Toon posts:

Pingen werkt maar 1 kant op.

Pagina: 1
Acties:
  • 726 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kennissen van mij hebben 2 PC's eentje die op internet aangesloten zit en eentje die met die eerste in een "netwerk". Maar nou wil dat netwerk niet werken.
Het verste dat ik ben gekomen is de internet PC de andere kan pingen. Maar zelfs dat werkt niet anders om.

De internet PC zit via USB op internet en via UTP op het netwerk. Hier draait Windows XP op. Op de andere PC draait Windows ME.

Ik ben er ongeveer 1.5 uur mee bezig geweest. Eerst hadden bijde PC's een statisch IP en subnetmask. Bij de tweede PC heb ik het ip van de eerste als gateway ingestelt. Verder staat op de internet PC het internet delen aan.
Dit had dus als resultaat dat ik alleen naar de tweede PC kon pingen.

Toen heb ik die wizzard van Windows een keer op bijde systemen gedraait. Toen werkte het helemaal niet. Dus heb ik alles gewoon op automatisch gezet. Ook dit had geen effect.

Dus toen heb ik alles maar weer statisch in gestelt. En weer kon ik maar 1 kant op pingen. Verder heb ik toen nog de firewall van XP uitgezet. (al zou die er niks mee te maken kunnen hebben want die zit op de internet verbinding) Ik heb ook nog geprobeerd hier iets te vinden. En het enige wat ik kon vinden was een topic van 2 jaar oud (die inmiddels gesloten is) en daar stond iets in over de ICMP dus toen heb ik nog geprobeerd met alles wat ik daarbij kon vinden open te zetten. Maar ook dit alles had geen effect.

Het gekke is dat het wel ooit heeft gewerkt maar na een reinstall van Windows XP (in verband met een virus) werkte het niet meer.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?.........?
Al vast hartelijk bedankt.

Verwijderd

Hmm....maar de pc die aan het netwerk hangt kan wel het internet op??Als dat niet het geval is moet je die firewalle wel UIT zetten.Ik heb ook een thuisnetwerk met win 2000 server met 4 pc's in het netwerk.Internet doet het bij allen.maar al mijn poorten staan open dus ik had ook een firewall geinstalleerd.nou komt het voor dat die firewall gewoon het internet blokt voor de andere computers.Voor de rest kunnen ze wel op het netwerk, je moet ook eens bij die andere pc kijken met ipconfig /all via de cmd om te kijken of ie wel een ip adres krijgt,gateway en dns.
Ik hoor het wel

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:42

Spoooky

Core temp 37°C

Hoe staan je NICs ingesteld? probeer eerst beiden op 10 MBit en half duplex en dan 100 en full duplex enzo proberen.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39

Dido

heforshe

Heb je op beide PC's je firewall uitgezet?

Een firewall kijkt namelijk echt niet alleen naar internet, hoor :) Alle communicatie van en naar je PC kan worden gemonitord en geblokt.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
De internet PC kan gewoon op internet.

En als ik bij de eigenschappen van die internet verbinding ga kijken dan staat de firewall aan. Maar bij de netwerkverbinding niet. Maar ook als ik die firewall uitzet (voor internet) dan werk het ook nog niet.

Met IP config hebben ze wel allebij een goed IP en subnetmask. Ook heeft de tweede PC als gateway het IP van de internet PC. Of de DNS goed staat weet ik niet. Maar die moeten toch op allebij de PC's het zelfde zijn? Maar die maken voor het netwerk toch ook niet uit? Alleen voor internet delen toch?

De snelheid en full of half duplex heb ik nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nou weer mee bezig en als ik mijn laptop aan het netwerk hang kom ik wel op internet (na het aanpassen van norton) alleen met die Windows ME PC lukt het me niet om een netwerk verbining te krijgen.

Aangezien het met mijn laptop (waar trouwens ook Windows XP op staat) wel lukt lijkt het me niet aan hun internet PC te liggen maar echt aan die tweede. Ik heb al heel veel instellingen geprobeerd. En volgens mij staat echt alles goed. IP, subnetmask, gateway dns dnsachtervoegsel.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn. Ook de drivers van de netwerk kaart hebik vervangen. Waren Windows drivers en nou staan er de bijgeleverde realteck drivers op. Dus daar lijkt het me ook niet aan te liggen.

