[edit] Zo, en nu beloof ik de volgende keer ff na te denken voordat ik iets post

Iiyama = E-yama onder verschillende namen.
Nee, dat geloof ik niet. Iiyama Nederland beweert iig ten stelligste dat het niet zo is, en ik geloof ze. Kijk gewoon eens naar een Iiyama en een E-yama scherm: ze lijken totaal niet op elkaar!
Het is weer een poging van een leverancier om onder een andere naam een goedkoper product aan de 'man' te brengen.
E-yama is dus een goedkoop product van Iiyama en heeft zeker hiermee te maken.
Zo is bijv. ASrock ook een goedkoop product van ASUS. Echter zijn deze kanalen geheel gescheiden van elkaar zodat als er iets flopt niet direct de hele naam door het slijk gehaald wordt.
Dit is misschien een helderdere verklaring dan die ik in mijn vorige post gaf, maar we bedoelen bijna hetzelfde. Ik geloof niet dat een E-yama een Iiyama monitor is, maar ik vermoed (en nou baseer ik me op informatie van Iiyama Nederland) dat de E-yama een 3rd-party-design is dat is ingekocht door het Iiyama moederbedrijf met als doel dit product zonder tussenkomst van het retailkanaal aan de consument te leveren. Net zoals Dell doet, eigenlijk. Dit e-commerce verhaal van Iiyama/E-yama speelde in Azië, en schijnt geflopt te zijn. Nu dumpen ze het daadwerkelijke product (die 17" E-yama) in o.a. Nederland. Vandaar dat er ook maar één type E-yama scherm is. Hoogstwaarschijnlijk zal er ook geen nieuw of ander type E-yama scherm komen; de e-commerce oplossing is immers al geflopt.
Yep, denk er eens over na, en het is heel logisch. Als je als moederonderneming één enkel type scherm met een beperkte voorraad van een geflopt onderdeel van je onderneming op de markt wil brengen én je wil daar garantie op kunnen geven, ga je dan een hele nieuwe support-organisatie in het leven roepen voor die handvol schermen? Nee, uiteraard niet. Je regelt (of forceert) een contract met een support-orgaan dat al aanwezig is in je onderneming, zodat díe support-afdeling (in dit geval dus die van Iiyama) de kolen uit het vuur haalt voor het geflopte onderdeel.
Slotsom: ik ben er stellig van overtuigd dat een E-yama geen Iiyama scherm is. Ja, ze stammen beide van hetzelfde moederbedrijf, maar het zijn volledig gescheiden productlijnen, met een totaal ander ontwerp en hoogstwaarschijnlijk ook een totaal andere fabrikant.
[
Voor 92% gewijzigd door
koraks op 29-11-2003 12:32
]