Toon posts:

Wat voor internet sharing server moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een server aan m'n netwerkje koppelen die internet kan sharen... Wat voor processor en hoeveel geheugen heb ik minimaal nodig om het ding stabiel te kunnen laten draaien? Het is de bedoeling dat het ding gewoon 's morgens word aangezet en 's avonds weer uit.
Wat voor o/s moet ik erop zetten?

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 21:30

ride277

Cooled by Noctua

windhoos werkt prima :+

gebruikt gewoon zoiets als sygate.. en verbind je systeemeisen aan de systeemeisen van dat programma. Volgens mij kan je meer lezen over internet sharing in de laaste computer totaal. (weet et niet zeker)

Sux6

| system specs |

Verwijderd

Je gaat het bijna niet geloven... Je hebt niet meer nodig van een 486. Hier in (studenten)huis draaien we een 486/33 met casema kabel. We gebruiken het programma SHARETHENET (straks FREESCO), dat is een minimale linux distributie op 1 floppy(!) ,een klein tcp/ip servertje. Gewoon op de clients ip instellen, DNS en gateway is de server en internetten maar. Dit programma zorgt ervoor dat ik op mijn client PC sneller internet heb dan andere mensen in de buurt die het modem onder win9x direct aan hun pc hebben zitten. Ik zeg dus: linux. Check www.freesco.com voor freeware.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

sterker nog sharethenet kan ook op een 386 lopen,
zolang je er maar minimaal 8 mb erin douwd,
ik zou ook eerst beginnen met de standaard versie van stn en later het ratis pakket downloaden met instrukties om je eigen kernel te compileren

Beste film ooit