Toon posts:

Wat hebben iiyama en e-yama met elkaar te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In het krantje van Vobis viel mij het volgende op. Er werd een LCD scherm van e-yama aangeboden. Ik dacht dat dit wel érg veel lijkt op het merk iiyama. Nu heb ik even rondgekeken.

www.e-yama.nl bestaat, en heeft blijkbaar maar 1 monitor. ( :? )
www.e-yama.com heeft zelfs het iiyama logo op de site staan, en verwijst naar de verkoopsite van iiyama.

Weet iemand de relatie tussen deze merken?

Het gaat om de volgende monitoren.

Afbeeldingslocatie: http://criticalhit.eurolords.com/got/e-yamamonitor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://criticalhit.eurolords.com/got/iiyamamonitor.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Hm, inderdaad.

Voer dan in Google ook "e-yama" in, en niet "eyama".

/me kluns 8)7

Verwijderd

kan het me voorstellen :)
Het is dus de Japanse naam voor Iiyama.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Toevallig rees bij mij vandaag dezelfde vraag: wat heeft e-yama met Iiyama te maken? Ik heb Iiyama gebeld, en hun antwoord kwam op het volgende neer:

Iiyama heeft in Azië gepoogd een Dell-achtig online verkoopsysteem op te zetten, zodat Iiyama schermen rechtsreeks (dus zonder tussenkomst van dealers) aan de consument verkocht konden worden. Hiervoor is een bedrijf gecontracteerd (of misschien zelfs door Iiyama in het leven geroepen) dat deze online verkoop activiteiten zou uitvoeren: e-yama. Het hele project schijnt enorm geflopt te zijn, en Iiyama heeft nu geen relatie meer met e-yama. E-yama heeft (of had) echter een partij 17" LCD's (waar die vandaan komen weet ik niet, maar ze zijn in ieder geval NIET van Iiyama) waar ze niet meer vanaf kwamen. Een Nederlandse distributeur heeft deze partij opgekocht en verkoopt ze nu via de reguliere kanalen (winkelketens als Mycom bijvoorbeeld).

Een e-yama scherm (er is inderdaad maar één type, en bij mijn weten met een beperkte voorraad) is dus GEEn Iiyama scherm, en e-yama heeft NIKS met Iiyama te maken!

Verwijderd

koraks schreef op 31 oktober 2003 @ 19:19:
Een e-yama scherm (er is inderdaad maar één type, en bij mijn weten met een beperkte voorraad) is dus GEEn Iiyama scherm, en e-yama heeft NIKS met Iiyama te maken!
Ik geloof dat E-yama wel iets met Iiyama te maken heeft, ga maar eens naar http://www.e-yama.nl/ en klik dan op "Helpdesk bij storingen"...

Waar kom je dan uit, juist: http://www.iiyama.nl/service/indexie.html

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Iemand al iets meer te weten gekomen wat nu werkelijk het verschil is :?

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen verschil.

Iiyama = E-yama onder verschillende namen. De ene naam geldt in het ene land, de andere geldt in andere landen. (Iiyama voor het westen blijkbaar, en E-yama voor het oosten van de wereld.)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het is weer een poging van een leverancier om onder een andere naam een goedkoper product aan de 'man' te brengen.
E-yama is dus een goedkoop product van Iiyama en heeft zeker hiermee te maken.
Zo is bijv. ASrock ook een goedkoop product van ASUS. Echter zijn deze kanalen geheel gescheiden van elkaar zodat als er iets flopt niet direct de hele naam door het slijk gehaald wordt.
Gigabyte heeft zo Gigacube wat eveneens een goedkoper merk is.
Het is al vaker bewezen dat er hier vraag naar is.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
zeg maar een soort Zaanse Hoeve, maar dat is dan weer melk..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[edit] Zo, en nu beloof ik de volgende keer ff na te denken voordat ik iets post :)
Iiyama = E-yama onder verschillende namen.
Nee, dat geloof ik niet. Iiyama Nederland beweert iig ten stelligste dat het niet zo is, en ik geloof ze. Kijk gewoon eens naar een Iiyama en een E-yama scherm: ze lijken totaal niet op elkaar!
Het is weer een poging van een leverancier om onder een andere naam een goedkoper product aan de 'man' te brengen.
E-yama is dus een goedkoop product van Iiyama en heeft zeker hiermee te maken.
Zo is bijv. ASrock ook een goedkoop product van ASUS. Echter zijn deze kanalen geheel gescheiden van elkaar zodat als er iets flopt niet direct de hele naam door het slijk gehaald wordt.
Dit is misschien een helderdere verklaring dan die ik in mijn vorige post gaf, maar we bedoelen bijna hetzelfde. Ik geloof niet dat een E-yama een Iiyama monitor is, maar ik vermoed (en nou baseer ik me op informatie van Iiyama Nederland) dat de E-yama een 3rd-party-design is dat is ingekocht door het Iiyama moederbedrijf met als doel dit product zonder tussenkomst van het retailkanaal aan de consument te leveren. Net zoals Dell doet, eigenlijk. Dit e-commerce verhaal van Iiyama/E-yama speelde in Azië, en schijnt geflopt te zijn. Nu dumpen ze het daadwerkelijke product (die 17" E-yama) in o.a. Nederland. Vandaar dat er ook maar één type E-yama scherm is. Hoogstwaarschijnlijk zal er ook geen nieuw of ander type E-yama scherm komen; de e-commerce oplossing is immers al geflopt.
Ik geloof dat E-yama wel iets met Iiyama te maken heeft, ga maar eens naar http://www.e-yama.nl/ en klik dan op "Helpdesk bij storingen"...

Waar kom je dan uit, juist: http://www.iiyama.nl/service/indexie.html
Yep, denk er eens over na, en het is heel logisch. Als je als moederonderneming één enkel type scherm met een beperkte voorraad van een geflopt onderdeel van je onderneming op de markt wil brengen én je wil daar garantie op kunnen geven, ga je dan een hele nieuwe support-organisatie in het leven roepen voor die handvol schermen? Nee, uiteraard niet. Je regelt (of forceert) een contract met een support-orgaan dat al aanwezig is in je onderneming, zodat díe support-afdeling (in dit geval dus die van Iiyama) de kolen uit het vuur haalt voor het geflopte onderdeel.

Slotsom: ik ben er stellig van overtuigd dat een E-yama geen Iiyama scherm is. Ja, ze stammen beide van hetzelfde moederbedrijf, maar het zijn volledig gescheiden productlijnen, met een totaal ander ontwerp en hoogstwaarschijnlijk ook een totaal andere fabrikant.

[ Voor 92% gewijzigd door koraks op 29-11-2003 12:32 ]

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 14:35
En nu de ham vraag......hoe is de kwaliteit van dit scherm? Heeft iemand ervaring met dit scherm?

Verwijderd

MrX_Cuci schreef op 24 april 2004 @ 16:54:
En nu de ham vraag......hoe is de kwaliteit van dit scherm? Heeft iemand ervaring met dit scherm?
En smaakt Zaanse Hoeve ook naar gewone melk? :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ouwe }:O kun je beter in de sloot laten, bovendien staat er duidelijk in de policy dat [evaringen] topics geopend dienen te worden door mensen die ZELF al het artikel in kwestie in hun bezit hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.