Toon posts:

tool om aantal bezoekers website te schatten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een tool om het aantal bezoekers/ grootte van een willekeurige website te schatten.

Een voorbeeld van zo'n tool is de alexa toolbar maar hoe betrouwbaar is zo'n ding.
Heeft iemand goede of slechte ervaringen met alexa en is deze te vertrouwen?

Zijn er nog andere (betere) tools?

Volgens alexa.com:
1. yahoo.com
2. msn.com
3. google.com
1260. startpagina.nl
6306. tweakers.net

Dus niet een tool om de bezoekers van een eigen website te bekijken maar 1 om tijdens het surfen te kijken hoe veel bezoekers/ hoe groot zo'n website is.

Bijvoorbeeld:
Ik surf langs tweakers.net en fok.nl en zie dmv. de alexa toolbar dat tweakers.net meer bezoekers heeft/ groter is.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 22:47 . Reden: duidelijker gemaakt ]

Verwijderd

Sorry waarschijnlijk begrijp ik je niet helemaal goed, maar wat bedoel je nu precies? In je titel wil je het aantal bezoekers schatten en in je post zelf wil je de grootte schatten? :S

Aantal bezoekers zou je bij kunnen houden dmv. een applicatievariabele in bijv. ASP als je dat tot je beschikking hebt. Als je de filesize van je website op een gegeven moment wilt schatten dan kun je vast wel uit de voeten met het FSO object (ook weer in ASP... andere talen als PHP kennen dit soort dingen ook vast)

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Volgens mij zijn er zat te tools te vinden die dat doen. Ze zijn volgens mij meestal gebaseerd op de link-count van zoekmachines. Het is mogelijk om aan sommige zoekmachines te vragen hoeveel links er naar een website zijn.

Overigens kan je in ie zelf functionaliteit toevoegen m.b.v. javascript aan je rechtermuisknop. Daar is zoiets als dit goed op zijn plaats zijn denk ik. Dat toevoegen staat ook wel op internet beschreven.

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Alexa is een spyware fabrikant, ik denk dat dat dus gewoon spyware is die toolbar, ik zal hem niet gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
als ik hier kijk zie ik dat het in samenwerking is met amazon.com.
http://www.alexa.com/?amz...-tb-20&p=TBMenu_W_t_40_L1

Lijkt me verrassend als het dan spyware is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 19:44:
als ik hier kijk zie ik dat het in samenwerking is met amazon.com.
http://www.alexa.com/?amz...-tb-20&p=TBMenu_W_t_40_L1

Lijkt me verrassend als het dan spyware is.
commercieel bedrijf wat verder nix met toplists te maken heeft die een tool powered.. mwa.. lijkt me vrij sterk dat daar geen vreemd luchtje aan hangt :)

installen, scannen met adaware.. kom je er snel genoeg achter
Pagina: 1