de searchserver.
- De searchserver is lang bezig, dus zal niet zo gauw een respons geven.
- De browser wacht op een respons van de webserver (die uitblijft omdat php wacht op een respons van de searchserver) en geeft uiteindelijk een timeout.

En daar komt dan nog bij dat het lijkt alsof php om een of andere reden niet helemaal goed met de situatie om kan gaan, waardoor er af en toe gewoon geen resultaten worden teruggegeven (volgens php dan...)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb het uiteindelijk toch weten op te lossen in php een van de volgende updates zal het wel in online komen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.