Toon posts:

vraagje over cpu thermometer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik heb op de search gekeken waar je de cpu thermometer moet plaatsen dat weet ik nu maar moet je opnieuw koelpasta tussen de cpu en de heatsink doen of is dat overbodig?

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
als er nog voldoende coolpaste op zit ist nie nodig, anders wel natuurlijk:) en ik denk dat tusse de core en de heatsink het beste is :)

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
omdat ik dit tpoic van je zie: vraagen over thermaltake xaser lll mod mogelijkheden
snap ik wat je bedoelt. (sensor die bij de kast zit geleverd moet tussen cpu, display aan de buitenkant voor uitlezing)

ik zou als ik jou was het er af halen en opnieuw aanbrengen. als je de koeler er recht af gehaalt heb zou het kunnen, maar ik ga toch liever voor de 1e optie.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

darkdesign schreef op 29 oktober 2003 @ 22:29:
als er nog voldoende coolpaste op zit ist nie nodig, anders wel natuurlijk:) en ik denk dat tusse de core en de heatsink het beste is :)
zou altijd nieuw coolpasta aanbrengen op je core. En zou nooit je sensor tussen je core en heatsink zetten, omdat je zo minder goed contact krijgt met tussen core en koelblok.. kortom hetere cpu.

Maar waarschijnlijk plaatst de topic starter de sensor onder de cpu (direct onder de core zeg maar :) )

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 22:31:
[...] En zou nooit je sensor tussen je core en heatsink zetten, omdat je zo minder goed contact krijgt met tussen core en koelblok.. kortom hetere cpu.

Maar waarschijnlijk plaatst de topic starter de sensor onder de cpu (direct onder de core zeg maar :) )
dat bedoel ik :)
is een sensor met _hele_ dunne draden, die tussen de pinnen van de cpu door kunnen. daarna cpu in socket, er dus onder :)

Verwijderd

Topicstarter
[...]

zou altijd nieuw coolpasta aanbrengen op je core. En zou nooit je sensor tussen je core en heatsink zetten, omdat je zo minder goed contact krijgt met tussen core en koelblok.. kortom hetere cpu.

ehh de bedoeling was hem schuin tegen de core aan te zetten er zeker niet op dan brand alles door. Dus tussen heatsink en cpu schuin tegen de core aan. Maar wel zo dat de heatsink zo zit als ervoor ook omdat er een verdikking aan het begin van de kabel zit zo heb ik gelezen in een ander topic.

by the way de cpu is een amd athlon 1.4ghz

maar jullie bedoelen dus dit Afbeeldingslocatie: http://www.a1-electronics.net/Res_Heatsinks/2002-2nd/Thermaltake_Volcano9_cpu.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 23:15 ]

• Mr.Nobody
  • Niet online
is het wel die sensor die bij de kast hoort :? begin nu te twijfelen, zit nl een goeie beschrijving bij de kast

als het een pad is ipv koelpasta kan het niet! een pad kun je maar 1x gebruiken

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 22:45:
[...]maar jullie bedoelen dus dit [afbeelding] er staat dan wel zo mooi bij van stuur de draad ertussendoor maar is dat goed te doen of word dat zo'n pokke werk dat ik hem beter op de heatsink kan gaan plakken. enne als ik hem ertussen plak wat voor een koelpasta moet ik dan hebben en hoeveel moet erop
ik heb hem er helemaal niet tussen gedaan. die display interreseert me niet echt :)
wel een keer geprobeert, en dat ging makkelijk.
je kan hem ook tussen te koelribben stoppen. wel vast maken, want als ie los schiet vliegt ie in de fan :)
ga dus maar voor optie 1 das best te doen, die draden zijn zo dun.

wat voor pasta en hoeveel? gewoon zoals het hoort (zie FAQ)

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de reacties dan zal ik dat maar doen

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
[...]

Ik schraap altijd de restjes van mun core & koeler en smeer het er opnieuw op :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik zou het er inderdaad opnieuw op smeren.. Al is het alleen maar al omdat AS o.i.d uitdroogt en dus minder goed verdeelt als je het al een keer erop hebt gehad... Je kan beter gewoon ff nieuwe pasta ertussen doen.. Altijd het zekere voor het onzekere nemen :) en wat hebbie te verliezen?? Een rijstkorrel pasta.. nouja.. lekker boeiend :P

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Als je de oude pasta hetgebruikt, is er ook risico dat er een stukje gruis o.i.d. tussenkomt.

En daarbij, met schoonmaken kun je meteen de core controleren op beschadiging... ;)

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
lol ik doe er altijd boter tussen, is goedkoper:P:P

ontopic, iemand in mijn klas doet het onder de cpu, maar die temps zijn altijd op het display lager dan als hij in speedfan kijkt.
Pagina: 1