Toon posts:

Dual Celeron of P4

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor mensen met ervaring:

Ik heb gezien dat celeron in principe niet veel langzamer is als pentium. Helaas waren de benchmarks niet al te recent, maar het snelheidsverschil zou aan de cache liggen. Nou wil ik graag weten of je celeron ook op een multiprocessor-mobo kan draaien en of het loont in prestatie om dual celeron te draaien i.p.v single p4. Dat lijkt mij namelijk van wel als het kan. Een celeron 2.6 is bijna 2 keer zo goedkoop als een 2,6 p4. waarschijnlijk verschillen ze wel in fsb...

bij voorbaat dank voor het antwoorden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 22:40 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
p4 celerons werken niet op een dual. Trouwens p4's ook niet, alleen p4 xeon's

Maar eigenlijk had je dat zo kunnen opzoeken.

[ Voor 56% gewijzigd door maratropa op 29-10-2003 22:43 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
damn, wat doet iedereen moeilijk hier. Ik ben dyslect. Denk je echt dat ik even het hele forum doorspit om dit te zoeken? zoek trouwens maar is op de site van intel... vind je weinig over celeron

anyway, bedankt voor je reply

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Op dit moment is wat de nieuwste modellen betreft het gorte verschil dat de celeron's geen hyperthreading ondersteunen, en de p4's wel (De 800mhz fsb exemplaren). Als je op dit moment snelheid wilt kun je beter een 800mhz fsb p4 nemen dan een celeron. Maar als het je gewoon om een lekker systeem gaat zou je met een enkele celeron ook uit de voeten kunnen. Als je zorgt voor een bord dat iig wel hyperthreading en dus de 800mhz fsb ondersteund neemt, kun je altijd nog eens ,eventueel goedkoper 2ehands tegen die tijd er later alsnog een 800mhz fsb p4 op zetten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

P4 Celeron in SMP...

Zelfs een gewone P4 kan niet in SMP (daar heb je een Xeon voor nodig), laat staan een Celeron. De laatste Celeron die SMP kon was de Mendocino, die tot 533MHz ging.

/zoekertje- dicht

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 22:50:
damn, wat doet iedereen moeilijk hier. Ik ben dyslect. Denk je echt dat ik even het hele forum doorspit om dit te zoeken? zoek trouwens maar is op de site van intel... vind je weinig over celeron
Daarom hebben wij ook de FAQ's :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.