Toon posts:

live1024 met 4.1 naar audigy zs met 7.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen of ik een nieuw geluids setje zou kopen. Ik heb nu een Creative Sound blaster Live 1024 met de Creative 4.1 speakertjes FPS(four piont surround)1000, deze zou ik wille vervangen door een Audigy 2 ZS met de Inspire T7700 ( http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=504 ).
Zou iemand met deze 2 hardewaren mij kunnen vertellen of het ze 270 euro waard is? :9 of raad iemand mij aan een andere set (combinatie, geluidskaart + speakers) te kopen, zo ja welke?

(Ik vind die T7700 trouwes wel verdacht goedkoop voor die 7 sataliet speakers en subwoofer... :? ( €135)

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41
Ze lijken verdacht goedkoop aangezien jij aan 7.1 denkt...

Maar als je goed kijkt dat stellen de boxjes zelf niet zo heel veel voor :)

Op de site:

Vermogen luidspreker:
8 watt RMS per kanaal (6 kanalen)
20 watt RMS middelste luidspreker
24 watt RMS subwoofer

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
tja maja das het 3 dubbele van wat ik nu heb! ghehe ik zit hier op een kamertje van 3.5 bij 2.5 (lengte breedte :P) met een houte vloertje, dus om het vermogen gaat het mij niet so zeer. Het oude setje klinkt al vrij hard in dit kamertje ! (al zou je het bijna niet geloven)

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41
Als jij vindt dat je je oude setje al hard genoeg vindt klinken, en je wilt toch een nieuw setje.. dan is het voor het geld wat je ervoor neerlegt heel leuk :)

En toch 7.1, maar waarom zou je 7.1 willen hebben? voor dat geld zou ik dan liever een mooi 5.1 setje kopen.. ik denk dat je die 7.1 tegenwoordig nog niet zoveel zult gebruiken :) Dat is MIJN mening tenminste

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
Tjah ik dacht dat het een beetje de toekomst zou worden, dus dan alvast de T7700 om alvast een beetje voor te lopen op de rest. Lijkt me ook een stuk voller klinken als je meerdere speakertjes hebt...of is dat id? Wat is dan een mooi 5.1 setje voor ongeveer het zelfde geld wat jij er liever voor kocht?

Verwijderd

Zelf zou ik persoonlijk wel een andere geluids kaart neme.

Vind die Audigy erg duur en craetive staat bekend om hun slechtere geluids kwaliteit.
Je zou beter een Yamaha of een terreca geluids kaart kunne kopen.

Of mischien kan je met mazzel een vortex 2 op de kop tikken. Met de kaart heb je pas heel mooi geluid ondanks die maar 4.0 . Hij klinkt veel echter dan de meeste 7.1 kaarten.
Nadeel win98 only.

Meer speakers wil niet zeggen mooier geluid, het gaat er om hoe goed de geluids kaart de speakers weet aan te sturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 22:14 . Reden: Meer speakers toe gevoe ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm jaja ik lees inderdaad veel over die Terratec maar met wat voor speakersets werkt deze nu het best? ik bedoel Creative op Creative lijkt me wel goed op elkaar te werken (misschien meer op elkaar afgestemd) maar wat voor setje past dan goed bij een Terratec kaart?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:11

houthakker

Poehé

Ik heb zo eens rond gekeken, en de inspire configuraties zijn altijd goedkoper dan megaworks/soundworks, dus volgens mij gaat het hier om een budget serie. Persoonlijk zou ik bij een 7.1 set al geen computerspeakers meer kopen, maar iedereen z'n eigen mening en portemonaie. Kijk anders eens naar de megaworks THX 6.1, of een Logitech set.

btw:

een soundworks 2.1 is al duurder, dus dat zegt wel wat denk ik.

je zegt overigens zelf al dat je een kleine kamer hebt, ik zou dan veel eerder kijken naar een 5.1 set, wat 7.1 is dan imho overkill, omdat de afstand tussen de speakers zo klein is.

