Toon posts:

MP3 CD zonder 'gaps'

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een MP3 cd branden zonder dat er 'gaps' tussen de nummers aanwezig zijn. Ik gebruik zelf Nero 6.x en daar heb ik de optie nog niet gevonden om de 'gaps' uit te zetten. Iemand van jullie enig idee hoe ik dit kan doen ? Of is hiervoor een plugin voor Nero beschikbaar ?

De search optie heeft mij ook geen bevredigend resultaat opgelevert. BTW; wat werkt de search optie trouwens bagger, allemaal rare kleuren en de helft van de links werken niet :? .

Alvast bedankt.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

The Bad Seed

Chaotic since 1983

De gaps liggen aan je cd-speler. Die heeft even tijd nodig om de volgende mp3 te beginnen laden. Zie ook Pauze tussen MP3's in speler in auto

[ Voor 4% gewijzigd door The Bad Seed op 29-10-2003 21:12 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Voor de laatste vragen staat hier misschien een oplossing/verklaring:
Woensdag 22-10 overstap react 1.8 -> 1.9

Welkom @ GoT overigens ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12 18:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Aha, lol. Je moet niet denken dat mp3-cd's net zo als audio-cd's van structuur zijn. Audio cd's bestaan uit Tracks, die gewoon achter elkaar geplaatst zijn, met of zonder gap, al naar gelang je eigen keuze.

MP3 cd's brand je gewoon in ISO9660 (met eventueel wat extensies). Dit is echter een echt bestandsformaat, en dus staan de bestanden min of meer kris kras op de CD-ROM verdeeld (in de praktijk is het echter zo dat ze nog wel redelijk achter elkaar staan).

De meeste players spelen een MP3 af, en als die klaar is, vragen ze de directory stuctuur weer op om te kijken waar het volgende nummer staat. Dit duurt dus even.

Wel grappig is, dat de MP3 speler die ik op mijn afstuderen heb gemaakt hier geen last van had, die speelde netjes in een stuk door :D

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor het hartelijk ontvangst :*)

Jammer dat het niet mogelijk is...enigste optie is dus om er 1 lange mp3 track van te maken, helaas kun je dan niet meer skippen naar een volgend nummer :'(

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Yep! Of een andere player kopen ;)

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 19:12
zijn er spelers dan die niet zo'n gap laten horen? Ik heb het nl. ook met mijn mp3 cdspeler :s

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12 20:23
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 21:35:
Thanks voor het hartelijk ontvangst :*)

Jammer dat het niet mogelijk is...enigste optie is dus om er 1 lange mp3 track van te maken, helaas kun je dan niet meer skippen naar een volgend nummer :'(
Je kan als je een lange mp3 hebt bijv. een mix natuurlijk zelf een .cue bestand maken.

Ziet er ongveer zo uit:

PERFORMER "Ferry Corsten"
TITLE "Right Of Way"
FILE "01-ferry_corsten_-_right_of_way-cd-2003-xds.mp3" MP3
TRACK 01 AUDIO
TITLE "Sublime"
PREGAP 00:02:00
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
TITLE "Whatever"
INDEX 01 07:46:46
TRACK 03 AUDIO
TITLE "Rock Your Body Rock"
INDEX 01 12:33:32
TRACK 04 AUDIO
TITLE "Right Of Way"
INDEX 01 17:48:39
TRACK 05 AUDIO
TITLE "Kyoto"
INDEX 01 25:34:48
TRACK 06 AUDIO
TITLE "Holding On"
INDEX 01 31:44:73
TRACK 07 AUDIO
TITLE "Sweet Sorrow"
INDEX 01 35:32:02
TRACK 08 AUDIO
TITLE "Hearts Connected"
INDEX 01 41:47:71
TRACK 09 AUDIO
TITLE "Punk"
INDEX 01 48:25:02
TRACK 10 AUDIO
TITLE "It's Time"
INDEX 01 53:10:36
TRACK 11 AUDIO
TITLE "Show Your Style"
INDEX 01 58:32:50
TRACK 12 AUDIO
TITLE "Star Traveller"
INDEX 01 61:43:22

Slache!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

En jij denkt dat een MP3 speler dat vreet. Ik denk toch dat de meeste dit niet lusten...

• -ChRiZz-
deepspace schreef op 29 oktober 2003 @ 22:16:
En jij denkt dat een MP3 speler dat vreet. Ik denk toch dat de meeste dit niet lusten...
Als ik topicstarter lees dan denk ik hij wil een mp3 --> audio cd branden. Nero kan met een .cue file overweg en maakt daar een fijne audio cd van die in de meeste cdspelers en mp3 speler wel af valt te spelen.

