3 ap's bridgen ?

Pagina: 1
Acties:

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb al gezocht, maar niet echt een duidelijke topic kunnen vinden.

je kan een accesspoint laten communiceren met een andere accesspoint. (multibridge), makkelijke als je 2 netwerken wil koppelen. maar wat als je een 3de er bij wil doen? is het ook mogelijke om 3 ap's te laten bridgen met elkaar ? want dat kan ik dus nergens vinden.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ja het kan op meerdere manieren

Je kan doen

AP als Client -------> AP als AP --------> AP als Client

Ap als Bridge Client ----> AP als multipoint Bridge ------> Ap als Bridge Client

AP als AP ------> AP als Repeater ------> Ap als AP

Dus wat wil je er precies mee doen ? is het een straal verbinding ?

Zo ja dan kan je mischien afhankelijk van de omgeving beter kiezen voor 4 aps in 2 * 2 Bridge

Dus vertel eens wat wil je bereiken / doen ?

• mellowpimp
  • Niet online
ik heb kort samengevat. 3 ruimtes die ik met elkaar in verbinding moet brengen. 2 ruimtes hebben meerdere pc's en er is 1 internetserver

• buiter
  • Laatst online: 07:45
Repeater funtie kan je niet gebruiken.
Deze functie zorgt er namelijk voor dat je de ethetnet poort niet meer kan gebruiken.

Ik zou kiezen voor een centrale Access Point en daar 2 Access Points in client mode verbidning mee laten maken.
Is het simpelste....

• mellowpimp
  • Niet online
ok, dat klinkt wel logisch. thanks

• raymonvdm
bedoel je dat je in 3 ruimtes draadloos moet kunnen werken of dat je met je aps 3 ruimtes door moet om iets te verbinden ?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Hier is een mooie techniek voor bedacht: WDS. Wireless Distribution System zo uit m'n hoofd.

Wat doet dat dan :?
Heel simpel: Het zorgt ervoor dat elke AP gewoon als AP blijft werken. Maar tegelijk "bind" hij zich aan 2 overige AP's die in de buurt zijn. Op deze manier kun je een netwerk maken, welke puur uit AP's bestaat...en een gigantisch oppervlakte in kan nemen als het moet.

Maargoed, deze techniek is er dus voor gemaakt om meerdere AP's aan elkaar te koppelen, en zo het bereik te vergroten. Toevallig weet ik dat de Asus WL-300g het kan, evenals de Buffalo 54g. Andere AP's heb ik geen ervaring mee (die het kunnen).

[edit]
http://www.asus.com/produ.../wireless/wds-support.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/communication/wireless/images/WDSsupport.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 30-10-2003 20:00 ]

Verwijderd

maar het is toch zo, dat meer als 3 of 4 ap's in een ruimte niet samengaan omdat ze elkaar gaan storen of ze moeten gebruik maken van frequency hopping.

of heb ik het nu mis

• raymonvdm
Dan moet je ze allemaal een andere kanaal gaan geven.

ftp://ftp.dlink.co.uk/pub/wireless/how setup multiple access points.ppt

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:41:
maar het is toch zo, dat meer als 3 of 4 ap's in een ruimte niet samengaan omdat ze elkaar gaan storen of ze moeten gebruik maken van frequency hopping.

of heb ik het nu mis
Je moet de AP's zelf een ander kanaal geven, maar het WDS systeem stoort zichzelf natuurlijk niet. Het is ervoor gemaakt, en dit soort dingentjes zijn wel opgelost ;)

Verwijderd

raymonvdm schreef op 29 oktober 2003 @ 23:17:
Ja het kan op meerdere manieren

Je kan doen

AP als Client -------> AP als AP --------> AP als Client

Ap als Bridge Client ----> AP als multipoint Bridge ------> Ap als Bridge Client

AP als AP ------> AP als Repeater ------> Ap als AP

Dus wat wil je er precies mee doen ? is het een straal verbinding ?

