Ik zie nu pas dat in de searchmanual staat:
Het belangrijkste nadeel van phrase en near searches is dat ze erg langzaam zijn, vergeleken met gewone searches
Er wordt dus wel gewaarschuwd voor Phrase searches, maar het zou toch handig zijn als het mogelijk is een foutmelding terug te geven wanneer de zoekopdracht te lang gaat duren. Ik snap dat het niet eenvoudig is om zoiets te maken, misschien dat daarom volstaan moet worden met de melding dat phrase searches kunnen leiden tot timeouts.
btw, is er geen gevaar voor een DoS als ik heel veel Phrase searches tegelijk lanceer?
Een gerelateerd probleem treedt op wanneer ik probeer te zoeken op
"t.t." ipv t.t.
Nu krijg ik:
Error in query: parse error.
Let erop dat er geen haakjes ( '(', of ')' ) in de query zitten, zonder dat ze gebruikt worden voor groepering.Voor meer informatie, zie de searchmanual.
het is laat, maar ik kom er nu even niet uit. Hoe zoek ik op t.t. in reacties (dus niet als poster of als topicstarter)?
Omega herkent verschillende leestekens als samentreksels van phrases in de queries en negeert de leestekens ('vervangt' ze door spaties) tijdens het indexeren, te weten de " ", ".", "_", "/", "", "@", "'", "*".
Kan het dus niet?
* T.T. lijkt gebanned van de search
[
Voor 82% gewijzigd door
T.T. op 30-10-2003 00:01
]