Als je een mix/live cd hebt in mp3 losse nummerd dan zul je als je goed luistert altijd een overgang horen tussen de nummers 0.000000001 sec maar erg storend als je erop gaat letten. Om dit te verhelpen moet je al in cooledit/soundforge alles achterelkaar aan gaan plakken.. kost alleen heel veel tijd .

[ Voor 38% gewijzigd door -ChRiZz- op 29-10-2003 22:23 ]

Slache!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 07:46

houthakker

Poehé

Tja, je kunt natuurlijk ook je mp3tjes samenvoegen tot 1 bestand, maar of dat handig is :).

Ik heb overigens een philips mp3 diskman, en ik vind het wel meevallen, totdat je de shuffle aanzet ja, maar goed, dat komt gewoon door de laser die van plaats moet verschuiven. Of je moet een mp3speler hebben met een inteligente buffer, die echt al voordat het nummer is afgelopen naar het volgende springt, en zovast in het geheugen zet.

Specs

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

@ -ChRizz- : als ie een audio cd wilde hebben had ie net zogoed in nero een audio cd kunnen selecteren en de mp3 ernaartoe kunnen slepen. Als je deze cue gaat branden, dan krijg je een audio CD, echter als tracks mp3 bestanden en niet PCM audio... Een normale cd-speler kan hier niets mee doen (behalve ruisen), en een bij een mp3 speler lijkt mij dit ook sterk.

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

deepspace schreef op 29 oktober 2003 @ 22:28:
@ -ChRizz- : als ie een audio cd wilde hebben had ie net zogoed in nero een audio cd kunnen selecteren en de mp3 ernaartoe kunnen slepen. Als je deze cue gaat branden, dan krijg je een audio CD, echter als tracks mp3 bestanden en niet PCM audio... Een normale cd-speler kan hier niets mee doen (behalve ruisen), en een bij een mp3 speler lijkt mij dit ook sterk.
Die methode is veel gebruikt hoor maar je moet gewoon eerst de mp3 naar een .wav om (laten) zetten

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

maar dan heb je toch gewoon een audio cd |:( , daar schiet je weinig mee op.

• -ChRiZz-
Topic starter leg nu eens uit wat je wil

een audio cd of een mp3 cd.. ik zie nergens dat hij een mp3 speler bedoelt.. :X

Slache!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik onduidelijk geweest ben. Maar ik heb een mp3-speler in m'n auto en wil dus een data-cd branden met daarop mp3's. Tussen deze mp3's wil ik de gaps weg hebben. Voor de duidelijkheid, ik wil geen audio-cd branden !

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 23:37:
Sorry dat ik onduidelijk geweest ben. Maar ik heb een mp3-speler in m'n auto en wil dus een data-cd branden met daarop mp3's. Tussen deze mp3's wil ik de gaps weg hebben. Voor de duidelijkheid, ik wil geen audio-cd branden !
Dat zal dus helaas niet gaan. Je autoradio zal automatisch een pauze (afhankelijk per type radio) tussen je mp3's plakken.
oplossing is om een complete track te maken van alle mp3's die aaneengesloten moeten worden. Je kan dan niet meer skippen..

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Jouw naam doet me aan iemand denken trouwens......

Verwijderd

Weet er dan iemand hoe je van bijvoorbeeld 20 losse tracks 1 lange mp3 kan maken? Is hier een eenvoudige oplossing voor.

Ik gebruik zelf een Pioneer MP3-speler in de auto en wordt af en toe helemaal gek als je een lange mix wilt luisteren en tussen ieder nummer 2 seconden pauze hebt.
Het niet kunnen skippen neem ik dan voor lief.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-12 18:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 12:40:
Weet er dan iemand hoe je van bijvoorbeeld 20 losse tracks 1 lange mp3 kan maken? Is hier een eenvoudige oplossing voor.

Ik gebruik zelf een Pioneer MP3-speler in de auto en wordt af en toe helemaal gek als je een lange mix wilt luisteren en tussen ieder nummer 2 seconden pauze hebt.
Het niet kunnen skippen neem ik dan voor lief.
hele cd in 1 mp3-bestand
Mp3 cd branden zonder pauzes???
irritante hapering tijdens het fikken van audio cd
Pauzes op audio cd's (rip related)
audio cd zonder tussen pauze

Hier staan er nog wel meer: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart :P

[ Voor 30% gewijzigd door DUX op 02-12-2003 12:44 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1