Zo ja dan kan je mischien afhankelijk van de omgeving beter kiezen voor 4 aps in 2 * 2 Bridge

Dus vertel eens wat wil je bereiken / doen ?
Ik heb ook een degelijk probleem.

er zijn 3 vaste netwerken en die willen wij verbinden.. we hebben 3x een ap dan zou je natuurlijk de 2e optie ^ gebruiken.

Helaas dat houd de verbinding nog geen 2 minuten vol en dan zit alles weer zonder netwerk ... Wat te doen???

We werken met 3x Linksys AP's 11 mbps 802.11b

Verwijderd

niemand ideeen???

• HunterPro
  • Niet online
cutebrit's post gezien? :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Je wilt alle 3 ap's gewoon in 1 netwerk hebben? Dan moet je ze alle 3 in multipoint bridge mode zetten.

Verwijderd

Ja maar dat gaat over ander soort ap's deze functie bezit de linksys niet

Verwijderd

Jimsterrr schreef op 09 maart 2004 @ 22:31:
Je wilt alle 3 ap's gewoon in 1 netwerk hebben? Dan moet je ze alle 3 in multipoint bridge mode zetten.
Ik ga het proberen

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen in welke gevallen dat allemaal te doen is?

Ik zit hier met een Draytek Vigor 2900G Router met access point en en 3Com a/b/g access point. Nu is het de bedoeling dat de Vigor aan de ADSL-lijn gaat en dat de 3Com het bereik van de Vigor nog eens vergroot. Is dat mogelijk en zo ja, hoe doe ik dat? Volgens mij hebben deze apparaten daar helemaal geen mogelijkheden voor.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 15:37:

Ik zit hier met een Draytek Vigor 2900G Router met access point en en 3Com a/b/g access point. Nu is het de bedoeling dat de Vigor aan de ADSL-lijn gaat en dat de 3Com het bereik van de Vigor nog eens vergroot. Is dat mogelijk en zo ja, hoe doe ik dat? Volgens mij hebben deze apparaten daar helemaal geen mogelijkheden voor.
Dit heet 'repeater' mode en zit geloof ik niet op alle access points. Als het op zit, dan zal het alleen werken icm dezelfde access points.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nee bereik vergroten gaat niet want dan moet je er twee hebben want je hebt een kanaal nodig voor het ontvangen en een om te zenden. Ik heb zelf ervaring met een Asus 300g als Ap waar ik met een 3com op connect en vervolgens een wired netwerk aan heb hangen, als je ver wil gaan met wireless heb je weer een tweede AP nodig. Volgens zijn de Asus er het beste in in ieder geval hebben die veel mogelijkheden de 3com niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Begrijp ik het nu goed dat je twee access points nodig hebt die bridging ondersteunen of heb ik er meer dan twee nodig? Op zich zou ik wat wij hier willen wel kunnen doen maar dan met een router-ap en een ap die het ondersteunen. Ik zit namelijk niet vast aan dit materiaal, dat is gewoon om te testen.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ga naar een goede winkel waar ze je wat uitleg kunnen geven maar ook bereid zijn als het niet lukt de handel weer terug te nemen of iets anders om het te proberen. Lukt meetal wel als je maar bereid bent de opgedane kennis met hun weer te delen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
Ik heb voor een klant laats precies het zelfde moeten doen.

Uiteindelijk staan er nu 3x wap11 van linksys,
1 bridge to multipoint ofzo.
Andere 2 op bridge met het mac adres van die hierboven.
Die bridge to multipoint is dus eigelijk het centrum en de anderen connecten daar naar toe, daar zou ik dus die server achter zetten.

EDIT : wat een typo's, net wakker en een beetje verkeerde nacht achter de rug ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Weezer-DC op 21-05-2004 14:16 ]

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 15:37:

Mag ik 1 ding alvast meegeven.
Met draadloze dingen altijd bij 1 merk (linksys is volgens mij wel goed) blijven als je meer dan accesppoint met clients wil.

Zoek is in die 3com of ie iets als repaeter mode heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Weezer-DC op 21-05-2004 14:19 ]

Verwijderd

Tsja maar met de dingen die wij willen is er niet een merk dat alles levert.
Pagina: 1