Als ik naar de processen kijk die er op de ME PC draaien kan ik ook niks vreemds ondekken. Dus daar draait geen firewall op.

[Toevoeging]
Ik heb nou ook geprobeerd om mijn laptop met die ME PC te verbinden wat ook niet lukte.
En pingen lukt nou helemaal niet meer. Dus van alle twee de kanten niet.
[\Toevoeging\

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 16:39 . Reden: Toevoeging ]

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

en als je nu eens een traceroute doet vanaf:
die ME pc
die XP pc (router)
je laptop

misschien gaat het toch ergens niet helemaal goed

en post je IP configuratie eens van alle PC's

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het een netwerk van twee computers is werkt het gewoon met een crossed cable. Dus alle drie de systemen te gelijk gaat niet.

Verder gebruik ik als IP voor de internet PC (server)
192.168.0.1
255.255.255.0

En voor die andere
192.168.0.2
255.255.255.0
192.168.0.1

ipconfig /all kent ME helaas niet. maar de DNS heb ik voor die tweede PC gelijk gestelt aan die andere. Dus 62.45.45.45 en 62.45.46.46. De werk groep is ook bij allebij het zelfde, eerst MSHOME en nou heb ik hem maar naar mijn instellingen aangepast, NIETWERK dus.

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand die een idee heeft waarom die Windows ME PC niet op het netwerk kan?
Al vanst bedankt.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 13:31:
is er niemand die een idee heeft waarom die Windows ME PC niet op het netwerk kan?
Al vanst bedankt.
Had je inmiddels al een trace uitgevoerd
misschien is er namenlijk toch iets niet goed met de routing of zo

je IP instellingen lijken iig wel goed.

en wat je ook zou kunnen proberen is een andere tool te gebruiken om internet te delen, Winroute bijvoorbeeld. meer hierover kan je vinden in de NT FAQ

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
norton antivirus of zone alarm op pc gehad ?

ook al zijn deze uit , deze staan soms toch nog aan ...

Verwijderd

Topicstarter
Op die internet PC staat inderdaad Norton Antivirus. Maar die heb ik zo ingestelt dat het 192.168.0.XXX berijk alle toegang heeft. En met mijn laptop met Windows XP kom ik er ook gewoon door.

Verder heb ik nog geen tracert uitgevoert. Maar van 192.168.0.2 naar 192.168.0.1 kan volgens mij alleen maar rechtstreeks. (of het moet in de host file anders staan, Dat zal ik dus ook checken) Maar op die Windows ME PC heb ik niks kunnen ontdekken van een router of firewall achtig programma.

En een ander programma om internet te delen zal denk ik ook niet werken aangezien ze elkaar niet eens kunnen pingen. Dus volgens mij zit het echt ergens in een netwerk instelling fout en niet in het internet delen.

iig al hartelijk bedankt voor de reacties tot nu toe.

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
dan ligt het gewoon aan je norton ... zelfs norton antivirus blokkeerd je pc terwijl een ordinaire virus scanner toch helemaal niet met je netwerk moet gaan knoeien he ....

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom komt mijn laptop er wel door en die PC niet?
Ze hadden allebij het zelfde IP, (en nee, ik heb ze natuurlijk niet te gelijk in het netwerk gehangen.)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zo zijn dat het aan Norton ligt?
Mijn laptop komt er namelijk wel door. Dus is er dan iets in XP dat er wel door komt en dat ME niet heeft?

Of zou het zo kunnen zijn dat de netwerk kaart misschien kapot is?
Ik zal vanmiddag iig een andere netwerk kaart proberen. Maar tips van wat het zou kunnen zijn zijn altijd welkom.
Al vast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost hoor.
Het was dus toch een kapotte netwerk kaart. Toen ik er een andere bij zette en die aansloot en installeerde deed hij het meteen. Zelfs zonder maar iets in te hoeven stellen.

Alleen waarom gaf windows van de andere dan niet aan dat ie niet goed werkte? Of zou het toch een instelling geweest zijn die bij de nieuwe install standaard goed staat maar die hun ooit eens hebben weten te veranderen?

Nou ja het werkt nou iig. Iedereen echt heel erg bedankt voor de reacties.
Pagina: 1