[ Voor 19% gewijzigd door houthakker op 29-10-2003 22:30 ]

Specs

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eigenlijk heb je niet gezegd wat je met dat setje wilt. Gaat het om games of muziek / dvd? Of eventueel muziek maken? Om echt verschil tussen die Audigy2 en Terratecs te horen moet je nog wel wat betere speakers hebben dan wat je noemt. Van die Live naar een Audigy2 is zonder meer de moeite waard vind ik, ook die 4.1set vond ik zelf niet al te geweldig met muziek.

Verwijderd

Topicstarter
Tja misschien is 5.1 toch een beter oplossing 7.1 is de kamer wel erg klein voor, Ik gebruik het geluid vooral voor muziek, maar die 7,1 gaat mij eigelijk om de films die ik ook redelijk vaak op mijn computer kijk, ik dacht dat alles dan nog meer gericht van een speciale plek kwam, zodat het nog echter lijkt met 7.1... ik kan het mishebben. jammer dat ik niet een 5.1 en een 7.1 setje zou kunnen testen in deze kamer :)

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.m-audio.com/products/consumer/revolution.php

de m-audio revolution 7.1 heb je die al overwogen? Lijkt me dan ook een goeie keus.

Verwijderd

Topicstarter
die Mega works vind ik trouwens weer net iets te duur ...Dit vind ik het nu ook weer niet waard, zal zonder meer veel beter klinken dan de Inspire series, maar toch.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er goed uit dat kaartje! zal waarschijnlijk wel over de 150 euro gaan :P

• Gianni Rombios
  • Niet online
neenee vanaf 111 euro in de pricewatch.
http://pc.latestvideogame...D.778/sfmode.electronics/

leuke review
http://techreport.com/reviews/2003q2/maudio-rev/index.x?pg=1

[ Voor 15% gewijzigd door Gianni Rombios op 29-10-2003 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm nog goedkoper dan de audigy 2 zs :> ik denk dat ik daar toch eens over na zal gaan denken :*)
maar zou het T7700 setje van creative beter op een ander merk klinken dan op de creative kaart? (aangezien de opties bij Surround Mixer e.d. ) of maakt dit opzich helemaal niets uit...?

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak trouwens ook uit op de review dat de M-audio kaart heel wat meer van een processor vraagt dan bijvoorbeeld de audigy 2 ZS. Ik heb al niet zo'n erg snelle computer (PIII 1Ghz, 512mb geheuge, 32 mb geforce 2mx) dus is de kwaliteit een groter voordeel dan de grote van het nadeel van het processor gebruik?

• Gianni Rombios
  • Niet online
De m-audio heeft geen hardware dvd audio support, en de audigy2 wel naar ik meen. In hoeverre dit nu een puntje is weet ik niet. De firewire is ook mooi meegenomen bij de audigy, ik zou in jouw geval denk ik toch liever voor de audigy2 gaan. Wat die speakersets betreft geen idee eigenlijk ik ben weer teruggegaan naar koptelefoon / goeie stereo hifi speakers (vanaf die soundworks 1000).

Edit: nu ik je specs zie zou ik toch zeker voor de audigy kiezen, ja.

[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 29-10-2003 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ok ik zal nog even verder vragen na de voordelen en nadelen van de M-audio kaart ten opzichte van de Audigy...ik denk zelf ook idd dat de audigy toch beter uitkomt. Ook als ik kijk naar wat voor geluidskaart ik nu heb denk ik dat de audigy ook mooi geluid bied ten opzichte van de live1024. als ik er maar niet slechter op wordt :P

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee vast niet, ik vond de upgrade van Live naar Audigy zeer de moeite waard. Daarna heb ik opgewaardeerd naar een dure Terratec 88MT (voor muziekmakerij) maar daar heb ik achteraf dus behoorlijk spijt van... :(

Soundcard.. maar welke :?
check dit nu lopende topic, weer een heel andere kijk op de zaak...

[ Voor 24% gewijzigd door Gianni Rombios op 29-10-2003 23:18 ]

Pagina: 1